Externe 2,5´´ harddisc houd stroom niet vast

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed-culinair
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-08-2010
Nu ik net een nieuwe home cinema set met tv heb aangesloten wilde ik graag van de media player functie van mijn tv gebruik maken. De tv die ik heb is de Samsung LED UEB7020.

Hiervoor heb ik een tijdje terug al een 2,5´´ externe hardeschijf aangeschaft van Western Digital, eentje met voeding via USB ipv externe voeding. Mijn eerste exemplaar gaf continue problemen, dus heb ik deze omgeruild bij de media markt.

Nu geeft het 2e exemplaar ook problemen.

Het is net of kan de HD de stroom op een of andere manier niet vast houden. Als ik hem aan de voorkant van mijn pc inplug gaat het lampje branden, de schijf draait alleen de pc ziet hem niet, Wanneer ik hem echter aan de achterzijde in een usb poort inplug, dus rechtsstreeks op het moederbord kan ik er wel probleemloos bestanden opzetten en vanaf halen.

Nu heb ik er dus een leuk HD filmpje opgezet die ik op mijn tv wilde gaan afspelen maar wanneer ik de hardeschijf in de usb poort van mijn tv inplug ziet de tv hem heel even, maar vervolgens geeft de TV de melding weer dat er geen data schijf is gevonden. Hij knalt hem er dus gewoon uit. Het lampje brand echter wel gewoon nog steeds. Vervolgens heb ik de schijf op de usb poort van mijnPS3 aangesloten, maar deze ziet de schijf al helemal niet.

Graag jullie hulp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-08 21:39
kan het zijn, dat je usbports aan de voorkant niet 2.0 ports zijn? en zelfs niet 1.1? usb komt in verschillende standaarden, en daarmee ook met verschillende karakteristieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed-culinair
Hmm zou kunnen! Dat weet ik zo niet. Ik dacht dat tegenwoordig de USB poorten van de nieuwere aparatuur allemaal wel USB 2.0 is. Hoe kom ik hier achter? En wat zou een oplossing zijn? Ik wil perce een externe HD met USB voeding ivm de ruimte die het inneemt! Mijn collega heeft een freecom xxs schijf en dat werkt prima. Erg vreemd dat het dan niet met mijn Western digital HD kan. En USB 1.0 1.1 en 2.0 werkt toch ook wel gewoon samen?

Alvast bedankt voor jullie reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En kan je tv wel een NTFS geformatteerde disk aan? Of heb je hem al FAT32 geformatteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Op mijn oude Asus gaven de USB poorten aan de voorkant van de kast ook niet altijd voldoende stroom. Rechtstreeks op het moederbord aan de achterkant werkte dan vaak wel.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:49

job

Bij mijn 2.5" HD was deze kabel bijgeleverd: http://ep.yimg.com/ca/I/laptopupgrade_2114_4340077
Meestal onnodig, maar je komt wel eens een pc tegen waarbij ik hem zonder die kabel niet werkend krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:59

FeaR

In GoT we trust

Audio en Hifi is geen dumphok om al je problemen te posten die je hebt met je home cinema. Sterker nog: dit probleem heeft er niet eens mee te maken, dit is een probleem tussen je tv en je externe harde schijf. En om die reden past het topic dus beter in Opslagmedia & I/O Controllers. Let aub de volgende keer beter op waar je je topics plaatst. Want dit is dus al het zoveelste wat niet goed staat (of gesloten wordt voor dubbelposten).

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed-culinair
Hmm erg vreemd dat dit zo omslachtig zou moeten. Ik zal eerst eens controleren hoe de schijf geformateerd is. En dan kijken op welke manier mijn Ps3 of tv hem wel pakt. Het moet in principe gewoon zo werken. Ik heb ook nog een andere externe harddisc/media player van dane elec alleen zit deze helemaal vol met muziek, en is deze fout geformatteerd om bestanden groter dan 4gb (HD content dus) naar toe te schrijven. Nou kan ik hem wel anders gaan formatteren alleen dan moet ik al mijn data er weer opnieuw op plaatsen en dat kost zo veel tijd. Deze hardeschijf heeft een gewone voeding ipv USB voeding en deze werkt prima. Word ook meteen herkend door mijn ps3. Helaas deze western digital 2,5" niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeneralNL
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 23:01
Zeer waarschijnlijk kunnen de USB poorten in kwestie niet genoeg stroom leveren om de externe HD goed te laten werken. USB poorten op een pc leveren normaal gesproken 500 mA aan stroom. Dit kan soms net niet toerijkend genoeg zijn aangezien de meeste 2.5 inch HD's dit ook minimaal nodig hebben.
Een externe voeding of "USB Y" kabel zal je probleem waarschijnlijk doen oplossen.
Pagina: 1