windows 7 upgrade van surfspot lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126509

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik weet het, er is hier al veel over gezegd, maar ik kom er toch niet uit...

Ik heb zelf een 32 bit windows vista op mijn computer staan en heb een 64 bit windows 7 van surfspot gekocht. Ik ging was van plan om er uiteindelijk een cleane installatie van te maken. Ik kreeg een downloadlink en uiteindelijk heb ik een .img bestand gedownload waarna de optie kwam om dit te branden op een dvd. Dit heb ik gedaan met nero en ook met imgburn, maar beide versies kunnen niet geboot worden...Ik heb in de BIOS de dvd-rom als 1st boot device gezet, maar toch werkt het niet.
Op de dvd komt 1 .exe bestand te staan en twee setup.box bestanden.

Weet iemand wat ik nog kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

IMG gebrand met Nero?
Je hebt 'm toch niet als datadvd weggebrand daar Nero IMG's pas herkend als er .ISO achter staat...
(Of dat moet sinds v7 verandert zijn :P )

edit: scratch that, kun je die exe uitpakken met WinRAR?

edit2: zelfde als http://www.helpmij.nl/for...d-van-de-dvd-wel-compleet ?

[ Voor 49% gewijzigd door Raven op 17-07-2010 20:37 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Het zijn geen bootbare images. Om een bootbare image te maken kan je de installatie starten (door het exe bestand op te starten), de .box-bestanden worden dan uitgepakt naar een installatiedirectory. Van die directory kan je dan met imageburn een bootbare dvd branden.
Zie o.a. http://forum.imgburn.com/index.php?showtopic=11194 en met google enzo kan je eventuele knelpunten ongetwijfeld verder zelf oplossen.

[ Voor 4% gewijzigd door begintmeta op 17-07-2010 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-05 21:41

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Ik heb een retail versie van internet gedownload en die gebruikt. Bij mij was de image die ik kon downloaden bij Surfspot ook niet bootable.

Dus, retail versie gedownload, gebrand op DVD en laten installeren. Géén key invullen als W7 er om vraag, maar gewoon door gaan met de installatie. Zodra je klaar ben, opnieuw laten booten van DVD en installatie opnieuw starten. Nu de tweede keer wel de licentiecode invullen en hoppa, gelukt....

Dit werkte perfect bij mij, met mijn 'upgrade' van W7 Home Premium 32-bits naar W7 Ultimate 64-bit

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
De downloadbare image (tenminste die van surfspot) is dus inderdaad ook niet bootable, maar je kan er zoals ik eerder postte wel makkelijk een bootable image van maken. In principe hoef je geen andere images te downloaden. Gewoon die van surfspot downloaden, exe bestand opstarten, de installatiedirectory die dan ontstaat gebruiken als basis voor de bootable installatiecddvd. Werkte bij mij perfect.

[ Voor 30% gewijzigd door begintmeta op 18-07-2010 16:48 ]