Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Topicstarter
Hoi, ik heb XP geinstalleerd en daarna Windows 7, dus ik krijg het bootmenu, ik druk op Windows 7, dan kan ik bij windows 7 mijn gebruikersnaam etc invoeren, en dan herstart hij, maar dan springt hij op XP, en het bootmenu is dan weg.
EasyBCD heb ik al geprobeerd, die zegt gewoon dat er 2 mogelijkheden zijn, alleen het hele bootmenu start niet op..

Hoe los ik dit op?

• Alexxxxxxxxxx
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Topicstarter
Weet iemand een oplossing hiervoor?

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Hierop zal niemand antwoorden ben ik bang voor. Aangezien je niet aangeeft hoe je hebt geïnstalleerd. Staat beide Windows versies op 1 partitie? Of heb je aparte partities/schijven hiervoor? Herstart de PC met een Bluescreen? Of gewoon via de normale procedures? Of valt het beeld gewoon weg en zie je vervolgens weer het BIOS scherm verschijnen? Welke 2 mogelijkheden zegt EasyBCD?

• Alexxxxxxxxxx
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Topicstarter
1 hdd, 2 partities.
Op de eerste partitie zit windows xp en op de andere windows 7.
Windows XP stond er eerst op, daarna windows 7.
Ik krijg eerst nadat ik een windows 7 installatie heb gedaan het venster om de gebruikersnaam in te vullen, als ik dit gedaan heb start hij opnieuw op, en dan start hij windows xp.
Met EasyBCD heb ik windows 7 als standaard gezet, en windows xp daarna, maar dan krijg ik de bootloader van windows xp en dan kan hij windows 7 niet starten...

Het is allemaal een beetje ingewikkeld, maar hopelijk snap je het.

Verwijderd

Kijk es in je BIOS
Misschien zit daar het probleempje ?

• Alexxxxxxxxxx
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Topicstarter
Wat moet ik daar zien?

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:56

Mavamaarten

Omdat het kan!

Wowowow, niet te snel gaan !
Begin terug bij het begin.
Vertel hoe je alles, van begin tot einde, hebt geinstalleerd, dan kunnen we je misschien helpen.

Android developer & dürüm-liefhebber

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:03

Pixeltje

Woo-woohoo!

Om te controleren of je windows 7 installatie gelukt is kun je een CD bakken met Gparted. Dat is een Linux based bootmanager. Start je pc op vanaf die cd en probeer op te starten vanaf de partitie waar je windows 7 heb geïnstalleerd.

Hier hoef je niet veel kennis voor te hebben; Gparted presenteerd je gewoon een lijst met mogelijkheden om mee op te starten, je krijgt bijvoorbeeld een lijstje als volgt:

Boot from HDD 0 partition 0
Boot from HDD 0 partition 1
Boot from HDD 0 partition xxxxx (hoeveel heb je er?)

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:13

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Je zegt dat je eerst XP en daarna 7 hebt geïnstalleerd. Naar mijn weten moet je het juist andersom doen, omdat de bootmanager van XP wordt vervangen door die van windows 7, en die boornanager van windows 7 kan XP niet herkennen, dus zou hij XP helemaal niet kunnen opstarten, dat 'ie XP dan alleen maar opstart is weer vreemd. Ik zou gewoon de HDD formatteren en gewoon eerst 7 en dan XP erop zetten, dat moet lukken iig.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F.West98 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 20:25:
Je zegt dat je eerst XP en daarna 7 hebt geïnstalleerd. Naar mijn weten moet je het juist andersom doen, omdat de bootmanager van XP wordt vervangen door die van windows 7, en die boornanager van windows 7 kan XP niet herkennen, dus zou hij XP helemaal niet kunnen opstarten, dat 'ie XP dan alleen maar opstart is weer vreemd. Ik zou gewoon de HDD formatteren en gewoon eerst 7 en dan XP erop zetten, dat moet lukken iig.
Eerste deel van jouw verhaal klopt niet, je kunt ze gewoon naast elkaar installeren in die volgorde. Ook zou ik niet zo rigoureus willen beginnen met formatteren.

Waarschijnlijk klopt er iets niet aan je bootloader. Ga in XP eens naar start > uitvoeren > cmd en toets dan eens bcdedit in. Welke informatie geeft ie je dan? Copy pasten naar dit topic is wel zo handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F.West98 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 20:25:
Gevalletje "klok en klepel" :P

Altijd het nieuwste OS als laatste installeren omdat die zich bewust is van oudere OS-en/versies.
XP kent Win7 helemaal niet en zal de boot files dan ook niet herkennen, als je eerst Win7 doet en dan XP weet je zeker dat je enkel XP kan starten.
Win7 daar in tegen kent XP wel en zal een boot-menu aanmaken waar beide OS-en in voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 13:27:
[...]

Gevalletje "klok en klepel" :P

Altijd het nieuwste OS als laatste installeren omdat die zich bewust is van oudere OS-en/versies.
XP kent Win7 helemaal niet en zal de boot files dan ook niet herkennen, als je eerst Win7 doet en dan XP weet je zeker dat je enkel XP kan starten.
Win7 daar in tegen kent XP wel en zal een boot-menu aanmaken waar beide OS-en in voorkomen.
Nee, als ik Windows 7 geinstalleerd heb (gebruikersnaam ingevuld bij dat laatste schermpje), dan reboot hij (op windows xp)...
En dan heb ik geen bootloader meer at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Topicstarter
Bootloader herstellen met de recovery CD haalt ook niks uit.

Iemand?

[ Voor 82% gewijzigd door Alexxxxxxxxxx op 11-12-2010 16:43 ]

Pagina: 1