Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonah.Knulst
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-04 21:18
Heuj!

Ik heb hier al een enige tijd twee 9600GT's ronken en dusver ben ik nog steeds tevreden. Het enige minpunt van de versies die ik in bezit heb, is dat de fans van deze kaarten tijdens het opstarten, wanneer er dus nog geen driver geladen is, op 100% draaien. De krengen zijn op dat moment behoorlijk luid en dit kan soms irriteren. Nu zit ik erover na te denken om de bios van beide 9600GT's te flashen naar een nieuwere versie, die de fans wél op 35% procent houdt tijdens het opstarten.

Momenteel zijn beide kaarten voorzien van biosversie 62.94.29.00.14. Via wat onderzoek ben ik erachter gekomen dat via mvktech nieuwere biosversies te verkrijgen zijn. Ik heb vooralsnog echter de ballen verstand van dit soort zaken, waardoor ik moeite heb om een bios te vinden die geschikt is voor een XFX 9600GT XXX Alpha Dog Edition (740/1850/1000). Nu heb ik op o.a. Guru3D gelezen dat biosbestanden te bewerken zijn, zodat kloksnelheden, voltages enzovoort zonder moeite overgezet kunnen worden.

Ik heb hier echter geen ervaring mee, dus ik wilde vragen of iemand mij hiermee kon helpen. Bij voorbaat dank. :)

Toegevoegd; info van GPU-Z.

Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/33vfeo5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:12

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonah.Knulst
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-04 21:18
Ik ben even bezig geweest en het blijkt dat Nibitor niet werkt met een 64-bit besturingssysteem. Kortom, m'n hele plannetje valt in duigen. Ik zou alleen nog via DOS (via een of andere methode) kunnen flashen, maar dat gaat me iets te ver om enkel de snelheid van m'n fans aan te passen.

Laat maar zitten dus, wel bedankt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-07 15:33
je bios aanpassen met nibitor, even een bootable usb stick maken

http://www.biosflash.com/bios-boot-usb-stick.htm

bij het opstarten kiezen voor de usb stick, bios flashen, en klaar is zidane. :)