[htaccess] RewriteCond wilt niet meewerken

Pagina: 1
Acties:

• Blaatpraat
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-12-2025

Blaatpraat

Geen moderator

Topicstarter
Voor een site moet ik alle POST requests die op die site gebeuren opvangen, en naar 1 specifieke pagina sturen.
Vanaf die pagina worden ze dan doorgepost naar de pagina waarop ze normaal moesten naartoe gaan.
Die pagina is opgebouwd in php, en werkt, geen probleem dus.
Echter lukt het stukje htaccess niet.

Ik heb bijvoorbeeld dit:
code:
1
2
3
RewriteCond %{REQUEST_METHOD} POST
RewriteCond %{SCRIPT_FILENAME} !^(.*)posttest\.php
RewriteRule public_html/(.*) public_html/posttest.php [L]

Alle posts catchen en doorsturen: geen probleem, dit werkt.
Maar aangezien die php page ook een POST request verzendt, mag deze niet worden doorgezonden naar zichzelf via deze htaccess, daarom die 2e regel, echter werkt deze niet.
Ik heb nu al veel mogelijkheden geprobeerd, maar geen enkele doet het (ze komen allemaal terug naar de posttest.php).

Heb al met veel geprobeerd, maar er is geen enkele die goed wilt werken.

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:26

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Jij hebt een map public_html die bereikbaar is via http://www.domein.nl/public_html/ ? Wanneer je rewritebase goed staat kan je daar gewoon /posttest.php gebruiken.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• Blaatpraat

Blaatpraat

Geen moderator

Topicstarter
Als ik inlog via ftp, heb ik in de root van die ftp folder de map public_html, alles wat daarin komt te staan, kom ook op www.domein.nl te staan.
Ik ben pas sinds kort developper geworden op die site, m'n voorhanger had de .htaccess in de root staan en niet in de map public_html en alles is hierop ook aangepast, daarom dat ik hem daar dus laat staan.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Die .htaccess heeft niks in de root te zoeken en maakt het je gewoon lastiger. In dit geval maakt het je wildcard bijvoorbeeld nogal overbodig. Verder betekent het feit dat de root al een .htaccess heeft natuurlijk niet dat je public_html-folder er geen mag hebben. Als je die file in de root gewoon wil houden dan is er niemand die je tegenhoudt om er gewoon een tweede .htaccess bij te maken. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Blaatpraat

Blaatpraat

Geen moderator

Topicstarter
Dacht ik ook al aan, daarom dat ik al 1 in de map public_html gemaakt had:
code:
1
2
3
4
RewriteEngine on
RewriteCond %{REQUEST_METHOD} POST
RewriteCond %{SCRIPT_FILENAME} !^(.*)posttest\.php
RewriteRule (.*) /posttest.php [L]

Echter worden nu alle rewriterules (die in die andere htaccess stonden) overschreven, en werken die niet meer.
Moet ik ze nu allemaal kopieren voordat dit zou werken, of is er een manier dat die rewriterules kunnen blijven bestaan?

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Haal die [L] eens weg?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Blaatpraat

Blaatpraat

Geen moderator

Topicstarter
Mag niet baten helaas, zelfde als hiervoor krijg ik dan: al de rewrite rules worden weggedaan.
En als we dat probleem even niet meetellen, heb ik dan nog steeds hetzelfde probleem als in de TS: hij rewrite de POST wel, maar als hij van posttest.php komt, rewrite hij hem ook terug naar posttest.php .

• tech-no-logical
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-01 13:59
ik doe ook wel eens van die rewrite trucs, maar eigenlijk gebruik ik voor het matchen van php-bestanden altijd %{REQUEST_URI} en nooit %{SCRIPT_FILENAME}. maakt dat uit in jouw situatie ? (imho zouden ze in dit geval allebei moeten werken, maar goed).

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Blaatpraat

Blaatpraat

Geen moderator

Topicstarter
@Roblll: thanx, heb dat topic eens goed doorlezen, my bad.
@tech-no-logical: nee, dat maakt helaas niets uit.
Wat ik ook al geprobeerd heb, is om die %{SCRIPT_FILENAME} (of REQUEST_URI) mee te geven aan de rewrite (op die pagina die ik voorlopig een print_r($_SERVER) omdat het niet werkt), en daar komen ze toch wel juist over, waarbij de filter ze zou moeten oppakken.
Pagina: 1