Draadloze (bluetooth) muis en energie verbruik?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveller
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-12-2022
Ik wil graag een draadloze muis op mijn laptop. Dan heb je dus de keuze uit twee mogelijkheden:

1. Draadloze muis met eigen USB receiver
2. Een Bluetooth muis

Weet iemand iets over het energieverbruik van beide? Het voordeel van (2) is dat je geen aparte receiver hebt die je alleen maar kunt verliezen, maar volgens mij slurpt het continue aanhouden van de bluetooth module van de laptop veel meer energie dan de USB receivers die andere draadloze muizen gebruiken.

Heeft iemand hier data over / ervaring mee?

"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:05

breinonline

Are you afraid to be known?

Je USB poort kan maximaal 500mA geven, vaak gedeeld over 2 poorten (USB zit bijna altijd per 2 bij elkaar). In mijn ervaring blijft er genoeg ruimte over voor nog een ander apparaat, de muis ontvanger trekt dan dus niet de volle 500mA.

Hier staat dat de huidige BT technologie maximaal 30mA mag trekken.

Al met al denk ik dat het lood om oud ijzer zal zijn en zou ik voor de BT variant gaan om ruimte te sparen.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:21
Tegenwoordig zijn die USB radio receivers erg klein. Je zal er geen last van hebben, echter neemt het natuurlijk wel één USB poort in beslag. Maar Bluetooth is inderdaad makkelijker, wel iets meer werk (het instellen). Een normale draadloze muis is meestal plug & play, en zal ook meteen met Linux werken bijvoorbeeld.

[ Voor 12% gewijzigd door eX0duS op 17-07-2010 08:26 ]