Toon posts:

fsb 66@100 hoe?????????(bp6)

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik mijn fsb van 66 naar 100 brengem en is daar cooling voor nodig welke en is dit zonder enige risico's?

• Ali G
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08-2024
Busspeed veranderen doe je via je CPU soft menu in je BIOS. ik weet niet of het in dat moederbord precies zit. Anders via jumpers op je moederbord (kijk in je handleiding). maar probeer eerst eens 75 de busspeed of 83 als dat kan. 100 is wel radicaal meteen.
En hou dan ook meteen de busspeed van je agp en pci in de gaten als je begrijpt wat ik bedoel (zal wel toch)Wat voor processor hebbie eigenlijk? is ook wel leuk om te weten he
een temperaatuur sensor is handig om de temp de meten. Over het algemeen is een max van 50 toch wel het streven. liever minder dit geldt volgens mij ongeveer wel voor alle processors. En Alpha Coolers zijn erg goed als Coolers en nog meer maar dat weet ik niet echt ik heb zelf een Alpha3125 voor mijn PIII500

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Op de BP6 is het vrij makkelijk om de FSB te veranderen.

Even een korte samenvatting:
De multiplier kan je niet verandere (heeft in ieder geval geen zin, deze is gelockt)
Voor de 333 is deze dus 5, voor de 366 5,5, de 400 6, 433 6,5, voor de466 7, en voor de 500 7,5

In de bios kan de processor ingesteld worden, dmv softmenu. Dit is het eerste item in de bios tabel (op del drukken bijhet opstarten)
Begin methet instellen van de processor alsvolgt:
zet hemop manual, zodat jezelf decomplete controle hebt.
Zet "haltat speed error" oid op disabled, zodatje geen foutmeldingkrijgt.
Zet de FSB in kleine stapjes omhoog, dus begin met 75, dan 83,enzovoorts. Scroll voor degein isdoor de hele lijst, want de mogelijkheden voor deFSB liggennietop volgorde.
Vergeet niet de pci divider bij 66-91 MHz op 1/1 te zetten, en daarboven op 2/3
Probeer sowieso de 92 MHz te halen, dan is de PCI en AGP bus niet ge-overclockt.

Als de computer bij een bepaalde FSB niet wil opstarten, verhoog dan de spanning een beetje (in hetzelfde menu)
Hangthij tijdens het booten van windows,of kort erna, dan moet je de koeling beter voor elkaar krijgen.
Gebruik koelpasta, lap je processoren en eventueel je koelers, of koop andere koelers (waterkoeling :P)

Als je een 333 of 366 hebt,dan is 550 meestal wel haalbaar (FSB 100 MHZ) Bij een 400 is 570 het hoogst haalbare, bij een 500 is 600 haalbaar. (Dit zijn richtlijnen, kan per processor verschillen)

Succes tot zover!

Herman www.goudacomposieten.nl/waterkoeling

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Oja, op de BP6 zitten de temp sensors onder de cellies. Zorg dat deze lekker strak tegen deprocs aan zitten, installeer Motherboard monitor (te down;loaden via www.bp6.com ) en stel de drie sensoren in (winbond nogwat, wordt meestal welgedetecteerd.)

Op deze manier kan jealtijd je temp in degaten houden. Probeer detemp onder de 50 gradente houden, liever onder de 40.

• wolfmaniak
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb een BP6 met 2 cel466
Hoe kan ik de fsb van 66 naar bijv 75/80 gooien. zonder dat mn pc hangt? mn agp/pci clock staat op 1/1.
Ik heb 2 coolermaster coolers