Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-01 15:49
Hi,

Sinds iTunes 9.1 (?) heb jij bij alle iPod's en iPhone's de optie om liedjes die een hogere bitrate hebben dan 128 kbps te converten naar 128 kbps ACC. Nou vroeg ik mij af dit ook in te stellen is op bijvoorbeeld 256 kbps ACC.

Mijn 16 GB 3GS zit namelijk aardig vol en wil op vakantie toch graag meer menemen. Nu heb ik op mijn Mac alles in ALAC staan, wat natuurlijk vrij groot is. Op mijn Mac maakt dat niet uit, maar op mijn iPhone is dat minder leuk. Mijn koptelefoon (Sennheiser HD 457) is niet perfect en daarmee heb ik eigenlijk geen last van de lagere bitrate.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:02

chem

Reist de wereld rond

Nee, dat kan niet.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157002

Je zou wel het programma XLD kunnen gebruiken om alle ALAC's in een batch te converteren naar mp3 of AAC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:02

chem

Reist de wereld rond

Anoniem: 157002 schreef op zondag 18 juli 2010 @ 17:48:
Je zou wel het programma XLD kunnen gebruiken om alle ALAC's in een batch te converteren naar mp3 of AAC
Je kan in iTunes ook gewoon contextueel menu > Convert... doen. Je geselecteerde tracks blijven geselecteerd, dus dmv een playlist ben je zo klaar.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110871

Wat heeft het omzetten naar een hogere bitrate überhaupt voor zin als je het niet doet vanuit de bron ?

Ik bedoel een cd omgezet naar 256 en daarna de 256 naar bv 320 heeft toch helemaal geen zin in termen van de kwaliteit want het wordt dan toch nooit beter dan 256 of zie ik iets over het hoofd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
Het gaat er om dat iTunes on the fly je muziek convert naar een lageren (natuurlijk geen hogere) bitrate. Dit zorgt er voor dat je meer ruimte over houdt op je iPhone/iPod. Tegelijkertijd houd je dan de hogere bitrate versies op je Mac/PC.

Het past de bestanden op je Mac/PC dus niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aha ok ..

Zit er ook over te denken om mijn hele cd collectie om te zetten naar apple lossless is dit echt veel beter
dan 320 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
Anoniem: 110871 schreef op zondag 18 juli 2010 @ 19:49:
Aha ok ..

Zit er ook over te denken om mijn hele cd collectie om te zetten naar apple lossless is dit echt veel beter
dan 320 ?
Met een degelijke geluidsinstallatie zal je het verschil wel merken, maar dat ligt ook aan je oren. Ga eens luisteren of je het verschil hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:00
Zonder dat je een hele goede afluistering hebt, merk je hier niets van. Alleen bij 'echte' nummers merk je het. Bij House nummertjes merk je het verschil tussen 320kb en lossless echt niet. Maar als jij een GOED opgenomen registratie luistert kan je dit mits je goed geluid hebt staan, horen.
Maar hoe wil je je collectie omzetten naar een hogere kwaliteit? Dan moet je dus wel weer vanaf origineel omzetten. Anders ga je bitjes erbij bedenken die er niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik speel alles af middels AirTunes vanaf mijn MacPro....

Zou AirTunes dan een factor zijn of speelt dat gewoon alles af zonder dat bv de stream wordt gecomprimeerd omdat het over AirTunes loopt ?

Ja precies dan moet ik al mijn cd's (een kleine 800 slik) opnieuw rippen 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 110871 op 18-07-2010 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-05 20:06

Mach

[END]Avengers

Neem wel ff de tijd met syncen als je deze optie aanvinkt.......juist omdat ie het on-the-fly doet.....

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
Mach schreef op zondag 18 juli 2010 @ 19:59:
Neem wel ff de tijd met syncen als je deze optie aanvinkt.......juist omdat ie het on-the-fly doet.....
Ja dat heb ik er wel voor over, maar ik wil het op 256 kbps hebben, niet 128. De vraag is dus of dat op één of andere manier is aan te passen. Misschien in de plist ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:11
Hier nog iemand die dit wel wil weten, mn iPhone staat ook bijna vol, omdat ik meerdere flac-cd's en hoge bitrate nummers heb staan.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025

Ik gebruik wel met volle tevredenheid de optie om alle tracks naar 128 kbps te zetten, op die manier hou nog wat ruimte over voor films ( Handig voor in vliegtuig aangezien de iPhone 6 uur film kan afspelen )

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 19-07-2010 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-05 11:49
Ik vind de optie knap waardeloos op mijn imac i7. Nummers erop zetten duurt een factor 5 langer op deze manier. Meer mensen hier last van of kan het er aan liggen dat mijn muziek op een netwerk share staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
lowfi schreef op maandag 19 juli 2010 @ 11:55:
Ik vind de optie knap waardeloos op mijn imac i7. Nummers erop zetten duurt een factor 5 langer op deze manier. Meer mensen hier last van of kan het er aan liggen dat mijn muziek op een netwerk share staat?
De eerste keer moet hij alles omzetten. De keren daarna alleen de nieuwe nummers.

Een workflow voor AppleScript, maar dat is niet echt wat ik wil:

http://dougscripts.com/it...hp?sp=losslessaccworkflow

[ Voor 14% gewijzigd door MoietyMe op 19-07-2010 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-05 11:49
Ik sync ook wat genius mixen naar mijn telefoon. Dus elke keer komt er wat nieuws op te staan. Max (http://sbooth.org/Max/) doet het veel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
lowfi schreef op maandag 19 juli 2010 @ 12:07:
Ik sync ook wat genius mixen naar mijn telefoon. Dus elke keer komt er wat nieuws op te staan. Max (http://sbooth.org/Max/) doet het veel sneller.
Max gebruik ik voor converten van FLAC naar ALAC, maar ik wil wel graag de ALAC versies op mijn Mac behouden. En een dubbele biblitheek zie ik niet zitten ivm. playcounts etc.

Mijn draadje op Apple Discussions.
Pagina: 1