Lan party Age of empires 3 crashed

Pagina: 1
Acties:

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Topicstarter
Beste tweakers,

Gisteravond leek het mij leuk om met 3 vrienden van mij een lan-game age of empires 3 te doen.
Na 2 uur lang rustig resources c.q. legertjes opgebouwd te hebben barste het gevecht op het gegeven moment los. Echter, het geweld van 20 kanonnen die op een groep van 200 paarden begon te schieten werd niet gewaardeerd. Het spel kwam dan ook op alle pc's stil te liggen.

Nu vraag ik mij echter af wat hier de oorzaak van kan zijn geweest.
De pc die de game hoste beschikt over een intel core 2 duo processor die op 2.66 gelockt is (zo uit mijn hoofd) en een ati 5570 kaartje. Deze pc is bekabeld aangesloten op een Linksys WAG54 2g. De rest van de pc's maakten via wireless G contact met deze router.

Alvast bedankt,

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:20
Helaas, mijn glazen bol heeft vakantie dus kan niet zomaar zien wat er is gebeurd.

Maakt AoE3 logs over verkeer (mogelijk in de map ervan te vinden), heb je al gezocht of andere mensen hier ervaringen mee hebben, wat zegt de handleiding, heb je al getest of het wel werkt als alle pc's met een kabel zijn aangesloten?

GoT is niet echt een helpdesk hè.. ;)

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Topicstarter
ShitHappens schreef op zondag 18 juli 2010 @ 13:26:
Helaas, mijn glazen bol heeft vakantie dus kan niet zomaar zien wat er is gebeurd.

Maakt AoE3 logs over verkeer (mogelijk in de map ervan te vinden), heb je al gezocht of andere mensen hier ervaringen mee hebben, wat zegt de handleiding, heb je al getest of het wel werkt als alle pc's met een kabel zijn aangesloten?

GoT is niet echt een helpdesk hè.. ;)
Je mag de mijne wel even lenen.... ;)

Ik weet dat GoT geen helpdesk is dus ik wil het probleem zelf ook tacklen. Stapje in de goede richting zou alleen fijn zijn... Als iemand mij uit kan sluiten dat het aan de host-pc ligt maar dat ik het in de richting van de router moet zoeken zou dat voor mij al een hoop zoek- en speurwerk schelen ;)

Edit: log gevonden maar geeft mij geen bruikbare informatie. Enkel informatie over welke gpu is gebruikt en dat het gespel gestart is in xx seconden.

Spel is trouwens gehost op een windows 7 premium bak. We speelden de laatste versie (Asian Dynasties) welke gepatched is tot de laatste versie. Router beschikt over Firmwareversie:V1.00.10

[ Voor 17% gewijzigd door Switchie op 18-07-2010 13:57 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren