Hallo!
Ik heb zojuist een tweede Sharkoon QuickStore Portable aangeschaft en daar mijn 2e 2.5 inch sata hdd ingeplaatst.
Windows maakt het geluid dat die herkent wordt maar laat niks zien, andere schijf werkt wel.
Ik heb twee van deze behuizingen.
- Sharkoon Quickstore Portable Black + WD 250gb 2.5 inch sata
- Sharkoon Quickstore Portable Black + Toshiba 80gb 2.5 inch sata.
De tweede schijf werkt niet maar het ligt niet aan de behuizing, gezien de 250gb hdd werkt in beide behuizingen.
Het is bijna gelijk aan deze foto:
Bij de WD is er een jumper geplaatst op de hdd, bij de toshiba niet. Nou vraag ik me ten eerste af waar deze jumper precies voor is, volgens mij is dit om Sata 1 / 2 te forceren?
Momenteel zit de jumper bij de WD op de eerste 2 jumpers (gelijk naast de sata connectie).
Weet iemand wat mogelijk het probleem zou kunnen zijn?
Edit:
Schijf wordt herkend, 2e fout nu.
Schijf ongeldig/onbekend
Ik heb zojuist een tweede Sharkoon QuickStore Portable aangeschaft en daar mijn 2e 2.5 inch sata hdd ingeplaatst.
Windows maakt het geluid dat die herkent wordt maar laat niks zien, andere schijf werkt wel.
Ik heb twee van deze behuizingen.
- Sharkoon Quickstore Portable Black + WD 250gb 2.5 inch sata
- Sharkoon Quickstore Portable Black + Toshiba 80gb 2.5 inch sata.
De tweede schijf werkt niet maar het ligt niet aan de behuizing, gezien de 250gb hdd werkt in beide behuizingen.
Het is bijna gelijk aan deze foto:

Bij de WD is er een jumper geplaatst op de hdd, bij de toshiba niet. Nou vraag ik me ten eerste af waar deze jumper precies voor is, volgens mij is dit om Sata 1 / 2 te forceren?
Momenteel zit de jumper bij de WD op de eerste 2 jumpers (gelijk naast de sata connectie).
Weet iemand wat mogelijk het probleem zou kunnen zijn?
Edit:
Schijf wordt herkend, 2e fout nu.
Schijf ongeldig/onbekend
[ Voor 7% gewijzigd door ro3lie op 17-07-2010 15:20 ]