2.5 hdd werkt niet met externe behuizing

Pagina: 1
Acties:

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-02 16:57
Hallo!

Ik heb zojuist een tweede Sharkoon QuickStore Portable aangeschaft en daar mijn 2e 2.5 inch sata hdd ingeplaatst.

Windows maakt het geluid dat die herkent wordt maar laat niks zien, andere schijf werkt wel.

Ik heb twee van deze behuizingen.
- Sharkoon Quickstore Portable Black + WD 250gb 2.5 inch sata
- Sharkoon Quickstore Portable Black + Toshiba 80gb 2.5 inch sata.

De tweede schijf werkt niet maar het ligt niet aan de behuizing, gezien de 250gb hdd werkt in beide behuizingen.

Het is bijna gelijk aan deze foto: Afbeeldingslocatie: http://www.pacificgeek.com/productimages/xl/MK4034GSX-R.jpg

Bij de WD is er een jumper geplaatst op de hdd, bij de toshiba niet. Nou vraag ik me ten eerste af waar deze jumper precies voor is, volgens mij is dit om Sata 1 / 2 te forceren?

Momenteel zit de jumper bij de WD op de eerste 2 jumpers (gelijk naast de sata connectie).

Weet iemand wat mogelijk het probleem zou kunnen zijn?

Edit:
Schijf wordt herkend, 2e fout nu.

Schijf ongeldig/onbekend

Afbeeldingslocatie: http://img704.imageshack.us/img704/5562/fouthdd.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door ro3lie op 17-07-2010 15:20 ]

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Heeft die behuizing een eigen voeding? Zo niet, dan zou dat het probleem kunnen zijn. Laptopschijven vragen meer vermogen dan je eigenlijk uit een USB aansluiting mag trekken.

Die jumper zou ook een opstart stroom begrenzing kunnen zijn. Je kunt even op het typenummer googlen, dan vindt je vast wel de echte functie.

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-02 16:57
Behuizing zelf is 2.5 inch en werkt niet op een aparte voeding. Schijf heeft het altijd goed gedaan in een laptop en werkte tot gisteren ook gewoon in de pc. Ik kan het even proberen met een usb kabel die twee poorten gebruikt.

edit:
Met een kabel die er voor zorgt dat er twee usb poorten worden gebruikt werkt deze ook niet.

edit2:
Ik ga de schijf weer terug stoppen in de pc. Bestanden er af halen en dan proberen normaal te maken. Denk dat de fout ligt aan het feit dat deze dynamisch is. Als dat niet lukt ben ik benieuwd hoe ik mijn bestanden er nog af krijg.. :|

[ Voor 45% gewijzigd door ro3lie op 17-07-2010 15:35 ]