Sinds een paar dagen post mijn anders goed werkende PC niet meer en ik ben helemaal ten einde raad. Dus ik hoop dat iemand van jullie mij uitsluitsel kan geven want ik durf het niet 100% zeker te zeggen.
Allereerst maar even de specs van de pc:
MSI 770T-C45 moederbord (AM2+, DDR2)
AMD Athlon II 2,6 ghz quadcore + Artic Freezer 64 pro
JETWAY ATI RADEON 4850 (de reference versie) + scythe mushashi
2x 2gb Kingston Valueram (667 mhz(?))
Corsair HX520 (520 watt modulaire voeding)
Wat zijn de symptonen?
De pc post gewoonweg niet. Ik kan niet in het bios komen. De fans daarentegen draaien gewoon wel. Bovendien blijven de twee rode ledjes van mijn 4850 branden. Wat voor mij teken is dat deze gewoon niet POST.
De symptonen lijken wel een beetje op wat deze tweakert had. Maar bij mij draait de fan van de videokaart gewoon wel (zit op de voeding aangesloten ipv videokaart) en blijven bij mij 4 ledjes boven branden. Dit betekent volgens de manual dat de 4 fasen cpu voeding allemaal aanstaan.
Wat heb ik geprobeerd?
De pc heeft altijd normaal gewerkt. QVL geheugen en juiste bios versie zijn uitgesloten. Ook word de cpu wel degelijk warm. Enige probleem is dat ik geen speaker aan kan sluiten op mijn mobo. (gewoonweg omdat ik die niet heb) dus ik kan niet horen of mijn mobo piept als er geen geheugen in zit. Vandaar dat ik jullie tweakers als laatste hoop vraag. Is mijn MOBO nog te redden? Of is het echt einde verhaal? Of is er iets anders aan de hand?
BVD
Allereerst maar even de specs van de pc:
MSI 770T-C45 moederbord (AM2+, DDR2)
AMD Athlon II 2,6 ghz quadcore + Artic Freezer 64 pro
JETWAY ATI RADEON 4850 (de reference versie) + scythe mushashi
2x 2gb Kingston Valueram (667 mhz(?))
Corsair HX520 (520 watt modulaire voeding)
Wat zijn de symptonen?
De pc post gewoonweg niet. Ik kan niet in het bios komen. De fans daarentegen draaien gewoon wel. Bovendien blijven de twee rode ledjes van mijn 4850 branden. Wat voor mij teken is dat deze gewoon niet POST.
De symptonen lijken wel een beetje op wat deze tweakert had. Maar bij mij draait de fan van de videokaart gewoon wel (zit op de voeding aangesloten ipv videokaart) en blijven bij mij 4 ledjes boven branden. Dit betekent volgens de manual dat de 4 fasen cpu voeding allemaal aanstaan.
Wat heb ik geprobeerd?
- Alles losgehaald en los op mijn (houten) tafel gelegd om evt kortsluiting in de kast uit te sluiten
- PCI videokaart gebruikt
- Alle ram losgetrokken
- Andere voeding geprobeerd
- Andere cpu geprobeerd (AMD athlon X2 5600+)
- Clear CMOS
- Videokaart getest in ander systeem. Waar deze volledig naar behoren werkte
- Ram getest in ander systeem. Dit werkte ook normaal
De pc heeft altijd normaal gewerkt. QVL geheugen en juiste bios versie zijn uitgesloten. Ook word de cpu wel degelijk warm. Enige probleem is dat ik geen speaker aan kan sluiten op mijn mobo. (gewoonweg omdat ik die niet heb) dus ik kan niet horen of mijn mobo piept als er geen geheugen in zit. Vandaar dat ik jullie tweakers als laatste hoop vraag. Is mijn MOBO nog te redden? Of is het echt einde verhaal? Of is er iets anders aan de hand?
BVD