Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veliremus
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-03 10:16

Veliremus

Narrative Designer

Topicstarter
Ik had een vraagje over Asus MemOK! Terwijl ik bezig was met mijn andere probleem, heb ik even naar MemOK! gekeken tijdens het opstarten.

Als ik de PC aan zet duurt de POST een paar seconden. Gedurende dit proces knipper MemOK één keer, gaat uit, gaat dan aan voor een seconde of twee, en gaat dan weer uit. De PC start vervolgens gewoon op. Is dit normaal of betekent dit dat er iets mis is (ook al start ie toch op)? Ik heb gezocht, maar echt nergens kan ik vinden hoe het nu precies werkt.

Overigens heb ik drie uur Memtest+ laten lopen zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Video De tekst die erbij vermeld staat zegt toch wel genoeg over memOK!

Als het led'je zou blijven branden was het geheugen niet compatible. Het led'je gaat bij jou uit, dus da's in orde. Kijk het filmpje even en lees het korte stukje tekst daaronder. Niks aan de hand in jouw geval dus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veliremus

Veliremus

Narrative Designer

Topicstarter
Die video had ik inderdaad al gezien :), maar vond ik niet duidelijk genoeg omdat die enkel een niet-werkend ding laat zien (die ze daarna weer laten werken).

"When the incompatability occurs, the DRAM_LED lights up" dat gebeurt bij mij dus ook, maar hij gaat weer uit. Bij elke POST.

Herformulering van de vraag dus: gaat het lampje altijd aan en uit, bij elke POST, als het geheugen wel compatible is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jtvanderheiden
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-07-2024
ik heb een ASUS M4A89GTD, DRAM led brand gaat aan en snel weer uit bij elke post, dit hoort zo volgens de manual. als het geheugen incompatible is blijft de LED branden.

Met mijn huidige pc had ik ook flinke instabiliteits problemen maar dan voornamelijk in windows zelf al. GSOD ,BSOD etc. Maar dat lag aan mijn geheugen, terwijl MEMOK aangaf dat er niets fout was. Ik heb heel veel memtest gerund, meer dan 10 keer en elke keer minstens 5 uur voordat memtest een fout gaf bij een module en het geheugen idd kapot was. geheugen RMA gedaan en nergens meer last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veliremus

Veliremus

Narrative Designer

Topicstarter
Oké, thanks guys :). Ik zal binnenkort ook eens mijn RAM minstens vijf uur laten testen.