Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travee
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-10 23:02
Dag, Ik ben mijn 90watt laptop oplader kwijt.

De max output stroom van de lader was: 4.62A
De output voltage van de lader was: 19.5V

Nu heb nog een 100watt universele lader liggen.
Output: 6A (15-20V)
Output: 12V 15V 16V 18V 19V 20V 22V

Kan het kwaad om deze universele lader te gebruiken? Gaat mijn laptop niet slechter presteren?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OK13
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-09 15:55
Kun je doen, laat even weten hoe lang het duurt voordat ie boem doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tanarchy
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-10 22:48
Ja dat kan, moet je hem wel tussen de 19V en 20V zetten.

En goed op de + en - letten, op je oude adapter staat hoe hij moet staan dus midden + en buiten - of anders om.

[ Voor 50% gewijzigd door tanarchy op 17-07-2010 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travee
Tussen 19V en 20V zetten gaat niet. De lader staat nu op 19V. Ik krijg wel een melding bij het opstarten, maar de laptop lijkt verder gewoon goed te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Laatst online: 06:35
Die melding zegt toch dat het opladen zo langer duurt, en bij hoge belasting de prestaties mogelijk verminderen?

Laptopladers zouden ook standaard moeten worden, net als mobieltjes.

[ Voor 24% gewijzigd door jeroen3 op 17-07-2010 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Daar zijn ze druk mee bezig om standaard te maken, paar grote oems zitten met elkaar om de tafel hiervoor. ;)

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travee
Die melding zegt dat de laptop de lader niet herkent en zo mogelijk minder zal presteren, vraagt om een andere lader, toets F1, F2 voor setup menu en test etc. of toets F3 om melding niet meer te weergeven.

Maar ik heb nu een paar dagen zitten gamen en ik zie geen verschil in prestatie.
Het zou inderdaad handig zijn om laptopladers standaard te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:05

Haan

dotnetter

Zolang het vermogen dat de adapter kan leveren hoger is dan wat de laptop nodig heeft, zal er in ieder geval niets gaan 'ontploffen' ;) De adapter hoeft dan minder vermogen te leveren dan wat hij aan kan, dus geen probleem (te vergelijken met bijv. de stoppenkast thuis).
Andersom gaat natuurlijk niet, de adapter kan niet meer vermogen leveren dan waar hij voor gemaakt is. Dat probleem heb ik zelf met een universele adapter, die is niet krachtig genoeg voor mijn werk-laptop. Maar dat wordt ook door de laptop gedetecteerd en hij gaat dan niet eens laden.

Dus je kan prima door blijven werken met de universele adapter :)

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

spanning kan ook op 20v, (mijn laptop wil 19 en hangt al 1.5 jaar aan een 20v adapter, om maar een voorbeeld te noemen) maar niet te veel. stroom die de adapter mag leveren kan wel hoger zijn dan het origineel, (en zodoende vermogen ook) maar spanning liefst niet meer dan een halve of een hele volt afwijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:57
Stop! Universele opladers bestaan niet. Er zijn tegenwoordig aardig way laptops die communiceren met de lader (bv sommige Dells). Het gaat dan vooral om laptops die veel stroom kunnen vragen. De laptop geeft dan een waarschuwing dat de adapter niet genoeg stroom kan leveren als de communicatie niet lukt (dat terwijl de adapter prima de nodige stroom kan leveren).

Het hangt dus af van je laptop of je de adapter zo maar kunt vervangen.. (Heb je een Dell?)

(meestal wil de laptop dan niet op zijn snelste stand werken, verder werkt het wel)

[ Voor 8% gewijzigd door WVL_KsZeN op 20-07-2010 15:27 ]

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Laatst online: 06:35
Als ik mijn Vostro 1520 lader aan een andere Dell E5400 (dacht ik) doe dan zegt ie:
"Er is een 90 watt netadapter aangetroffen, uw pc zal niet optimaal kunnen presteren en het opladen duurt mogelijk langer" (of iets in die richting)
Maar verder kan het wel. Als je gaat gamen ander verhaal natuurlijk! Maar wat internetten verbuikt zo'n 15-25 watt dus moet lukken!
(Idle draaien kost mijn lappie 10 watt, scherm is dan uit)
Pagina: 1