sinds een paar weken heb ik last van een slechter beeld op bepaalde zenders, voornamelijk:
NED3 en Discovery
Voorheen bijna nooit last van gehad.
Ik heb reeds een jaar een Philips 42pfl9664 icm met een CI+ kaart.
Recent ben ik er pas achter gekomen hoe ik de signaalsterkte en kwaliteit kan zien, hieronder even een opsomming van een aantal zenders:
Bij kanalen waar een hoge BER waarde is fluctueert die waarde, als voorbeel Veronica schommelt van +/- 650 tot +/- 950.
Bij de kanalen die slecht zijn valt ook het geluid af en toe weg, maar als ik op de diagnose pagina zit en de tv dus geen beeld hoeft te geven blijft het geluid goed, totdat ik de diagnose pagina weer uitzet.
Ik heb zelf op dit moment nog geen contact gezocht met Ziggo of met Philips.
Voordat ik dat doe wil ik graag eerst wat praktijk ervaringen over mogelijke oplossingen.
Ik maak gebruik van een splitter (tv huiskamer, tv boven, een niet in gebruik zijnde kabel naar pc kamer).
Ik vraag me af of een versterker een oplossing kan zijn, echter is het merendeel van de zenders gewoon goed qua beeld dus dat zou volgens mij niet nodig hoeven zijn.
Het beeld boven via een digitale SD ontvanger (samsung) is prima. Ook op NED 3 en Discovery.
Hiervoor toch even contact moeten zoeken met Ziggo, ik had geen kanalen meer namelijk (op NED 1 na).
Toch meteen even het probleem met de tv beneden uitgelegd, maar tijdens het gesprek bleek in ieder geval volkomen dat hij de CI+ niet goed kent.
Ik zal desondanks eerdaags nog wel proberen te testen door een coax rechtstreeks van wandcontact naar tv te leggen en te zien of dan het issue er nog steeds is. Zo ja, dan kan het zijn dat het signaal sinds kort zwakker dan voorheen mijn huis binnenkomt.
Maar goed, iedere tip of suggestie is welkom.
NED3 en Discovery
Voorheen bijna nooit last van gehad.
Ik heb reeds een jaar een Philips 42pfl9664 icm met een CI+ kaart.
Recent ben ik er pas achter gekomen hoe ik de signaalsterkte en kwaliteit kan zien, hieronder even een opsomming van een aantal zenders:
Zender | Kanaal | Sign.sterkte 1/5 | Signaalkwaliteit | Overige opmerkingen |
NED 1 HD | 1 | 2 | goed (BER:5 X 1E-6) | |
NED 2 HD | 2 | 2 | goed (BER:4 X 1E-6) | |
NED 3 HD | 3 | 2 | slecht (BER:70 X 1E-6) | gaat naar goed met een BER van 40, beeld echter nog steeds slecht |
RTL 4 | 4 | 2 | goed (BER:0 X 1E-6) | |
RTL 5 | 5 | 2 | goed (BER:0 X 1E-6) | |
SBS 6 | 6 | 2 | goed (BER:0 X 1E-6) | |
RTL 7 | 7 | 2 | goed (BER:0 X 1E-6) | |
Veronica | 8 | 2 | middelmatig (BER:850 X 1E-6) | beeld is gewoon goed |
Net 5 | 9 | 2 | middelmatig (BER:850 X 1E-6) | beeld is gewoon goed |
RTL8 | 10 | 2 | middelmatig (BER:900 X 1E-6) | beeld is gewoon goed |
13th street | 16 | 2 | middelmatig (BER:250 X 1E-6) | beeld is gewoon goed |
Discovery | 17 | 2 | slecht (BER:13560 X 1E-6) | beeld echt slecht, BER waarde daalt wel enorm. |
Bij kanalen waar een hoge BER waarde is fluctueert die waarde, als voorbeel Veronica schommelt van +/- 650 tot +/- 950.
Bij de kanalen die slecht zijn valt ook het geluid af en toe weg, maar als ik op de diagnose pagina zit en de tv dus geen beeld hoeft te geven blijft het geluid goed, totdat ik de diagnose pagina weer uitzet.
Ik heb zelf op dit moment nog geen contact gezocht met Ziggo of met Philips.
Voordat ik dat doe wil ik graag eerst wat praktijk ervaringen over mogelijke oplossingen.
Ik maak gebruik van een splitter (tv huiskamer, tv boven, een niet in gebruik zijnde kabel naar pc kamer).
Ik vraag me af of een versterker een oplossing kan zijn, echter is het merendeel van de zenders gewoon goed qua beeld dus dat zou volgens mij niet nodig hoeven zijn.
Het beeld boven via een digitale SD ontvanger (samsung) is prima. Ook op NED 3 en Discovery.
Hiervoor toch even contact moeten zoeken met Ziggo, ik had geen kanalen meer namelijk (op NED 1 na).
Toch meteen even het probleem met de tv beneden uitgelegd, maar tijdens het gesprek bleek in ieder geval volkomen dat hij de CI+ niet goed kent.
Ik zal desondanks eerdaags nog wel proberen te testen door een coax rechtstreeks van wandcontact naar tv te leggen en te zien of dan het issue er nog steeds is. Zo ja, dan kan het zijn dat het signaal sinds kort zwakker dan voorheen mijn huis binnenkomt.
Maar goed, iedere tip of suggestie is welkom.
AMD PhenomII 955 BE (AM3), Gigabyte Mobo met GPU, 4GB, Nec 4550A DVD+/-R, GlobalWin YCC-61F1 ALU ServerCase, OCZ Modstream 520W, Dell SP2309W