Dolphin - Copied Files in Log Bestand Beschikbaar?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimichurri
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-09 12:31
Ik draai Kubuntu Lucid Lynx.
En ik heb enkele dagen geleden wat bestanden verplaatst naar een andere partitie, toen ik er opeens achter kwam dat de ruimte op de doel partitie niet toereikend was. Ik heb toen de Move actie gecanceld.
En de bestanden weer terug verplaatst naar de oude locatie. Waarbij ik meldingen kreeg dat de map al bestond en dat bestaande gelijknamige bestanden overschreven zouden worden.

Nu zou ik graag willen achterhalen welk bestand als laaste is verplaatst (en waarschijnlijk onvolledig is)

Mijn vraag:

Is er een mogelijkheid om te achterhalen welke bestanden zijn verplaatst? Wordt dit bijvoorbeeld ergens in een log bestand bijgehouden, welke bestanden worden gekopieert of verplaatst? (Ik gebruikte Dolphin als file manager)

Ik heb zelf al gezocht...en geGoogled...maar helaas niets kunnen vinden tot dusverre:-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

deadinspace

The what goes where now?

Het "mv" commando kopieert eerst alle files, en verwijdert de originelen pas als het kopieren klaar is. Controleer dus eerst of Dolphin dezelfde strategie heeft gebruikt, want in dat geval zouden alle originele files nog moeten bestaan.

Mocht dat niet het geval zijn, dan kun je met diff misschien goed zien welke files gekopieerd zijn en welke niet.
diff -qr <dir1> <dir2>

Geeft een volgende output:
Only in <dir1>: <file1>
Files <dir1>/<file2> and <dir2>/<file2> differ
Only in <dir2>: <file3>

Jij bent in dit geval vooral geinteresseerd in de file(s) die in beide locaties staat maar verschilt, dat kun je eruit filteren met grep:
diff -qr <dir1> <dir2> | grep differ

Je kunt het misschien repareren met rsync, een erg veelzijdige kopieertool. Rsync kan je files terugverplaatsen en daarbij files die al bestaan niet overschrijven, bijvoorbeeld met
rsync -nirv --ignore-existing --remove-source-files <locatie1>/<dir> <locatie2>

(commando op eigen risico, test het eerst en lees de man page)

Ben in ieder geval voorzichtig, want foute aannames kunnen in dit soort situaties makkelijk leiden tot het overschrijven van de verkeerde file oid. Maak een backup indien mogelijk. Genereer van beide locaties een overzicht met "find" of "tree" en bewaar die ergens en vergelijk ze.