TV kijken op je iMac, hoe doe jij dat?

Pagina: 1
Acties:

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14:58
Ik ben van plan de nieuwe iMac te gaan kopen zodra deze beschikbaar is, ik heb zelf digitale TV via Caiway en wil graag TV kijken op m'n kamer, is er een handige methode om TV te kijken op m'n iMac of kan ik beter een dure TV kopen ?

Alvast bedankt !

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02-2025
Kaiway levert ongecodeerde dvb-c, dus een digitale tv tuner via usb aansluiten en klaar ben je.,

• jvanderkroon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:40
Een tuner van Elgato of Terratec kopen en je kan prima op je mac tv kijken. Wanneer je bij Caiway extra digitale pakketen wilt bekijken heb je wel een tuner nodig die gecodeerde uitzendingen kan weergeven (bijv Terratec H7)

LG-HM051MR-U44 | Daalderop DUO 50l | 1500 WP Zuid | gasloos '23

• Vitruvius
msxbox schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 20:31:
Een tuner van Elgato of Terratec kopen en je kan prima op je mac tv kijken. Wanneer je bij Caiway extra digitale pakketen wilt bekijken heb je wel een tuner nodig die gecodeerde uitzendingen kan weergeven (bijv Terratec H7)
Heb even zitten kijken op de site van Terractec, maar ik wil zeg maar gewoon Nederland 1,2,3 RTL 4,5,7 SBS6 en eventueel nog TMF, MTV en NationalGeographic... Moet ik dan al aan een tuner met gecodeerde uitzendingen ? :)

En stel ik zou bijvoorbeeld zo'n apparaatje kopen, hoe sluit ik deze dan aan zodat ik TV heb ? Via een kaart of moet ik een kabel trekken.. #Sorry, ben een beginner op dit gebied.

[ Voor 14% gewijzigd door Vitruvius op 17-07-2010 20:54 ]

• jvanderkroon
Heb even zitten kijken op de site van Terractec, maar ik wil zeg maar gewoon Nederland 1,2,3 RTL 4,5,7 SBS6 en eventueel nog TMF, MTV en NationalGeographic... Moet ik dan al aan een tuner met gecodeerde uitzendingen ? :)
Caiway geeft deze kanalen ongecodeerd door je hebt hier dus geen smartcard voor nodig. (dit kunnen ze echter over een paar jaar altijd wijzigen). De tv kanalen waar je extra voor moet betalen verstuurd Caiway wel gecodeerd.
En stel ik zou bijvoorbeeld zo'n apparaatje kopen, hoe sluit ik deze dan aan zodat ik TV heb ? Via een kaart of moet ik een kabel trekken.. #Sorry, ben een beginner op dit gebied.
Je geeft aan dat je via Caiway tv wilt gaan kijken. Dit bedrijf levert tv via de kabel dus je zal een kabel tot aan de iMac moeten leggen en deze kabel in de tuner moeten steken en deze tuner op je iMac aansluiten (usb).

• Vitruvius
msxbox schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 21:14:
[...]

Caiway geeft deze kanalen ongecodeerd door je hebt hier dus geen smartcard voor nodig. (dit kunnen ze echter over een paar jaar altijd wijzigen). De tv kanalen waar je extra voor moet betalen verstuurd Caiway wel gecodeerd.

[...]

Je geeft aan dat je via Caiway tv wilt gaan kijken. Dit bedrijf levert tv via de kabel dus je zal een kabel tot aan de iMac moeten leggen en deze kabel in de tuner moeten steken en deze tuner op je iMac aansluiten (usb).
Oke, ik heb een kabelaansluiting tot vlakbij m'n bureau lopen ! Maar beneden moet ik in de TV wel een smartcard in de TV stoppen omdat de kabel erg veel ruis bevat, hoe zit dit dan met zo'n iMac? Erg mooi allemaal dat het kan, iemand nog tips voor welke ik het beste kan nemen ?

[ Voor 9% gewijzigd door Vitruvius op 18-07-2010 00:07 ]

• jvanderkroon
Robberto schreef op zondag 18 juli 2010 @ 00:05:
[...]
Oke, ik heb een kabelaansluiting tot vlakbij m'n bureau lopen ! Maar beneden moet ik in de TV wel een smartcard in de TV stoppen omdat de kabel erg veel ruis bevat, hoe zit dit dan met zo'n iMac? Erg mooi allemaal dat het kan, iemand nog tips voor welke ik het beste kan nemen ?
Die smartcard verhelpt geen ruis die decodeerd alleen maar het gecodeerde signaal. En aangezien jou signaal niet versleuteld is doet hij niks.

• fr3z
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-08-2024
Dat hij zonder smartcard ruis levert is dus onzin. Hij geeft waarschijnlijk ruis zonder tuner, zonder tuner kijk je namelijk analoog (wat overigens in oktober niet meer kan).

Je geeft trouwens zelf aan dat je een nieuwe wilt zodra deze beschikbaar is. Daarna vraag je welke je het beste kan nemen, dacht je dat wij helderziend waren en dat wij in de toekomst kunnen kijken welke modellen ze gaan produceren? ;) (Dan was ik nu allang rijk geweest.)

Dus wat is nou de bedoeling, wachten op een nieuwe serie iMacs of een bestaande iMac kopen.
Als je er nu een wilt kopen zou ik gaan voor de goedkoopste 27" omdat ik je er tv op wil gaan kijken, dus met die grootte kan je eventueel verder van je bureau gaan zitten, wat met een 21,5" al minder ver wordt.

De goedkoopste omdat ik uit je verhaal opmaak dat je niet echt een techneut bent, en ik me dus niet kan voorstellen waarom je een krachtige iMac nodig zou hebben. Don't hit me if I'm wrong. :)

[ Voor 69% gewijzigd door fr3z op 18-07-2010 12:12 ]

Verwijderd

Je kunt ook genoegen nemen met iets minder zenders, maar dan wel gratis:

http://members.home.nl/j.kalter/tvkiezer/

Zoiets is er ook voor UPC klanten dacht ik. Deze werkt alleen voor Ziggo klanten.

• andromedaan
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-03-2023
En zo ziet TV Kiezer er uit (widget):
Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/bccc81465134d1982697/content

Het werkt heel chill, maar moet je inderdaad wel Ziggo hebben.

Be the change you want to see in the world

• karim015
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-12-2025
ik heb een slingbox aangesloten op mijn samsung decoder en kan ook op mijn mac en iphone alle zenders ontvangen. Werkt perfect! Alleen kost de slingbox 200 euro ( heb em zelf voor 75 via marktplaats gekocht)

Verwijderd

http://www.caiway.nl/site.../internet/diensten/webtv/

Wilt u online tv-kijken? Dat kan bij Caiway met WebTV. Internetabonnees van Caiway met een Super of Ultra-abonnement kunnen tijdelijk gratis gebruik maken van WebTV. Een selectie van een aantal populaire zenders, namelijk Nederland 1, 2 en 3, Journaal 24, Fashion TV en Dorcel TV (18+), kunt u dan online bekijken in hoge kwaliteit.

• Vitruvius
Ben even naar de MM en Xandu geweest, zij raden allebij dit modelletje van Eye TV aan: Hybrid (klik).
fr3z schreef op zondag 18 juli 2010 @ 12:07:
Dat hij zonder smartcard ruis levert is dus onzin. Hij geeft waarschijnlijk ruis zonder tuner, zonder tuner kijk je namelijk analoog (wat overigens in oktober niet meer kan).

Je geeft trouwens zelf aan dat je een nieuwe wilt zodra deze beschikbaar is. Daarna vraag je welke je het beste kan nemen, dacht je dat wij helderziend waren en dat wij in de toekomst kunnen kijken welke modellen ze gaan produceren? ;) (Dan was ik nu allang rijk geweest.)

Dus wat is nou de bedoeling, wachten op een nieuwe serie iMacs of een bestaande iMac kopen.
Als je er nu een wilt kopen zou ik gaan voor de goedkoopste 27" omdat ik je er tv op wil gaan kijken, dus met die grootte kan je eventueel verder van je bureau gaan zitten, wat met een 21,5" al minder ver wordt.

De goedkoopste omdat ik uit je verhaal opmaak dat je niet echt een techneut bent, en ik me dus niet kan voorstellen waarom je een krachtige iMac nodig zou hebben. Don't hit me if I'm wrong. :)
Ja, ik bedoel dat je zonder tuner gewoon analoog kijkt en dat dat dus veel ruis opleverd. En dat wil ik dus niet op m'n iMac en volgens mij gaat dat met die eyeTV dingen wel gewoon, want daar kan dus gewoon meteen die kabel in. Maar met een tuner er tussen kan het ook, want dezelfde kabel komt er dan ook weer uit.

Ik wil een nieuwe MAC zodra deze uit komt en dan wil ik daar tevens ook TV op kunnen kijken, ik vraag verder niks over wanneer en wat, want dat is gewoon speculeren en daar heb je niks aan. Ik vraag advies over het apparaatje en niet over het model iMac, daar ben ik inmiddels wel uit. Zie dit topic (klik)
Verwijderd schreef op maandag 19 juli 2010 @ 15:19:
Je kunt ook genoegen nemen met iets minder zenders, maar dan wel gratis:

http://members.home.nl/j.kalter/tvkiezer/

Zoiets is er ook voor UPC klanten dacht ik. Deze werkt alleen voor Ziggo klanten.
Ik ben dus Caiway klant en heb hier dus niks aan. ;)
Verwijderd schreef op maandag 19 juli 2010 @ 20:24:
http://www.caiway.nl/site.../internet/diensten/webtv/

Wilt u online tv-kijken? Dat kan bij Caiway met WebTV. Internetabonnees van Caiway met een Super of Ultra-abonnement kunnen tijdelijk gratis gebruik maken van WebTV. Een selectie van een aantal populaire zenders, namelijk Nederland 1, 2 en 3, Journaal 24, Fashion TV en Dorcel TV (18+), kunt u dan online bekijken in hoge kwaliteit.
Ja, maar ik heb internet via Telfort en niet via Caiway, kortom, online tv-kijken is dan niet mogelijk volgens mij.

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-01 15:47

Quakie

quakelen

Het is jammer dat het allemaal niet zo werkt als onder W7. Dat vind ik een van de sterke punten van W7: Media Center. Ik heb ook Caiway en gewoon mooie HD TV beelden op de PC. Dit zou ik ook wel willen op de Mac en ik vroeg het mij dus ook af hoe het werkte op Mac. Wat ik beetje tegen kwam is dat je blij mag zijn dat het werkt.. laat ik HD maar achterwege. Volgens mij viel daar Eye TV ook onder. Of het gegrond is weet ik niet, dus houdt ons zeker op de hoogte!!

Ik teken nergens meer voor

Pagina: 1