Moeten nieuwsberichten tegenwoordig erkend worden?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:57
Eerst wordt dit artikel geplaatst: nieuws: Motorola Droid X bevat custom-rom-'kill-switch'

Daarin wordt stellig beweerd dat Motorola een beveiliging in heeft gebouwd in de Droid X, ik kom nergens enige twijfel of gerucht tegen, dus dan lijkt het me dat het gebracht wordt als 'het is zo'.

En ongeveer twintig uur later volgt dit bericht: nieuws: Motorola erkent bestaan custom-rom-'kill-switch' in Android-smartphone

Waar dus in wordt gezegd dat wat er gisteren als feit gebracht is ook echt een feit is. Nu kan het aan mij liggen, maar is dit niet een béétje dubbelop? Zo kan je elk nieuwsbericht wel twee keer gaan plaatsen. "Apple komt met nieuwe iPods" om een paar uur later ook "Apple erkent de komst van nieuwe iPods" te plaatsen.

Dit is overigens de laatste alinea van het eerste bericht:
De Droid X is in de Verenigde Staten te koop bij provider Verizon. Het toestel beschikt over een 4,3"-scherm met een resolutie van 854x480 pixels. Er is een processor van Texas Instruments ingebouwd die zijn werk op 1GHz doet. Omdat de Droid X niet over gsm- en umts-verbindingen beschikt, zal het toestel niet in Nederland werken. Het is niet bekend of Motorola aan een Europese variant van de Droid X werkt.
En dit de laatste alinea van het tweede bericht:
De Droid X is in de Verenigde Staten te koop bij provider Verizon. Het toestel beschikt over een 4,3"-scherm met een resolutie van 854x480 pixels. Er is een processor van Texas Instruments, de Omap3630, ingebouwd met een kloksnelheid van 1GHz. Omdat de Droid X niet over gsm- en umts-verbindingen beschikt, zal het toestel niet in Nederland werken. Het is niet bekend of Motorola een Europese variant van de Droid X uit gaat brengen.
Op het dikgedrukte na is de alinea exact hetzelfde, wat ook weer beetje aangeeft dat het allemaal best in één nieuwsbericht had gekund, als je het mij vraagt.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Een verklaring van de fabrikant over zoiets controversieels als een chip die custom roms uitschakelt is een nieuwsfeit, net als de ontdekking zelf. Uiteraard zou het in een enkel berichten kunnen als deze feiten vlak na elkaar komen maar dit was hier niet het geval. Bovendien werd een deel van het eerste bericht tegengesproken in de verklaring: het uitschakelen is niet permanent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:53

arnoudwokke

Redacteur
Ik moet bekennen dat ik ook wel even heb getwijfeld over of ik dit - gezien het eerste bericht - nog wel moest brengen. Dit waren mijn overwegingen:
1. Zoals Olaf zegt, dit is een controversieel onderwerp. Hoewel de functionaliteit in de Omap3630 zit en er geruchten gingen dat het actief was in de Droid X, had ik nog niet van Motorola gehoord dat het geactiveerd was - en dat is een essentieel verschil. Bovendien is de telefoon niet voorgoed gebricked - en die optie lag voor lezers na het eerste artikel nog open afaik. Daar werd nl niet over gesproken.
2. Custom roms én Android, met de vermeende vrijheid die het OS zou brengen, zijn beide voor veel tweakers belangrijke onderwerpen. Als iets belangrijk is, ligt de lat om een vervolgartikel te maken, een stuk lager wmb. Bovendien - en misschien had dat in het artikel gemoeten - zal Motorola vermoedelijk ook in NL foons met de Omap3630 in NL uitbrengen.

Het feit dat de laatste alinea redelijk overeenkomt, is geen toeval. Het is een uitlegalinea over de telefoon, voor wie niet bekend is met de specs. Zulke alinea's tref je in veel artikelen aan en vaak komen die overeen met alinea's van eerdere artikelen. Waarom zouden we dubbel werk doen? Dat is overigens niet voorbehouden aan Tweakers.net, maar het is een verschijnsel dat je bij alle media ziet. Door dat soort dingen niet dubbel te doen, hebben we meer tijd om te besteden aan andere artikelen :)

[ Voor 5% gewijzigd door arnoudwokke op 19-07-2010 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:50

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Hoewel de functionaliteit in de Omap3630 zit en er geruchten gingen dat het actief was in de Droid X,
Als dat eerste artikel gebaseerd was op geruchten, dan had dat wel wat duidelijker naar voren mogen komen uit de titel dan wel inhoud van het artikel. En als dat duidelijker was geweest, dan was het ook minder vreemd geweest om nu de erkenning door Motorola te posten.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr