Draadloos HD streamen van pc naar PS3

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed-culinair
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-08-2010
Sinds ik onlangs een nieuwe HD tv heb aangeschaft met receiver en surroundset wilde ik eindelijk toch ook eens beginnen met het streamen van films en muziek van mijn pc naar mijn PS3/Tv

Nu heb ik mijn PS3 bedraad aangesloten op het netwerk, alleen staat mijn pc boven en deze is dmv een wireless router verbonden met het netwerk.

Audio streamen levert geen problemen op, maar al bij SD video materiaal begint het beeld te haperen, laat staam bij HD materiaal.

Mijn vraag is nu dus; Hoe zorg ik er voor dat ik wel HD kan streamen van mijn pc naar mijn PS3/TV?

Moet ik hiervoor mijn PC perce ook bedraad aansluiten? (dus kabels gaan aanleggen wat eigenlijk niet handig is) of kan dit door middel van een zogenaamde Homeplug worden verholpen?

Ik gebruik een router met 2 banden de 2ghz en de 5 ghz band. Ik heb hem zo out of the box aangesloten al het wireless gebeuren gebeurt nu standaard over de 2ghz band. Misschien kan ik hier nog iets mee? Mijn PC bijvoorbeeld verbinden met het wireless 5 ghz netwerk? Of PC en PS3 beide draadloos met het 5ghz.

Graag jullie hulp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Wanneer je gaat streamen met de PS3 heb je sowieso een gigabit netwerk nodig, bedraad is dan wel de meest zekere manier om ervoor te zorgen dat het goed gaat.

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed-culinair
Oke, en wat houd dit in en hoe leg ik zoiets aan dan? Of heb ik met mijn configuratie al een gigabit netwerk?
ik heb een Ziggo alles in 1 pakket met 22MB internet. Aan mijn modem heb ik een Sitecom wireless duo router hangen (2 en 5 ghz) alles is draadloos aangelsoten, behalve mijn PS3. Deze heb ik dmv een utp kabel op mijn router aangesloten.

graag antwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon bedraad aansluiten. 100 Mbit is al genoeg, maar dat ga je in een normale situatie op wireless niet halen.

Kabeltje trekken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:18
Wat ik voorheen deed is de bekende PS3 Media Server gebruiken en dan forceren op Good Quality for HD WiFi Streaming...

Als je meer uitleg wenst zou ik het Grote PS3 Media Server topic gebruiken...

ps Ik kan uit je verhaal niet opmaken of je PS3 Media Server gebruikt voor streamen? Overigens ben ik nu over op kabels fyi ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Gusev op 17-07-2010 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed-culinair
Hi gusev

Ik gebruik inderdaad PS3 media server. Op die manier hoe jij het altijd deed werkt het wel draadloos? Of moet het dan alsnog bedraad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20

FeaR

In GoT we trust

Ik zie niet echt in wat streamen naar een PS3 te maken heeft met Audio en Hifi, dus ik move dit topic even naar Hardware & Spielerij Algemeen. Daar zijn PS3's en eventuele problemen meer op hun plek.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1