Toon posts:

Indicator Lampje uitschakelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb erg veel last van het indicator lampje. (bij de magneet sluiting). Als je je scherm dichtklapt, gaat dat lampje aan, kan ik dat uitschakelen? Zo ja, hoe? Zo nee, waarom niet?

Afbeeldingslocatie: http://www.icentre.nl/img/store/macbookpro/macbookpro-front.png

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2010 23:50 ]

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:54
Dit is niet de huiskamer.

[ Voor 71% gewijzigd door Hoedje op 18-07-2010 09:53 ]

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
Dergelijke vervelende LEDs krijgen van mij altijd simpelweg een stip van een zwarte merkstift, of een papieren plakbandje.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:13

Quad

Doof

Ducktape pakken, klein hoekje knippen en erop plakken, weg is t probleem.
Alleen niet zo mooi ;)

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-01 19:51
Echt uitschakelen kan niet, je kan m intern wel loskoppelen (ligt een klein beetje aan welk model je precies hebt) maar hier moet je macbook wel voor open.

Verwijderd

Topicstarter
joon schreef op zondag 18 juli 2010 @ 00:59:
Echt uitschakelen kan niet, je kan m intern wel loskoppelen (ligt een klein beetje aan welk model je precies hebt) maar hier moet je macbook wel voor open.
Is er ook geen programma voor?

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-01 10:34

Digistorm

ex-demo scener

Nee, het zit in de hardware.

Hier stond achterhaalde informatie…

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03-2025

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

Lampje is op de mobo aangesloten en als die power heeft gaat het lampje ook aan.
Net zoals een fan met een led, enigste manier is hem open halen wat wel pittig is en kabeltje onderbreken.

↓ volgende bericht hieronder ↓

• TimmieN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:46
Verwijderd schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 23:48:
....

Ik heb erg veel last van het indicator lampje.
....
Ik zie mezelf graag als een ruimdenkend mens ;) :)

Toch vraag ik me ernstig af hoe je nou last kan hebben van zo'n klein lampje?

• Quinny
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-01 23:07
Dat lampje gaat toch alleen aan (knipperen) als je de MacBook in stand-by zet? Bij mijn Air wel.

Misschien is de oplossing om 'm echt helemaal uit te zetten in plaats van in stand-by (ik neem aan dat je er last van hebt als het donker is/als je wil slapen?).

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:31

Zoefff

ā¤ 

Dat lampje gaat (pulserend) aan zodra je de laptop in slaapmodus zet. Voor zover ik weet is er geen mogelijkheid om dit softwarematig te beĆÆnvloeden. De enige oplossing die ik kan verzinnen is de laptop volledig af te sluiten i.p.v. alleen het scherm dichtklappen waardoor deze in de slaapstand terecht komt.

Voordeel is dat je dan geen last meer hebt van het lampje. Nadeel is dat het wel iets langer duurt om de laptop weer op te starten. Sowieso zou ik het dus alleen gebruiken als je er echt last van hebt, bijvoorbeeld voor het slapen gaan, en verder gewoon gebruik te maken van de slaapmodus.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• fr3z
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-08-2024
Wanneer heb je hier precies last van? Als je ligt te slapen? Dan pak je hem toch gewoon op en leg je hem met dat lampje richting je muur. Overdag? Leg er een pen voor.

Verwijderd

Topicstarter
fr3z schreef op zondag 18 juli 2010 @ 12:17:
Wanneer heb je hier precies last van? Als je ligt te slapen? Dan pak je hem toch gewoon op en leg je hem met dat lampje richting je muur. Overdag? Leg er een pen voor.
Mijn pa, komt bijna elke avond/nacht checken of ik mijn pc uit heb :9 Dat kan die herkennen aan dat lampje.. ;)

• TimmieN
Daar zal hij dan wel zo zijn redenen voor hebben denk ik dan, maar wat heb je zelf al geprobeerd? Google?

Je MB hiervoor open schroeven zoals eerder gezegd lijkt me wel wat al te rigoureus. Kan je er inderdaad niet een (studie)boek nonchalant voor leggen?

• fr3z
Koop gewoon de Penthouse voor als je in je bed ligt, Grote Bos Atlas er voor en doen of je studeert. Ben je ook van het probleem af!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

šŸ’©

Verwijderd schreef op zondag 18 juli 2010 @ 12:50:
[...]

Mijn pa, komt bijna elke avond/nacht checken of ik mijn pc uit heb :9 Dat kan die herkennen aan dat lampje.. ;)
Leg 'm even uit dat pulseren == standby? (En dat je 16 bent en 'ie eens op moet houden met die onzin?)

[ Voor 10% gewijzigd door CyBeR op 18-07-2010 14:40 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• TimmieN
fr3z schreef op zondag 18 juli 2010 @ 14:37:
Koop gewoon de Penthouse voor als je in je bed ligt, Grote Bos Atlas er voor en doen of je studeert. Ben je ook van het probleem af!
Kijk, hierboven is een kenner aan het woord!
CyBeR schreef op zondag 18 juli 2010 @ 14:39:

Leg 'm even uit dat pulseren == standby? (En dat je 16 bent en 'ie eens op moet houden met die onzin?)
Waarschijnlijk is de verleiding voor TS dan nog steeds te groot om 'm weer op te pakken. Of pa vindt het gewoon energieverspilling om apparaten standby te laten staan 's nachts.

Nu maar hopen voor Cybexify dat z'n vader niet bedenkt dat 'ie ook gewoon de stroom van de router kan halen...

[ Voor 89% gewijzigd door TimmieN op 18-07-2010 14:43 ]

• fr3z
Haha, maar nu geen onzin. Wat je wel kan doen is een muis er aan, wanneer hij dicht is paar keer op je linkermuisknop rammen. Dan moet hij als het goed is uit standby gaan, wel zorgen dat je geluid dan uitstaat. (Zodat de "Lipstick Girls XXX Mk.3" niet opeens beginnen te gillen wanneer hij dicht is!) :D

Verwijderd

Topicstarter
Ha! Werkt! Ik heb mijn laptop 'zogenaamt' (aan) in de tas gedaan: 'Voor morgen' :P

Bedankt voor de tips/reacties allemaal! _/-\o_

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2010 17:03 ]

Pagina: 1