Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdub
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-07 19:03

Vdub

Wie anders?

Topicstarter
Ik heb een vraag/probleem mbt mijn Wifi thuis.

Ik gebruik hier een ZyXEL P661HW-D1, aangesloten erop:

Pc boven bedraad
squeezeservertje boven bedraad
netwerkhd boven bedraad
netwerkprinter boven bedraad
sat-ontvanger beneden bedraad
laptop beneden
squeezebox beneden

(continue vpn-tunnel)

Met grote regelmaat reboot mijn modem, vaak gebeurt dit als ik met mn laptop aan het downloaden ben, een andere laptop aan zet en daarmee ook wat ga downloaden/updaten.

Wat kan ik eraan doen om dat niet meer voor te laten komen(niet draadloos is geen optie ;) )
Ik heb gelezen dat het aan de buffer van het wireless kan liggen maar welk merk/apparaat heeft daar geen lastof minder last van? Met of zonder VPN aan maakt niet uit, snelheid is goed, cq het max haalbare van mn xs4all verbinding, ook met tunnel open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:05
Wordt de boel niet gewoon te warm als er zoveel verkeer doorheen gaat? Modems zijn meestal passief gekoeld en worden vrij warm, en zeker met dit weer kan dat problemen op gaan leveren. Zet er eens een ventilator tegenaan, en kijk of het probleem zich nog steeds voor doet.

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:42

Sebazzz

3dp

Defineer downloaden: HTTP, torrent, nzb/nieuwsgroepen, rapidshare, ftp etc?
Wat kan ik eraan doen om dat niet meer voor te laten komen(niet draadloos is geen optie ;) )
Bedraad is altijd een optie, het kost alleen wat moeite. Desnoods kan je voor een ethernet-over-power optie gaan.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Sebazzz schreef op zondag 18 juli 2010 @ 00:30:
Defineer downloaden: HTTP, torrent, nzb/nieuwsgroepen, rapidshare, ftp etc?

[...]
Bedraad is altijd een optie, het kost alleen wat moeite. Desnoods kan je voor een ethernet-over-power optie gaan.
Je bedoelt die powerlineadapters? Ik zou het niet doen, heb er zelf een aantal en het is veel langzamer en ook gewoon vaag spul (4 keer zo hoge snelheid op mijn slaapkamer bijvoorbeeld als ik de badkamerlamp aan doe).

Overigens is het wel betrouwbaarder als wifi, het signaal valt nooit helemaal weg.

[ Voor 7% gewijzigd door Marzman op 18-07-2010 00:33 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:42

Sebazzz

3dp

Ja, die bedoel ik ;) Met die dingen is het gewoon hetzelfde als met Wifi: Bij sommigen werkt het, bij sommigen niet.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Als je het over Torrents hebt, zet je aantal connecties omlaag. Andere downloads: koop een betere router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdub
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-07 19:03

Vdub

Wie anders?

Topicstarter
het downloaden op mijn laptop is voornamelijk newsgroups, heb daarin het proggie 2 verbindingen met die newsserver, zolang het alleen mijn laptop blijft is het geen probleem maar zet ik er bijv. 1 bij en doe daar een windows update download dan gaat het meestal mis.

Wat betreft warmte.. ik heb het in de winter ook, modem hangt in de meterkast waar het betrekkelijk koel is.

Ihgv het laatste antwoord "koop een betere router"... wat is een betere/welk merk of model.. ik dacht met ZyXEL toch al een van de betere merken gekocht te hebben..
Pagina: 1