CUSL2-C met iPanel en Windows 2000

Pagina: 1
Acties:

• Meuk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 13:08
Ik heb een CUSL2-C met iPanel en windows 2k geinstalleerd, maar nu heb ik het volgende probleem. Steeds na een vaste interval blijft mn geluid, scsi hdd en usb muis hangen gedurende een fractie van een seconde. iedere keer als ik op het mode knopje druk van mn iPanel ook. onder windows me heb ik dit probleem niet, daar zitten niet meer dan 2 devices op hetzelfde irq. ik denk dat het probleem opgelost is als ik win2k duidelijk kan maken dat ie niet alles op irq 9 moet zetten. weet er iemand misschien hoe ik dit probleem kan oplossen?

bvd Meuk

System Information report written at: 11-03-2001 17:04:45
[IRQs]

IRQ NumberDevice
9Microsoft ACPI-Compliant System
9NVIDIA RIVA TNT2/TNT2 Pro
9Creative SB Live! (WDM)
9Adaptec AIC-7892 Ultra160/m PCI SCSI Card
9Lucent Win Modem
93Com EtherLink XL 10/100 PCI TX NIC (3C905B-TX)
9Intel(R) 82801BA/BAM USB Universal Host Controller - 2442
9Intel(R) 82801BA/BAM USB Universal Host Controller - 2444
8System CMOS/real time clock
13Numeric data processor
6Standard floppy disk controller
4Communications Port (COM1)
1Standard 101/102-Key or Microsoft Natural PS/2 Keyboard
10Intel(R) 82801BA/BAM SMBus Controller - 2443
14Ultra ATA Channel
15Ultra ATA Channel

ASUS TUF Gaming Z690-PLUS WIFI D4, Intel Core i5-12600KF, Kingston Fury Beast KF432C16BB1K2/32, Gigabyte AORUS GeForce RTX 3070 Master, Lexar NM790 2TB

Verwijderd

Je kunt in je bios de irq-settings veranderen. Maar zoveel op 9, dan KAN niet kloppen. Maximaal 2 dacht ik... op 1 irq dus

• yodax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-04 08:47
Het probleem is niet je IRQ, het is dat k*t ipanel. Ik heb precies het zelfde probleem, en zonder ipanel gaat het gewoon goed.

Enige wat je kan doen is dat rot ding weg gooien (of terug brengen). Ik heb van meerdere mensen gehoord die dat probleem hebben.

Volgens mij komt het door de temperatuur probe die hij doet, dit lijkt een met het zelfde interval te gebeuren.

Verwijderd

Het schijnt dat je bij de connector van je I-Panel ergens een weerstandje tussen moet zetten, en dan is het probleem verholpen.
Ik weet alleen niet tussen welk draadje...:o

Verwijderd

Geen problemen hier. Omruilen voor een andere bij je leverancier (garantie)?

• Meuk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 13:08
oke het was geen acpi probleem onder w2k. onder winme blijft de visualisation van winamp hangen zodra je een knopje indrukt en de spdif uitgang van mn live stop als je een knopje indrukt, plus om die interval hoor je een tik. leuk is dat als je een dvdtje aan het kijken bent.
dat met dat weerstandje klinkt leuk, kan iemand dat ff uitzoeken :)
heeft er iemand al contact gehad met asus over dit _K*T_ iPanel?

ASUS TUF Gaming Z690-PLUS WIFI D4, Intel Core i5-12600KF, Kingston Fury Beast KF432C16BB1K2/32, Gigabyte AORUS GeForce RTX 3070 Master, Lexar NM790 2TB

• JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:18
Welke BIOS heb je voor je CUSL2-C? Ik geloof dat de huidige 1006A BIOS op www.asuscom.de een aantal Ipanel bugjes fixt, misschien dat je probleem dus minder wordt.
Het is overigens een bekend probleem met dat iPanel dat de zaak eventjes hangt.

In het iPanel forum van www.cusl2.com staat (als het goed is) een link naar een site met een mod voor de iPanel die het stotteren schijnt te verhelpen. De persoon die de mod heeft 'bedacht' heet Jim Hearne.

En newby: Windows 2000 zet altijd alle aparaten op IRQ 9, en dat werkt over het algemeen prima.

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03:51

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Op zondag 11 maart 2001 20:08 schreef yodax het volgende:
Het probleem is niet je IRQ, het is dat k*t ipanel. Ik heb precies het zelfde probleem, en zonder ipanel gaat het gewoon goed.

Enige wat je kan doen is dat rot ding weg gooien (of terug brengen). Ik heb van meerdere mensen gehoord die dat probleem hebben.

Volgens mij komt het door de temperatuur probe die hij doet, dit lijkt een met het zelfde interval te gebeuren.
Ik heb ook zo'n dingetje gescoord (meteen een voor Yodax meegenomen :-) ) en bij mij is ie er al uit, ook had dat ding conflicten met mijn adaptec 2940, en als je op zo'n knopje drukte haperde je mp3tje. Dat alles op irq (lijkt) te zitten heb ik ook met win2k maar alles heeft toch zijn eigen irq (heel vaag) Als ik jou was zou ik hem verkopen. (ik heb er ook nog een te koop, amper gebruikt, compleet met bon en verpakking >:) )
Pagina: 1