Toon posts:

minimum systeemeisen voor afspelen mp4/divX films?

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst een aantal films gezien die geencodeerd zijn met het mp4.diX codec - sommigen liepen goed, terwijl anderen last hadden van skippende frames. Dit gebeurde bij films geencodderd op 104k/sec - de films die op 98k/sec geencodeerd waren liepen goed. Ik heb een p2 300 @ 333 met 64mb en een tnt1

Heeft er iemand meer informatie/ervaringen over de minimum systeemeisen om die films goed te kunnen afspelen?

Verwijderd

Meestal draait een 352*288 movie wel vanaf 300 a 350MHz of hoger (behalve op Cyrix-cpu's...); voor bepaalde audio-compressie heb je weer een paar MHz extra nodig, dus de verschillen zouden eventueel aan een verschillende audio-codec te wijten kunnen zijn.

De kb/s maakt voor zover ik weet niet echt uit, wat wel van belang is voor het afspelen, is uiteraard de grootte van de movie (704*576 kost weer heel veel extra MHz), maar ook de hoogte en breedte van de movie als je hem fullscreen wilt weergeven.
De "vaste" maten 320*240, 352*288, 640*512, 704*576 etc scalen veel sneller naar fullscreen dan een aantal random groottes.

In het algemeen moet je ervoor zorgen dat de hoogte en breedte elk een veelvoud van 16 zijn.

Verder heb ik in ieder geval nooit verschil gemerkt tussen de verschillende kb/s waarden.

Verwijderd

uh..uh..Dit hoort niet thuis in deze thread...Weg ermee !!! ;)

/me heeft ook eens zin om te zeiken. Schijnt normaal te zijn hier. :)