Toon posts:

philips tv, standaard instellingen bij aanzetten ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal

Ik zou graag als ik mijn tv aanzet of een bepaalde knop indruk de tv weer direct in standaard instellingen instellen. Ik heb sinds kort een universele afstandsbedieningen en aangezien ik sommige problemen niet op kan lossen met macro's omdat er geen terugkoppeling is van de stand op t moment van activeren.
Is er een knop/instelling die het mogelijk maakt dat als de tv uit standby komt direct op 50% volume en op tv als output gebuikt op bijvoorbeeld ned 1? Op die manier is er een bekend uitgangspunt die bij bij de macro's kan gebruiken!

Alvast bedankt voor het antwoorden of meedenken met mijn probleem!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:48

D4NG3R

kiwi

:)

Dit kan niet, een TV is niet programeerbaar.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

D4NG3R NL schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 23:22:
Dit kan niet, een TV is niet programeerbaar.
wat klets jij nou je kan gewoon firmware downloaden voor recente tv's hoor.
zeker weten bij mijn phillips tv ;)

Daarnaast lijkt het me wel extreem lastig om die shit te aan te passen

[ Voor 6% gewijzigd door Fish op 17-07-2010 23:25 ]

Iperf

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:48

D4NG3R

kiwi

:)

Ja OK, maar je kunt deze niet zelf aanpassen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-11 08:11
Bij oudere Philips tv's was er een mogelijkheid om de persoonlijke voorkeursinstellingen vast te zetten met een combinatie van knopjes.
Ik weet niet of jouw toestel het kan (ook aangezien je niet opgeeft welk model het is) maar je zou je gebruikshandleiding er eens op kunnen nalezen.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

D4NG3R NL schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 23:33:
Ja OK, maar je kunt deze niet zelf aanpassen.
mmm er zijn wel menmsen mee bezig, en dit is een random search. mischien is het al gelukt
http://www.neophob.com/20...-tv-hack-philips-pfl9703/

intressant ?
RC triggered service modes:
Customer Service Mode (CSM): 123654. Insert USB stick, put the remote in DVD mode and press 2679 - this will create an application dump of the tv application file on the USB stick (binary).

Service Alignment Mode (SAM): 062596info. I didn’t find a option to enable the serial console!

Service Default Mode (SDM): 062596menu. Purpose: To create a pre-defined setting, to get the same measurement results as given in the service manual.

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om de 42pfl5322 van Philips

Ik wil mijn afstandsbediening instellen zodat als ik op film kijken druk er automatisch op Av wordt gedrukt en 5 keer naar beneden word gegaan naar HDMI 1 en dan op OK wordt gedrukt.
De afstandsbediening kan dit in principe allemaal wel. maar als ik tv kijk staat de tv al ingesteld op Ext 2. omdat ik digitaal kijk.
Het is dus altijd maar de grote vraag als ik mijn tv aanzet of deze op Ext 2 staat of op ned 1 via analoog.
Ik zou dus graag de tv op standby kunnen klikken, er weer af halen en weer op standaard instellingen staan zodat ik een startpunt voor mijn macro's heb.

In de handleiding heb ik zelf nog niets kunnen vinden helaas.

Bedankt voor alle reacties tot nu toe!!!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:07

mr.paaJ

generatie cmd+z

Zit er niet een hotel mode in? Misschien in het service menu: http://www.youtube.com/watch?v=htH26DbpOx8

[ Voor 16% gewijzigd door mr.paaJ op 18-07-2010 19:30 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Verwijderd

Topicstarter
Helaas niet, service menu in het filmpje is tevens ook 10x uitgebreider als de mijne.
Ik kan alleen kleurinstellingen veranderen en dergelijke in dat menu,
wel een stuk uitgebreider als normaal uit het systeemmenu kan overigens dus dat is handig om eens een kijkje in te nemen :)

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:22
Verwijderd schreef op zondag 18 juli 2010 @ 19:15:
Het gaat om de 42pfl5322 van Philips

Ik wil mijn afstandsbediening instellen zodat als ik op film kijken druk er automatisch op Av wordt gedrukt en 5 keer naar beneden word gegaan naar HDMI 1 en dan op OK wordt gedrukt.
De Philips TV's die ik ken hebben IR-codes waarmee je direct naar een specifieke ingang (bijvoorbeeld HDMI1) kunt...?

De Philips-TV van mijn ouders komt uit hetzelfde modeljaar als die van jou en heeft dat in ieder geval ook.

[ Voor 10% gewijzigd door Xander op 18-07-2010 19:55 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga eens op speurtocht, als dat zo is is daarmee mijn probleem ook opgelost!

Verwijderd

Topicstarter
ik kan het helaas niet vinden, op mijn orginele afstandsbediening zitten deze knoppen niet.
op mn philips prestigo afstandsbediening worden wel enkele knoppen genaamd input 1 tm 6 aangemaakt maar daar reageert de tv helaas niet op.

waar zou ik deze codes kunnen vinden en kunnen testen ?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op zondag 18 juli 2010 @ 20:09:
ik kan het helaas niet vinden, op mijn orginele afstandsbediening zitten deze knoppen niet.
op mn philips prestigo afstandsbediening worden wel enkele knoppen genaamd input 1 tm 6 aangemaakt maar daar reageert de tv helaas niet op.

in de manuals van je tv :) of je ab

Phillips heeft zeer uitgebreide service manuals

zoek maar eens op rc5 en rc6 codes

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
ik heb mn handleiding er al bijgepakt, ook in de manual van de prestigo kon ik er niets over vinden.
Hotel mode zoals hiervoor gesuggereerd staat niets over in helaas.

edit: op de cd wel wat info gevonden maar dit werkt alleen als de orginele afstandsbediening de knoppen heeft of de prestigo ze automatisch bij de tv vind. mijn tv reageert helaas niet op die knoppen :(

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2010 20:55 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

nee niet de userguide oid, maar service manuals,of circuit descriptions.

Iperf

• centr1no
Ik vond dit een interresant probleem en daarom kon ik mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen er eens wat gebruiksaanwijzingen op na te lezen.
En ik denk dat ik iets heb gevonden dat je zou kunnen proberen.
Als het goed is heeft je Prestigo afstandsbediening de mogelijkheid om nieuwe knoppen toe te voegen en in te leren door middel van ir overdracht.
Probeer er eens een toe te voegen met het ir-signaal van de originele afstandbediening dat verstuurt wordt op het moment dat je op de OK knop drukt waarbij de selectie voor de externe uitgang uitgang al gedaan is.
M.a.w.; druk op de originele afstandbediening op de AV knop en op de pijltjes naar beneden tot aan de uitgang die je wilt hebben.
Laat de Prestigo het ir signaal leren dat verstuurt wordt op het moment dat je op de OK knop drukt.
Je zou dan een knop in je Prestigo moeten hebben waarmee de t.v. meteen naar het externe kanaal schakelt.
En die knop zou je ook in een makro kunnen gebruiken.

• Xander
centr1no schreef op maandag 19 juli 2010 @ 00:06:
Laat de Prestigo het ir signaal leren dat verstuurt wordt op het moment dat je op de OK knop drukt.
Je zou dan een knop in je Prestigo moeten hebben waarmee de t.v. meteen naar het externe kanaal schakelt.
En die knop zou je ook in een makro kunnen gebruiken.
... nee, dan heb je een OK knop. Die afstandsbediening weet toch niet waar in het televisie-menu jij je bevindt?
Verwijderd schreef op zondag 18 juli 2010 @ 20:09:

Als je iemand kent met een Logitech Harmony afstandsbediening zou je eens kunnen testen of die de kanalen direct gekozen krijgt. Mocht dat werken dan kun je de knoppen meteen met behulp van die Harmony-afstandsbediening inleren.

• centr1no
Xander schreef op maandag 19 juli 2010 @ 00:13:
[...]
... nee, dan heb je een OK knop. Die afstandsbediening weet toch niet waar in het televisie-menu jij je bevindt?
[...]
Je hebt gelijk.
De keuze wordt gemaakt in het menu op t.v. en niet in de originele afstandsbediening.

Een Logitec Harmony is zowieso een betere optie.

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:40

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik denk ook dat je beter af bent met een Harmony One die is volledig programmeerbaar en heeft vaak de keuzemogelijkheid om direct de ingangen te kiezen die je nodig hebt.

"When you grow up your heart dies"

• Xander
centr1no schreef op maandag 19 juli 2010 @ 11:48:
[...]
Een Logitec Harmony is zowieso een betere optie.
Hoezo? Weet jij dan wat de TS nu heeft?

Philips maakt ook erg mooie universele afstandsbedieningen hoor. :) 't is dat ze zo duur zijn, anders zou ik mijn Harmony er graag voor inruilen.

• centr1no
Xander schreef op maandag 19 juli 2010 @ 12:48:
[...]
Hoezo? Weet jij dan wat de TS nu heeft?

Philips maakt ook erg mooie universele afstandsbedieningen hoor. :) 't is dat ze zo duur zijn, anders zou ik mijn Harmony er graag voor inruilen.
Dus ook jij hebt een Harmony gekozen.
I rest my case. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Om maar even te reageren op wat ik dan voor Prestigo heb.
Ik heb een Prestigo srt 9320 met touchscreen.

Afbeeldingslocatie: http://www.gebruikers.tv/wordpress/wp-content/uploads/2008/12/philips_ab.jpg

Hij bevalt me erg goed, vooral het feit dat je zelf ook icoontjes voor je favorieten in kan laden op de computer is niet verkeerd. Ik ga nog even proberen het voor elkaar te krijgen om custom icoontjes voor de menu's van de AB zelf er in te krijgen. Zal ook wel leuk zijn.

Ik heb me verder nog niet zo verdiept in de mogelijkheden als de AB aan de computer aan wordt gesloten, hier moet ik nog even tijd voor vinden.

Ik woon nog thuis en mn ouders hebben beneden helaas ook een prestigo, een wat oudere variant met een draaiwiel voor knop selectie op het display. Dit werkt niet erg gebruiksvriendelijk dus vandaar mijn keuze voor de touchscreen versie. Ik weet van mijn oom dat hij een logitech harmony heeft en ook een philips tv. Ik zal hem eens vragen als hij deze knoppen heeft op zijn harmony, als die ook bij mij werken dan zou ik deze idd kunnen in leren.

Naast dit kleine probleem ben ik al weer verder gegaan met andere bedieningen toevoegen.
Mijn Philips tv, Emtec moviecube, Philips decoder (Ziggo digitale tv), Philips versterker en mijn Philips surround systeem zijn nu 100% goed in gesteld met zelf ingedeelde menu's en opstart macro's. (wat gek trouwens dat ik bij deze apparaten ook een Philips afstandsbediening koop ;) )
Het afsluiten van macro's moet ik nog even goed naar kijken, soms wordt de macro niet geactiveerd als ik dubbel op de powerknop druk en moet ik het dus handmatig uitzetten. (gelukkig heb ik een rf afstandsbediening om de stroom van mijn apparatuur af te halen wat een snelle effectieve manier is ;))

Ik ben nu op t moment aan het oriënteren op een goede IR to RF module, of desnoods bouw ik er zelf eentje (ik ben elektrotechniek student ;) )
Pagina: 1