Adaptervraagje

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chad Chubatcha
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-08 17:45
Goedenavond,

Ik ben van plan meerdere beeldschermen aan te gaan sluiten op mijn HD5770. Mijn videokaart heeft een DVI, HDMI en een Displayportuitgang.
Ik zou graag een VGA(D-Sub) en een DVI beeldscherm aan sluiten. Mijn eerste idee was een DVI naar VGA-adapter voor het ene beeldscherm.
Het andere beeldscherm zou ik dan aan kunnen sluiten middels een HDMI naar DVI kabel.
Ik vroeg me af in welke mate de beeldkwaliteit achteruitgaat door deze omzettingen en of ik het niet beter op een andere manier aan kan sluiten.

Alvast bedankt voor de informatie!

Radio! | Fuji X100S | 2x Fuji X-E1 | Samyang 12mm f/2.0 | Fujinon 18-55mm f/2.8-4.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De kwaliteit zal niets achteruitgaan, je zet namelijk niets om. Het digitale signaal houdt je digitaal (DVI > HDMI) en DVI > DSUB verbind gewoon de pinnetjes door voor het analoge signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
Terw_Dan schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 22:29:
De kwaliteit zal niets achteruitgaan, je zet namelijk niets om. Het digitale signaal houdt je digitaal (DVI > HDMI) en DVI > DSUB verbind gewoon de pinnetjes door voor het analoge signaal.
Niet achteruit idd, maar je zou tussen het aansluiten van een monitor op d-sub en de andere op dvi welk verschil kunnen zien... analoog vs digitaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat wel ja, analoog aansluiten geeft meestal wel wat mindere kwaliteit. Maar dat komt niet door dat verloopstukje.