netwerk wijst geen netwerkadres toe aan computer

Pagina: 1
Acties:

• huub8
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-06-2021
Ik heb al veel over dit probleem op het internet gezocht, maar het probleem doet zich meestal voor bij een draadloze verbinding. Terwijl het bij mij gewoon met een cat6 kabel verbonden is.

De enige oplosssing die ik nog kon vinden was een vast ip adres instellen, dan krijg ik de melding niet meer en geeft hij wel aan dat ik verbonden ben, maar ik kan het internet niet op. Het rare is dat het het al een tijd lang perfect heeft gedaan, maar terwijl ik een hd film aan het streamen was stopte de verbinding er opeens mee. Ook heb ik een herstelpunt geprobeerd, mocht ook niet baten. Heeft iemand nog een idee?

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:26
Een andere kabel? Andere poort op de router?

Anders zou ik denken dat als hij er zo plotseling mee ophield dat je netwerkkaart stuk is gegaan. Of je router.

• huub8
ik heb mijn laptop even aan die kabel gehangen, en die kon wel gewoon op het internet (uiteraard wifi eerst uitgezet). Dan is dus hoogstwaarschijnlijk mijn onboard lan aansluiting kapot?

Verwijderd

huub8 schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 15:32:
ik heb mijn laptop even aan die kabel gehangen, en die kon wel gewoon op het internet (uiteraard wifi eerst uitgezet). Dan is dus hoogstwaarschijnlijk mijn onboard lan aansluiting kapot?
Als een andere netwerkkaart in je computer wel werkt dan weet je dit pas zeker. Heb je een andere netwerkkaart of een USB-netwerkkaart?

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 13:58
Staat je router nu op DHCP? Zoja, hoeveel ipadressen mag hij uitdelen?
En kan je vanaf je laptop wel de pc pingen of dat ook niet?

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• huub8
Ik kan nergens vinden hoeveel adressen hij mag uitdelen, maar ik kan wel zien dat hij een ip adres toegewezen krijgt in de routers configuratiescherm. Hoe kan ik de pc pingen? Ik heb het nu geprobeerd met het ip adres dat de router zegt hem toe te wijzen, en daarmee kan ik hem niet pingen.

Verwijderd

Korte instructie: http://www.multidesk.be/a...en-en-hoe-doe-ik-het.html
Moet je wel het IP-adres weten. Dat kan je uitlezen uit de router of de computer zelf.

Verwijderd

Vind je op de router een range van adressen van bvb 10.0.0.1 - 10.0.0.100?
Pagina: 1