Toon posts:

hoeveel % van de nieuw prijs betalen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoeveel procent van de nieuwprijs zou jij betalen voor een systeem wat 2e hands is?

En als het om onderdelen gaat?

Verwijderd

30% dat meer als zat.

Verwijderd

Topicstarter
zijn er nog meer?

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
er mag toch wel een dikke 50 % af, ik zelf vind 60-65 % een redelijke prijs

Verwijderd

Op zondag 11 maart 2001 17:33 schreef cyberkiller het volgende:
Hoeveel procent van de nieuwprijs zou jij betalen voor een systeem wat 2e hands is?

En als het om onderdelen gaat?
Ligt er natuurlijk wel aan hoe oud het spul is ? Ik heb namelijk nog wel een pc van 13 jaar oud. Je mag hem zo hebben voor 30 % van de nieuwprijs

• Kolky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 17:08

Kolky

subtitle not available

Het hangt er volkomen vanaf wat voor systeem of wat voor onderdeel het is.

Een normale afschrijftermijn van een systeem is 3 jaren. Dat wil zeggen dat per jaar 1/3 van de nieuwprijs afgaat tot een zeker minimum, wat ook steeds lager komt te liggen.
De economische levensduur van pc's is nou eenmaal niet zo hoog.

Maar als je het over onderdelen hebt, hangt het af van de aard van het onderdeel.
Mocht je tegen een monitor aanlopen: een monitor heeft een economische levensduur die veel hoger ligt dan een compleet systeem. Een gemiddelde monitor kan technisch wel 10 jaar meegaan, zo niet langer. Economisch echter, ietsje minder, laten we 6 jaar zeggen. Dus na elk jaar, gaat er 1/6 van de nieuwprijs af.

Hierbij moet ook in ogenschouw worden genomen dat de nieuwprijs vaak geen reeel beeld geeft. De nieuwprijs daalt namelijk ook in de loop der jaren.

Doe er je voordeel mee en betaal voor je 2e hands systeem of onderdeel niet meer dan datgene wat je ervoor over hebt.

Verwijderd

Na een jaar, voor de helft
Na nog een jaar, voor 30%
Daarna, moet je zelf weten. Wat heb je er voor over...

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:40
voor een pc met onderdelen die nog te koop zijn.... 30% van de huidige prijs van de onderdelen af. dus NIET van de prijs waarvoor diegene het een jaar geleden had.

voor een 286 ofzow zou ik geen 30% van de nieuwprijs durven vragen. 500 gulden ofzow? daaag.. meer dan 50,- krijg je niet van mij hoor. dan moet ie ook compleet zijn met beeldscherm
Pagina: 1