Toon posts:

Plextor 16/10/40 vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje, ik heb net de plextor 16 speedie gekocht, maaaaarrr als ik een data cd wil fikken in Nero 5.5 dan loopt mijn buffer vanaf 70% terug naar 4% de plextor geeft dan een groen lampje en de buffer loopt weer vol en het lampje wordt weer oranje en gaat knipperen. En dat de hele cd lang...

Klopt dit?

(dma is aangevinkt, branden vanaf ibm 45 gb, pc met win98se celeron 633@633 :-)

In CloneCD kan ik niet hoger dan 12 speed fikken (dit klopt denk ik?) de buffers blijven hier van 100% tot 98% maar dan doet de plextor hetzelfde, oranje knipper knipper groen oranje knipper knipper...

Is dit normaal? :?

• LiGHtNiNG!
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-04 23:39

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

Das dus een bufferunderun, alleen heb je burnproof dus komen er nog werkende cd's uit ;)

Toch je configuratie nog een keer checken. Master/slave verhaal etc, al zovaak verteld hier..

Laat maar.. .

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Ik fik 16 speed net Nero 5044 en dat doet hij bij mij ook, maar dat dondert toch niet zolang je cd's lukken :?

• X-Treme
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04 13:32

X-Treme

[X-Treme]

Uhm... problem is easy op te lossen.

Primairy master: HD1
Primairy slave: Burner (in dit geval de plex)

Secundairy master/slave: CDROM/DVDROM

Wedden dat dit werkt :)

AMD 1.4Ghz, MSI K7 Turbo RAID Limited Edition, 768Mb PC133, GeForce 2 GTS Pro 64Mb, Maxtor 60Gb 7200, IBM 60Gb 7200, WD 80Gb 7200, Plextor 24/10/40

Verwijderd

Topicstarter
Grappig, dat verhaal over master/slave al zo vaak verteld is, (btw ik kan trouwens het search-button vinden, maar er zijn nog maar weinig topics met plextors 16 speeds).

Maar ff terug, ik heb (natuurlijk) die hd op mijn eerste ide zitten master, maxtor 20 gb op slave en mijn plextor zit op mijn tweede ide als master en niets op slave.

Maar er zijn nog maar weinig fikprogramma's die echt op 16 draaien, cdrwin zegt op de site dat ie het ondersteunt maar je kan alleen 12/max kiezen... clonie kan alleen maar 12, Nero heeft een leeg lopend buffertje en discjuggler weet ik nog niet...

Maar meer tips zijn welkom, en als ie echt zo aan/uit gaat bij iedereen dan zal dat wel dan horen?? :?

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-04 00:19

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Probeer andere software dan Nero => WinOnCD 3.8

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Echt CD-R's gebruiken i.p.v. van opblaasspul... ;)

Verwijderd

Op maandag 12 maart 2001 00:22 schreef wijnolst het volgende:
Echt CD-R's gebruiken i.p.v. van opblaasspul... ;)
Ja pak echt cd-r's mijn cd-r's gaan goed op 16 speed maar cd-rw gaat niet sneller dan 4 brakke cd's dus ff een paar andere halen.

• CrusaderNoR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:13
Op zondag 11 maart 2001 22:37 schreef X-Treme het volgende:

Primairy master: HD1
Primairy slave: Burner (in dit geval de plex)

Secundairy master/slave: CDROM/DVDROM

Wedden dat dit werkt :)
Is het niet beter om dit te doen:
Primary master: HD
Primary slave : CDrom/DVD

Secondary master: Plextor

DMA uitvinken

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
Waarom zou je DMA uitvinken????

Je moet alleen wel het jumpertje naast de audio uitgangen op je fikker erop zetten, dan werkt DMA nl. ook.

btw, CloneCD werkt wel op 16x speed. hij geeft het niet aan, maar de snelheid die gehaald wordt is wel degelijk 16 speed.

Verwijderd

dma kan je niet eens aanvinken in w2k dus volgens mij is dat gewoon bs.

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
maar goed dat ie dan win 98se draait he???

lees nou eerst effe goed voordat je met krachttermen begint te gooien...

8-)
Pagina: 1