Floppy drive

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Struik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-08-2022
Beste mede-Tweakers,

Na circa 4,5 jaar is het weer eens tijd om een fatsoenlijke pc samen te stellen. In deze kast
komt een modern moederbord voor een Intel cpu (ik bespaar jullie allerlei details). Op 'moderne'
moederborden zit tegenwoordig geen 34 pins aansluiting voor een traditionele floppydrive meer.
Toch zou ik nog graag een interne oldskool floppydrive willen hebben in mijn nieuwe pc 8).
Ik heb uren Gegoogled naar 34 pins floppy connector naar sata (ik wist niet eens of het bestond). Later
zocht ik naar een interne floppy drive met usb connector. Hier vond ik meer resultaten.
Aangezien ik al een fancontroller heb met een cardreader er in wil ik niet dubbel op; een floppy drive - cardreader combo op usb basis, die ik al wel gevonden heb, is mijn vraag als volgt;

Weet één van jullie een shop die een interne floppy drive 1,44 mb voor een 3,25 bay die op een modern moederbord kan worden aangesloten, bv. d.m.v. usb of sata, zonder cardreader erbij?

Alvast bedankt!

[Graag geen reacties als ''wat moet je nu nog met een floppy drive?'', etc.]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
Is het in zo'n geval niet makkelijker om even verder te zoeken naar een mobo met floppyconnector? Want ook op 'moderne' moederborden zit hij soms echt nog wel hoor. Alleen moet je even zoeken. Maar ik denk echt dat die makkelijker te vinden zijn dan een floppydrive met andere aansluitingen.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Misschien geen direct antwoord op je vraag maar het probleem is me bekend.
Wij (mijn vrouw en ik) hebben met een tussenpoos van een paar jaar allebei een nieuwe PC gekocht, en na de laatste aankoop hadden we ook geen floppydrive meer. Finaal achterhaald ding, ware het niet dat we nog een honderdtal floppies hebben, dus brachten we dit ter sprake in de PC winkel. En al heel gauw na wikken en wegen viel onze keuze op een externe. Ook al omdat het gebruik ervan hooguit eens per jaar zal zijn, misschien nog wel minder vaak. En bovendien kan hij op beide computers worden aangesloten. Voor ons is dat extern daarmee dus juist een voordeel. Ook in de toekomst bij vernieuwing van een systeem zitten we niet opnieuw met dezelfde vraag.

Geen antwoord op jouw vraag inderdaad, maar dat ding is zo klein en plat, dat hij naar mijn mening gemakkelijk, als je dat toch beslist wilt, met een beetje vindingrijkheid in de PC geknutseld kan worden.
Is dat niet een optie als je op de door jou gewenste manier niet slaagt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Surf even naar DealExtreme.com
Daar hebben ze waarschijnlijk wel PCI insteekkaartjes met floppy connector

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op SATA zal sowieso niet gaan, die dingen bestaan niet. Extern aansluiten lijkt me de makkelijkste optie. Nog handiger is gewoon een bordje te scoren waar het ding gewoon op zit (de meeste Gigabyte bordjes hebben bijvoorbeeld nog de meeste legacyconnectoren erop zitten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Struik
McKaamos schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 18:44:
Surf even naar DealExtreme.com
Daar hebben ze waarschijnlijk wel PCI insteekkaartjes met floppy connector
Helaas na goed uurtje zoeken geen resultaat... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iavak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-02-2024

Iavak

no savegame

Borden van Gigabyte en Asrock hebben gewoon nog een floppy aansluiting voor LGA1156.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Struik
Iavak schreef op zondag 18 juli 2010 @ 22:38:
Borden van Gigabyte en Asrock hebben gewoon nog een floppy aansluiting voor LGA1156.
En dat zijn de borden die juist niet in mijn pc komen..... Het zou anders een makkelijke en logische oplossing zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:48
Cendris_Fisher schreef op maandag 19 juli 2010 @ 11:13:
[...]

En dat zijn de borden die juist niet in mijn pc komen..... Het zou anders een makkelijke en logische oplossing zijn...
Dat je geen bordje van Asrock wil okay, daar heb ik ook minder goede ervaringen mee. Maar kwalitatief is er bijna niets beters te krijgen dan een mobo van Gigabyte... die behoren iig mijn inziens gewoon in de top 3 beste mobo-fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:32

Compizfox

Bait for wenchmarks

MicGlou schreef op maandag 19 juli 2010 @ 12:28:
[...]

Dat je geen bordje van Asrock wil okay, daar heb ik ook minder goede ervaringen mee. Maar kwalitatief is er bijna niets beters te krijgen dan een mobo van Gigabyte... die behoren iig mijn inziens gewoon in de top 3 beste mobo-fabrikant.
Met ^

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Heb je wel een IDE aansluiting op je mainboard? Dan zou je naar een (2ehandse) LS120 drive kunnen kijken; dat is een floppydrive met ide aansluiting.
Misschien dat ie ook wel werkt met een ide/sata convertor.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Struik
MicGlou schreef op maandag 19 juli 2010 @ 12:28:
[...]

Klopt wel, hoewel Asus meer mijn merk is, gebruik ik al jaren zonder klachten (afkloppen ;) ). Maar weet jij een goed functionerende mobo met usb 3 en sata III 6.0? Op dit moment niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-09 17:38

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:48
Cendris_Fisher schreef op maandag 26 juli 2010 @ 19:44:
[...]

Klopt wel, hoewel Asus meer mijn merk is, gebruik ik al jaren zonder klachten (afkloppen ;) ). Maar weet jij een goed functionerende mobo met usb 3 en sata III 6.0? Op dit moment niet....
Dat zijn details die je nog niet had verteld... dat is toch wel heel belangrijk om te weten ;)

Ik kan mij vergissen hoor... maar bekijk dit bordje eens?

pricewatch: Gigabyte GA-P55A-UD4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Struik
Weet één van jullie een shop die een interne floppy drive 1,44 mb voor een 3,25 bay die op een modern moederbord kan worden aangesloten, bv. d.m.v. usb of sata, zonder cardreader erbij?
Overheen gelezen?
.... Buiten dat gaat de cardreader van dat ding via usb en de floppydrive via een 34 pins connectie, schiet je niks mee op dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Struik
Als ik een controller als deze gebruik, i.c.m. een eerder genoemde LS120 floppy drive zal dat werken?Ik gebruik de controller als ide aansluiting. Wertkt dat of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarschijnlijk niet, meestal supporten die dingen enkel HDDs, niet eens opticals. Dus als je een controller met PATA connector koopt, dan werkt dat lang niet altijd.
Je kunt dan makkelijker een moederbordje pakken met een PATAconnector onboard (vrijwel iedere Gigabyte komt met die aansluitingen, op MSI en Asus bordjes vind je ze ook nog wel eens terug).
Pagina: 1