Toon posts:

Laptop overhit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vorig jaar in september een XXODD laptop gekocht, nog geen enkele klacht van gehad, tot recent..

Tot voor kort kon ik gewoon films kijken/games spelen zonder enig probleem. Nu gebeurt sinds deze week iets vreemd, als ik een film kijk/game speel krijg ik na een tijdje een zwart scherm en kan ik niets meer doen. Aangezien deze dan zeer warm heeft neem ik aan dat dit oververhitting is..

Ik heb net voordat dit begon wel mijn laptop opnieuw geinstalleerd (windows 7), maar ik heb geen idee of dit hier iets mee te maken heeft? Mijn laptop staat ook op een verhoogje zodat er genoeg lucht onder kan om te ventileren, maar nog steeds gebeurt dit..

Graag had ik eens geweten of iemand hier al met hetzelfde probleem te maken heeft gehad? Ik heb al contact opgenomen met mijn dealer vanwaar ik deze laptop gehaald heb, maar ik heb nog geen antwoord gekregen.

• chestertjuh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-12 20:57
Het zou kunnen zijn dat bij de fabricage te weinig koel pasta is toegepast. Ook kan het zijn dat hij vol zit met stof. Het stof kun je verwijderen door een busje perslucht te kopen. Voor de koel pasta zou ik contact opnemen met de leverancier.

Lopen de fans nog wel voldoende ?

Het Windows 7 verhaal kan inderdaad een rede zijn van overhitting als je voorheen Windows XP hebt gehad. Dit omdat Windows 7 meer vraagt van je grafische kaart omdat deze werkt met de effecten en Aero. Dit is veel meer visueel ingesteld dan XP. Ook vergt Windows 7 meer van je CPU en geheugen, dit samen is een combinatie die kan leiden voor meer hitte productie.

[ Voor 13% gewijzigd door chestertjuh op 16-07-2010 18:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ervoor had ik ook al windows 7 draaien, echter nog geen probleem mee gehad tot na die fresh install..

Ik heb nu nog eens naar xxodd zelf een bericht gestuurd ook om dit probleem te melden. Ik zal zo snel mogelijk ook eens kijken voor het stof.

Bedankt voor de snelle respons ;)

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:44
Heb je een ATI videokaart? zo ja dan zou je kunnen proberen de nieuwste drivers te downloaden.
Ik heb zelf met mijn desktop ATI kaart ook zulk soort vastlopers gehad bij het kijken van films maar de nieuwste driver update heeft dit verholpen.
(ik had trouwens ook windows opnieuw geïnstalleerd, daarvoor nooit last gehad van vastlopers)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nVidia kaart.. Geforce 260M, heb de recentste drivers al geinstalleerd dus dit zou geen probleem mogen geven.

Als het inderdaad de koelpasta zou zijn, zou dit enige verdere schade kunnen veroorzaken? (Heb dit nu toch al een 6tal keer gehad...)

• chestertjuh
Verwijderd schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 19:08:
Ik heb een nVidia kaart.. Geforce 260M, heb de recentste drivers al geinstalleerd dus dit zou geen probleem mogen geven.

Als het inderdaad de koelpasta zou zijn, zou dit enige verdere schade kunnen veroorzaken? (Heb dit nu toch al een 6tal keer gehad...)
Ja, overhitting kan componenten beschadigen. Doorbranden bijvoorbeeld.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik zal deze zo weinig mogelijk belasten dus.. M'n laptop is nog in garantie dus dit zou geen probleem mogen geven als die naar de fabriek terug moet.

Bedankt voor de reacties, ik hoop dat ik van xxodd ook binnenkort iets hoor.

• chestertjuh
Post ook het verloop, dit kan fijn zijn voor medetweakers wanneer deze hetzelfde probleem hebben.

• jeroen3
  • Nu online
chestertjuh schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 18:57:
Het zou kunnen zijn dat bij de fabricage te weinig koel pasta is toegepast. Ook kan het zijn dat hij vol zit met stof. Het stof kun je verwijderen door een busje perslucht te kopen. Voor de koel pasta zou ik contact opnemen met de leverancier.
Als er in het begin al te weinig koelpasta was gebruikt had hij toen ook niet naar behoren gewerkt. Waarschijnlijk zit er stof in en dan neemt de prestatie van de fan heel veel af.

Even openmaken, een goed design heeft plaatjes die je eraf kunt halen zodat je snel bij "populaire" onderdelen komt. En dan kan je mbv. perslucht of zo'n spuitbusje en een stofzuiger (anders waait het weer naast je laptop gereed om weer naar binnen te worden gezogen) schoonmaken.
Dit kan je gewoon zelf doen, zolang je alleen die klepjes loshaalt en niets anders.

Laat de fan niet vrij draaien door de lucht, zoveel toeren maakt hem kapot.

[ Voor 4% gewijzigd door jeroen3 op 16-07-2010 20:51 ]

• Vossie94
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-12 23:00
Redblader schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 19:01:
Heb je een ATI videokaart? zo ja dan zou je kunnen proberen de nieuwste drivers te downloaden.
Ik heb zelf met mijn desktop ATI kaart ook zulk soort vastlopers gehad bij het kijken van films maar de nieuwste driver update heeft dit verholpen.
(ik had trouwens ook windows opnieuw geïnstalleerd, daarvoor nooit last gehad van vastlopers)
Het klinkt misschien raar maar download van de site van je laptop eens vista drivers i.p.v. Windows 7 drivers.

Een vriend van mij had dit ook. Hij had een Acer Aspire 5920G waarop Windows Vista stond. Hier heb ik voor hem windows 7 opgezet met de bijbehorende windows 7 drivers.
Alleen knipperde het scherm een beetje om de 10-20 seconden maar verder was er niks ergs aan de hand.
Toen heb ik de driver van de videokaart verwijderd en toen heb ik een windows vista driver geïnstalleerd. Hiermee is het probleem toen direct opgelost.

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag bericht gehad van XXODD zelf(niet van m'n dealer dus).

"Het lijkt erop dat na het bestuderen van uw e-mail bericht het helaas een hardwarematig probleem betreft.
De notebook dient u voor controle te retourneren naar XXODD Service BV.
Om u verder van dienst te zijn verzoek ik u om de volgende gegevens te melden.

Serienummer notebook
Indien u een Pickup and Return heeft gekocht dan graag vermelden het adres van waar de notebook kan worden afgehaald en weer terug kan worden bezorgd op MA t/m VRIJ tussen 9 en 5 uur. Dit kan overigens ook een ander adres zijn dan uw huisadres (werk, buren enz.)

Alvast bedankt voor uw medewerking."

Zal nu dus wachten tot m'n dealer reageert om deze te komen ophalen (heb pick up & return garantie).

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Verwijderd schreef op maandag 19 juli 2010 @ 11:34:
Zal nu dus wachten tot m'n dealer reageert om deze te komen ophalen (heb pick up & return garantie).
En als je hem pas na de zomer terugkrijgt lijkt het probleem opgelost... Dergelijke problemen zijn extra lastig, omdat de service-afdeling ongetwijfeld in een airco-ruimte zit en het probleem dus niet kan reproduceren.

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:04
Verwijderd schreef op maandag 19 juli 2010 @ 11:34:
Vandaag bericht gehad van XXODD zelf(niet van m'n dealer dus).

"Het lijkt erop dat na het bestuderen van uw e-mail bericht het helaas een hardwarematig probleem betreft.
De notebook dient u voor controle te retourneren naar XXODD Service BV.
Om u verder van dienst te zijn verzoek ik u om de volgende gegevens te melden.

Serienummer notebook
Indien u een Pickup and Return heeft gekocht dan graag vermelden het adres van waar de notebook kan worden afgehaald en weer terug kan worden bezorgd op MA t/m VRIJ tussen 9 en 5 uur. Dit kan overigens ook een ander adres zijn dan uw huisadres (werk, buren enz.)

Alvast bedankt voor uw medewerking."

ik kan het mis hebben, maar uit de mail hierboven maak ik op dat je je gegevens naar XXODD moet sturen, en dat zij het vervoer van je laptop regelen, en niet je dealer.

Verwijderd

Topicstarter
@RemcoDelft
Met de hitte buitenaf heeft het imho niet erg veel te maken.. Er is een veel warmere periode geweest waar ie geen last had dan nu (En ik zat toen in een ruimte zonder airco). Maar nu heeft hij dit probleem toch wel dus ik denk wel dat het zal opvallen moest het niet opgelost zijn.

@hellboy123
Inderdaad in die mail staat dit, maar ik had toch graag nog even contact opgenomen met m'n dealer. Aangezien ik deze ook al heb gecontacteerd ivm dit probleem, maar nog niets heb terug gehoord.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:32

Sebazzz

3dp

Mag ik vragen welk XXODD model je hebt, toevallig de 860TNU?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de XXODD XNi860tu gekocht. Ik weet niet of er veel verschil zit in de TU en de TNU?

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag hebben ze de laptop komen ophalen. Zeer nette service van hun. Hopelijk is het probleem snel opgelost en is de laptop snel terug hier.

Edit:

Laptop terug gekregen, bij de uitleg stond dat er een grootte stoflaag van de cpu gehaald is. Tot nu toe nog geen problemen meer mee gehad.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2010 10:57 ]

Pagina: 1