Toon posts:

Geen Wifi meer.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Tweakerts :)

ik heb een probleem met de SpeedTouch 780.
Namelijk m'n Wifi werkt niet meer op allebij de computers (Windows 7)
Ethernet werkt nog wel. (maar om telkens aan de draad te zitten is ook niet echt fijn..)

al ik SpeedTouch restart is eerst het Wlan lampje rood en na 5 seconden weer geel.

en als ik in netwerkcentrum ben krijg ik dit
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads3/4c41dfce04fb4/4c41dfce047e8-computert.GIF

en ik heb al geprobeert om de Xperiabox te updaten, maar dan krijg ik een melding dat de Xperixbox niet gevonden word

Ik hoop dat jullie mijn kunnen helpen! d:)b

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2010 18:57 ]

• Chillosophy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:10
Verwijderd schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 18:56:
Hoi Tweakerts :)

al ik SpeedTouch restart is eerst het Wlan lampje rood en na 5 seconden weer geel.
Dat hoort zo. Rood is tijdens het opstarten of als er geen beveiliging op zit, oranje is WEP-beveiliging, geel (groen) is WPA-beveiliging.
en als ik in netwerkcentrum ben krijg ik dit
[afbeelding]
Dat zegt niet zo heel veel :P
en ik heb al geprobeert om de Xperiabox te updaten, maar dan krijg ik een melding dat de Xperixbox niet gevonden word
Een firmwareupdate? Omdat wireless er uit ligt?

Paar dingen om te proberen (sluit eerst de kabel aan):
- Ga naar http://192.168.1.254
- Ga naar thuisnetwerk
- Klik op WLAN: SpeedtouchXXXXX
- Klik op configureren
- Controleer waar het kanaal op staat. Zet vervolgens kanaalselectie op 'handmatig' en kies een kanaal die er een aantal plaatsen vanaf ligt. Kanaal 12 en 13 werken niet altijd goed samen met laptops.

Werkt dit niet, verwijder dan het netwerk uit het netwerkcentrum en probeer de verbinding opnieuw tot stand te brengen (WPA sleutel staat op het modem of op de modempagina waar je net was).

Als je toch bezig bent, verander dan direct je netwerknaam en/of sleutel direct, deze Speedtouch is makkelijk te kraken doordat de sleutel is gebaseerd op de netwerknaam.

Windows 7 kan vaak zelf vrij duidelijk aangeven waar het probleem zit. Klik met de rechtermuisknop op het draadloze icoon en klik vervolgens op "Probleem oplossen." Wellicht krijg je daar nog een goede hint.

Verwijderd

Topicstarter
Chillosophy schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 19:03:
[...]

Dat hoort zo. Rood is tijdens het opstarten of als er geen beveiliging op zit, oranje is WEP-beveiliging, geel (groen) is WPA-beveiliging.

[...]

Dat zegt niet zo heel veel :P

[...]

Een firmwareupdate? Omdat wireless er uit ligt?

Paar dingen om te proberen (sluit eerst de kabel aan):
- Ga naar http://192.168.1.254
- Ga naar thuisnetwerk
- Klik op WLAN: SpeedtouchXXXXX
- Klik op configureren
- Controleer waar het kanaal op staat. Zet vervolgens kanaalselectie op 'handmatig' en kies een kanaal die er een aantal plaatsen vanaf ligt. Kanaal 12 en 13 werken niet altijd goed samen met laptops.

Werkt dit niet, verwijder dan het netwerk uit het netwerkcentrum en probeer de verbinding opnieuw tot stand te brengen (WPA sleutel staat op het modem of op de modempagina waar je net was).

Als je toch bezig bent, verander dan direct je netwerknaam en/of sleutel direct, deze Speedtouch is makkelijk te kraken doordat de sleutel is gebaseerd op de netwerknaam.

Windows 7 kan vaak zelf vrij duidelijk aangeven waar het probleem zit. Klik met de rechtermuisknop op het draadloze icoon en klik vervolgens op "Probleem oplossen." Wellicht krijg je daar nog een goede hint.
Windows zegt 10 seconden stekker eruit (allang gedaan 10 minuten)

ik heb hem op een ander kanaal gezet 10 om precies te zijn

en ik kan nog steeds niet verbinden...

Maar wat ik nou het gekke vindt is de het wel via ethernet kan...

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-02 20:57

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

En als je de encryptie op WEP zet?

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• Chillosophy
Verwijderd schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 19:14:
[...]

Windows zegt 10 seconden stekker eruit (allang gedaan 10 minuten)

ik heb hem op een ander kanaal gezet 10 om precies te zijn

en ik kan nog steeds niet verbinden...
Als alles faalt kun je het modem nog een factory reset geven (resetknop aan de achterkant met iets puntigs ingedrukt houden tot de 4 lampjes bij de ethernetaansluitingen tegelijk branden. Daarna even een paar minuten wachten). Al je wijzigingen (kanaal, SSID/WPA) worden hiermee wel ongedaan gemaakt.

Ook is het de moeite waard om het modem even op WEP te zetten, los van het feit dat het wellicht altijd met WPA gewerkt heeft. Qua beveiliging niet aan te raden om dat permanent te gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik ga het even proberen.

done, werkt ook niet. ik denk dat het kpn bellen wordt

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2010 19:37 ]

• Chillosophy
Verwijderd schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 19:28:
Oke, ik ga het even proberen.

done, werkt ook niet. ik denk dat het kpn bellen wordt
Vreemd inderdaad. Als het nou niet op beide computers was geweest waren er nog tig stappen om te proberen. Geeft die andere computer trouwens ook een melding als "problemen met breedbandverbinding of router"?

Laat maar weten wat KPN zei ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Chillosophy op 17-07-2010 19:40 ]

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Werkt je hele wifi netwerk niet meer, of kom je alleen niet meer op internet (via wifi dus)?

[ Voor 8% gewijzigd door fm77 op 17-07-2010 19:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
@up

nee die werkt niet meer

@Chillosophy

die hebben de Experiabox vanuit daar gerest,

en het werkt nog niet.

ik bel maandag weer even

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Ik denk dat je SpeedTouch dan gewoon de geest heeft gegeven - het WLAN-kaartje dat daarvoor zorgt toch.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je zegt dat je wifi niet meer werkt, maar op die screenshot die je gegeven hebt staat ie toch wel? Alleen geen internettoegang.
Heb je toevallig adobe software op beide pc's geinstalleerd? Dat wil er nml wel s voor zorgen dat je wifi instellingen nogal in de knoop raken.

Verwijderd

Topicstarter
fm77 schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 20:03:
Je zegt dat je wifi niet meer werkt, maar op die screenshot die je gegeven hebt staat ie toch wel? Alleen geen internettoegang.
Heb je toevallig adobe software op beide pc's geinstalleerd? Dat wil er nml wel s voor zorgen dat je wifi instellingen nogal in de knoop raken.
Nee,

@ 2 up

Gaan de internetkaartje van de speedtouch snel dood??

hij is ongeveer 1/2 jaartjes oud
Pagina: 1