Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb momenteel een moederbord P5N E SLI. Ik heb de goeie performance gezien van de gtx 460 van nvidia. Ik dacht er dus aan up te graden. Maar mijn vraag is nut of mijn huidige moederbord deze kaart kan draaien. Of zal ik misschien moeten upgraden?. Welk moederbord zou je mij dan kunnen aanraden. Het moet SLI capability hebben en zeker de Gtx 460 kunnen draaien. Liefst onder de prijsklasse van 80 euro.

Mijn system

P5N E SLI
Intel Q6600 2.8 ghz
Corsair 4 Gig Ram
Geforce 9600 GT 512 Ram
Point of view power supply (512V)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je die kaart toch gaat halen, waarom dan niet gewoon testen op je huidige plank? Mocht je tegen rare dingen aanlopen kun je altijd nog upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn kennis is nogal beperkt maar. Maar een vriend van mij zei dat mijn moederbord problemen kon geven omdat de card interface op mijn Motherboard Pci expres 2.2 is. Terwijl de Gtx 460 Pci expres 2.0 nodig heeft.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2010 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou niet teveel van die vriend aannemen, want PCIe 2.2 bestaat namelijk niet. Je hebt 2.0, 2.1 en dan gaat het naar 3.0, en die laatste kunnen we pas eind dit jaar verwachten (de spec), dus dat zal sowieso niet op je moederbord zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PN5 E SLI = Card Interface (moederbord) PCI-e 1x, 2x PCI-e 16x, 2x PCI 2.2.

Gtx 460 is PCE 2.0 (foutje van mij). Ik zal dus een andere moederbord moeten aankopen omdat mijn oude PCI heeft:).

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2010 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Theoretisch zou het gewoon moeten werken, maar theorie is niet altijd de praktijk. De kans is groot dat jij Pci-E16 1.0 hebt en geen 2.0. Ook dat zou op zich geen probleem hoeven te zijn, want de kaart is meestal backwards compatible. Gewoon proberen en mocht het niet werken, dan upgraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okay dank je:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

You're welcome... anything else?? :)
Pagina: 1