Grab 'N Go van Conceptronic Netwerk schijven

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328035

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb onlangs een Grab 'N Go gekocht van Conceptronic met een netwerkaansluiting.
Dit werkt allemaal prima als je het eenmaal doorhebt.
Nu wil ik graag een wachtwoord op somige gedeelde netwerk mappen zetten en ook dit gaat zonder problemen via het 192.168..... inlog scherm.

Nu heb ik echter wel een probleem:
Het probleem is dat als ik nu in die mappen wil, mijn computer vraagt om een username en wachtwoord.

Het wachtwoord weet ik, dat heb ik zojuist aangemaakt, alleen de username weet ik niet.

Ik heb de naam van mijn computer, de naam van de schijf en de inlog codes van de instellings browser waar ik dus kom via 192.168....

Echter werkt niets, ik meen mij te herinneren dat ik in heel het begin gewoon inlogde met de schijfnaam en wachtwoord.

Alleen dit werkt nu dus ook niet meer.
Heeft iemand een idee wat de username zou kunnen zijn, of waar ik die kan achterhalen ?

Het gaat hier om een "http://tweakers.net/price...-(lan)-hard-disk-box.html"

Misschien dat iemand mij kan helpen.
De manual, en in het boekje staat er ook niks over.
Dankjewel !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05 23:13

job

Ik kom in de handleiding een verhaal tegen over vista en gebruik van wachtwoorden.
Wellicht dat jij vista (of windows 7) gebruikt en daar dus tegen aan loopt. Pak dan de handleiding erbij en doe wat daar staat voor de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zie er persoonlijk niks over in staan nu ga ik het toch nog eens opzoeken en dan hoor je van me.

Idd ik heb windows 7 -64bit ultimate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb de uitleg gevolgd als eerste heb ik dit gedaan :
Het veiligheidsbeleid wijzigen:
1. Klik op "Start" -> "Alle Programma’s" -> "Bureau Accessoires" -> "Uitvoeren".
2. Voer "secpol.msc" in en klik op "OK".
3. Sta toe dat Windows het beveiligingsbeleid opent door op "Doorgaan" te klikken.
4. Klik op "Lokaal Beleid" en kies voor "Beveiligingsopties".
5. Klik met de rechtermuisknop op "Netwerkbeveiliging: LAN Manager-verificatie
niveau" en selecteer "Eigenschappen".
6. Wijzig de waarde "Alleen een NTLMv2-antwoord versturen" naar "LM&NTLM
verzenden - gebruik NTLMv2-sessiebeveiliging indien onderhandeld ".
7. Klik op "Toepassen" en "OK" en sluit het beveiligingsbeleid.
8. Herstart uw computer.

Daarna heb ik dit gedaan :
U kunt nu een gedeelde map met uw computer koppelen met onderstaande instructies:
1. Klik met de rechtermuisknop op "Computer" and kies "Netwerkverbinding maken...".
2. Selecteer de stationsletter die u wilt gebruiken (bijvoorbeeld "Z:").
3. Voer het pad in naar de map die u wilt koppelen (bijvoorbeeld "\\Storage\Public").
4. Klik op "Andere gebruikersnaam" en voer de gebruikersnaam "Gast" (of een andere
gebruikersnaam) in en het bijbehorende wachtwoord wat voor de gedeelde CH3NAS
map is ingesteld.
5. Klik op "OK" en op "Voltooien".

Hier geven ze bij stap 4 aan dat ik op andere gebruikersnaam moet klikken, dat staat er helaas bij mijn windows 7 ultimate niet bij, dus ben in prencipe niet veel verder gekomen.

Nog mensen die suggesties hebben om mij te helpen ??

Dankjewel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Voordat je je grab'n go aan een schijfletter gaat koppelen moet je eerst eens kijken of je er uberhaupt nu wel op kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik kan er nu wel op de schijf werkt perfect, alleen zo gouw ik dus een beveiligde map aanmaak met een wachtwoord, vraagt hij ook ineens om een username, en die weet ik dus niet..

Opzich kan ik alles met dat ding, alleen wou ik graag een beveiligde map hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

De handleiding is niet bijster duidelijk over het wachtwoord wat je in moet voegen. Het lijkt er op alsof je moet kiezen voor guest of dat je er een mag bedenken.

Als ik overigens op google zoek naar jouw probleem dan kom tegen dat een firmware update van de nas ook nog kan helpen.

[ Voor 27% gewijzigd door job op 16-07-2010 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De firmware update heb ik ook al gedaan, dat was ik inderdaad ook tegen gekomen op google ;).

Misschien had ik dit even moeten vermelden, check even je postvak op tweakers aub.
Pagina: 1