[W7] Dual boot maken terwijl geen windows CD geleverd is

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drdrips
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-08 20:34
Ik heb net een leuke Asus laptop gekocht.
Maar omdat ik muzikant ben wil ik graag voor live optredens een dual boot maken zodat ik met optredens een zo schoon mogelijke windows 7 op mijn D partitie heb.

Helaas is er geen windows 7 DVD meegeleverd. En met de Recovery CD's en image op de HDD zie ik hier geen optie voor.

Weet iemand een manier hoe ik 2 Windows 7 installaties naast elkaar kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 16:21

sus

is druk :+

Een .iso van het net halen en die installeren met je code aan de onderkant van de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drdrips
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-08 20:34
ik heb eentje van het net geplukt. zelfde versie (home premium)
maar hij wil niet activeren.

heeft niemand een manier om de image op de D te installeren?
ik heb ook al geprobeerd te clonen maar dan pakt hij alle instellingen over van de C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

drdrips schreef op zondag 18 juli 2010 @ 20:41:
ik heb eentje van het net geplukt. zelfde versie (home premium)
maar hij wil niet activeren.
Gek hé, als doe (OEM) code al geactiveerd is met je bestaande Win7 installatie. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 16:21

sus

is druk :+

Verwijderd schreef op zondag 18 juli 2010 @ 21:53:
[...]

Gek hé, als doe (OEM) code al geactiveerd is met je bestaande Win7 installatie. :|
Dat zou de eerste keer zijn dat de code aan de onderzijde ook echt in de installatie gebruikt is. Zou betekenen dat elke laptop geinstalleerd moet worden en handmatig die code er in gezet moet worden... In die recovery's zit een andere key, die kan je weer niet gebruiken met een normale CD. Is ook alleen te gebruiken met een bepaalde combinatie van hardware en code in het BIOS.

Ik werk zelf in een winkel waar we met enige regelmaat voor een klant een nieuwe HD moeten inbouwen en dan op deze manier moeten installeren, omdat hij geen set recovery-DVD's heeft gemaakt.

Waarschijnlijk heeft de TS een retail-ISO gebruikt, hij heeft de OEM nodig. Wat je wel kan doen is hem eerst installeren zonder de code, en de code pas ingeven als windows geinstalleerd is. Bij het activeren geef je dan eerst de code op, en kies dan voor telefonisch activeren. Lukt altijd.

[ Voor 19% gewijzigd door sus op 18-07-2010 23:50 ]