Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een oude HP camera tegen gekomen en was daar een beetje mee aan het spelen... de foto's die ik van het toestel naar de pc kopieer kan ik zonder problemen terug zetten, de camera kan deze weergeven.

Vervolgens probeerde ik een eigen JPEG op de camera te zetten... deze wil absoluut niet weergegeven worden. Ik heb geprobeerd de orginele JPEGs van de camera te bewerken in diverse programma's maar na opslaan zijn ze niet meer door de HP camera weer te geven!

Gebruiken ze een speciaal JPEG formaat of zit er een soort van beveiling op? Is dit bij alle digitale camera's zo?

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Is de EXIF data gewijzigd?

gokje:
Je fototoestel kan 'vreemde' of gewijzigde foto's misschien niet tonen omdat ze geen originele HP watermark of EXIF data hebben. De HP herkent ze daarom niet als een origineel foto-bestand.

[ Voor 79% gewijzigd door Neobahamuth op 16-07-2010 20:43 ]

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Verwijderd

Topicstarter
In IrfanView heb ik bij het opslaan de optie 'Keep original EXIF data' maar dit wil niet helpen!

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Vermoedelijk bevatten de foto's die je van je pc naar de camera gekopieerd hebt geen preview (in de exif data). De oudere (HP) camera's zijn namelijk niet snel genoeg om on the fly de foto's in originele resolutie te laden en ze daarna te resizen.

Verwijderd

FV -> FGA

Verwijderd

Welk type camera heb je precies?

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:31
Mijn oude canon A40 had hetzelfde. Je kon geen niet-A40 foto's erop zetten. Lijkt me normaal :)

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• Frits Flits
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-01 16:32

Frits Flits

SOUND! Designer

Makkelijk schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 23:13:
Mijn oude canon A40 had hetzelfde. Je kon geen niet-A40 foto's erop zetten. Lijkt me normaal :)
Klopt, maar dit heb ik destijds wel met een trucje werkend gekregen. Je moest daarbij een foto maken met de camera. Vervolgens opende je de jpg met bijvoorbeeld Photoshop en dan plakte je afbeelding er in die je wou hebben. Daarna weer opslaan en terug zetten op de A40. Dat werkte :) Misschien kan het ook met die HP. Op m'n 550d heb ik dit echter nog niet aan de praat gekregen.

specs

• Anthracite
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-01 18:19
De meeste digicams kunnen alleen JFIF JPGs weergeven. De fileheader van JFIF verschilt met andere JPGs. Als je een kieskeurige camera hebt, dan moeten ze qua afmetingen en filenaam ook enigszins of precies lijken op wat de camera zelf schiet.

Er bestaan tooltjes om JPGs van een JFIF-header te voorzien.
Pagina: 1