Goeienacht
Even een korte vraag eigenlijk.
Ben bezig voor een klant met een kleine website, en heb daarvoor een heel simpel paginasysteempje gemaakt /index.php?p=xxxx je kent het wel
Nu doet de hoster een klein beetje moeilijk, en zegt dat mijn systeem niet helemaal veilig is. Ja als ik die $_GET ergens zou echo'en zonder te filteren zou dat html injection oid kunnen opleveren of meer. Maar dat is niet het geval. de $_GET['p'] wordt verder nergens gebruikt.
Dus ik vroeg mij af of de volgende code echt zo onveilig is?
Alvast bedankt
Ben bezig voor een klant met een kleine website, en heb daarvoor een heel simpel paginasysteempje gemaakt /index.php?p=xxxx je kent het wel
Nu doet de hoster een klein beetje moeilijk, en zegt dat mijn systeem niet helemaal veilig is. Ja als ik die $_GET ergens zou echo'en zonder te filteren zou dat html injection oid kunnen opleveren of meer. Maar dat is niet het geval. de $_GET['p'] wordt verder nergens gebruikt.
Dus ik vroeg mij af of de volgende code echt zo onveilig is?
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
| <?php define('root', dirname(__FILE__).'/'); ///////////////////////////////////////////////////// function content() { $folder = root.'/content/'; if( isset($_GET['p']) && !empty($_GET['p']) ) { $p = str_replace('.', '', $_GET['p']); $p = $folder.$p.'.php'; if( file_exists($p) ) { include_once($p); } else { include_once($folder.'homepage.php'); } } else { include_once($folder.'homepage.php'); } } ?> |
Alvast bedankt