recent slecht beeld sommige zenders ziggo met philips tv

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski76
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-08 13:48

Robinski76

The one and only

Topicstarter
sinds een paar weken heb ik last van een slechter beeld op bepaalde zenders, voornamelijk:
NED3 en Discovery
Voorheen bijna nooit last van gehad.

Ik heb reeds een jaar een Philips 42pfl9664 icm met een CI+ kaart.

Recent ben ik er pas achter gekomen hoe ik de signaalsterkte en kwaliteit kan zien, hieronder even een opsomming van een aantal zenders:
ZenderKanaalSign.sterkte 1/5SignaalkwaliteitOverige opmerkingen
NED 1 HD12goed (BER:5 X 1E-6)
NED 2 HD22goed (BER:4 X 1E-6)
NED 3 HD32slecht (BER:70 X 1E-6)gaat naar goed met een BER van 40, beeld echter nog steeds slecht
RTL 442goed (BER:0 X 1E-6)
RTL 552goed (BER:0 X 1E-6)
SBS 662goed (BER:0 X 1E-6)
RTL 772goed (BER:0 X 1E-6)
Veronica82middelmatig (BER:850 X 1E-6)beeld is gewoon goed
Net 592middelmatig (BER:850 X 1E-6)beeld is gewoon goed
RTL8102middelmatig (BER:900 X 1E-6)beeld is gewoon goed
13th street162middelmatig (BER:250 X 1E-6)beeld is gewoon goed
Discovery172slecht (BER:13560 X 1E-6)beeld echt slecht, BER waarde daalt wel enorm.

Bij kanalen waar een hoge BER waarde is fluctueert die waarde, als voorbeel Veronica schommelt van +/- 650 tot +/- 950.
Bij de kanalen die slecht zijn valt ook het geluid af en toe weg, maar als ik op de diagnose pagina zit en de tv dus geen beeld hoeft te geven blijft het geluid goed, totdat ik de diagnose pagina weer uitzet.

Ik heb zelf op dit moment nog geen contact gezocht met Ziggo of met Philips.
Voordat ik dat doe wil ik graag eerst wat praktijk ervaringen over mogelijke oplossingen.

Ik maak gebruik van een splitter (tv huiskamer, tv boven, een niet in gebruik zijnde kabel naar pc kamer).
Ik vraag me af of een versterker een oplossing kan zijn, echter is het merendeel van de zenders gewoon goed qua beeld dus dat zou volgens mij niet nodig hoeven zijn.

Het beeld boven via een digitale SD ontvanger (samsung) is prima. Ook op NED 3 en Discovery.
Hiervoor toch even contact moeten zoeken met Ziggo, ik had geen kanalen meer namelijk (op NED 1 na).
Toch meteen even het probleem met de tv beneden uitgelegd, maar tijdens het gesprek bleek in ieder geval volkomen dat hij de CI+ niet goed kent.

Ik zal desondanks eerdaags nog wel proberen te testen door een coax rechtstreeks van wandcontact naar tv te leggen en te zien of dan het issue er nog steeds is. Zo ja, dan kan het zijn dat het signaal sinds kort zwakker dan voorheen mijn huis binnenkomt.

Maar goed, iedere tip of suggestie is welkom.

AMD PhenomII 955 BE (AM3), Gigabyte Mobo met GPU, 4GB, Nec 4550A DVD+/-R, GlobalWin YCC-61F1 ALU ServerCase, OCZ Modstream 520W, Dell SP2309W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik herken het als gewoon een slecht signaal. Heb ik ook gehad. De zenders aan het begin van de lijst worden blijkbaar sterker doorgegeven dan de zenders verderop, want ik had met Nederland 1-2-3 nooit problemen, die begonnen pas rond Discovery Channel.

Je hebt qua coax verschillende kwaliteiten. Ik heb zelf zo'n "iets duurdere" van de bouwmarkt neergelegd, met koperen kern en een betere afscherming. Gebruik je daarbij dan ook nog de metalen coax-pluggen ipv die goedkope wit plastic dopjes en je signaal moet wel beter worden. Ik heb in ieder geval gemerkt dat zeker die pluggen een enorm verschil kunnen maken :)

Het is overigens wel raar dat hij goed geluid geeft als je een menu in beeld zet :?

[ Voor 6% gewijzigd door Grrrrrene op 17-07-2010 20:04 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski76
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-08 13:48

Robinski76

The one and only

Topicstarter
Ik heb zelf ook de "iets duurdere" van de bouwmarkt met volledig metalen pluggen. Dus daarin verwacht ik niet echt een probleem.

Toen ik toestraks zo'n figuur van Ziggo aan de lijn had maakte hij wel een opmerking dat het best zou kunnen dat als er een aansluiting is bijgekomen op dezelfde verdeler als waar ik op zit dat dan het signaal naar mijn huis iets zwakker geworden kan zijn (en natuurlijk erbij dat het nog steeds aan de eisenkan voldoen).

Enige wat ik nog niet echt heb kunnen vinden wat de beste BER waarde is. Is het idd hoe lager hoe beter, met 0 als beste?

AMD PhenomII 955 BE (AM3), Gigabyte Mobo met GPU, 4GB, Nec 4550A DVD+/-R, GlobalWin YCC-61F1 ALU ServerCase, OCZ Modstream 520W, Dell SP2309W