Geen verbinding draadloos netwerk

Pagina: 1
Acties:

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-02 12:13
Heb hier een Linksys BEFW11S4 V4. met laatste firmware erop. In mijn pc heb ik een Sweex ( :X ) Wireless 54G Card. Nu heb ik het probleem dat ik geen verbinding krijg als ik een WPA-PSK beveiliging instel in de router. Schakel ik de beveiliging uit dan werkt het allemaal wel zoals het hoort, maar dit is natuurlijk geen optie. Heb het al een aantal keer opnieuw ingesteld maar krijg het maar niet aan de gang. WEP beveiliging heb ik niet geprobeerd maar dat is nu niet bepaald veilig meer. WPA2 zit er helaas niet op. Iemand misschien een idee wat ik nog zou kunnen proberen. Het gaat om een oud P4 systeempje, andere pc's zijn gewoon met draad verbonden.

Hallo

Verwijderd

Heb je wat meer info? Welk besturingssysteem? Werken andere computers wel op WPA-PSK met de Linksys (even proberen dus)? Probeer WEP toch eens. Probeer eens een sleutel van maar 8 karakters.

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-02 12:13
Gaat om Windows XP Professional, ik heb gaan andere pc's draadloos verbonden (kan ik bij die pc's ook niet proberen helaas). Heb inderdaad al een heel simpele code geprobeerd. WEP zal ik zo nog eens even gaan proberen en dan hier nog even terug koppelen.
Pc'tje waar het om gaat, al is dat niet echt van belang denk ik:
P4 3.0
asus P4P8T (uit T2 barebonetje)
1 gig geheugen

edit: Heb net even via WEP geprobeerd en dat werkt wel. Hij geeft geen foutmelding bij WPA, er komt simpelweg geen verbinding. Hij ziet het netwerk, druk ik op verbinding maken dan gaat hij dat dus proberen en stopt na een tijdje als dat dus niet lukt.

[ Voor 31% gewijzigd door mach2 op 17-07-2010 19:55 ]

Hallo

Verwijderd

Geef dan ook even de exacte foutmelding. Gaat de authenticatie verkeerd of is het bijvoorbeeld een DHCP probleem?