Toon posts:

online met de DSi in een WPA2 netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me scheel gezocht naar een oplossing, maar helaas niet kunnen vinden.
Het probleem is als volgt:

Ik heb een Nintendo DSiXL, waarmee ik online wil kunnen spelen. Mijn wireless netwerk is WPA beveiligd en dat wil ik zo houden. Aangezien ik niet de enige in huis ben die op dat netwerk zit is even de router op WEP zetten als ik online wil geen gewaardeerde optie.
Ik ben dus op zoek naar een betere oplossing.

De beste oplossing lijkt mij iets wat ik even aan kan zetten als ik online wil met de DS en weer uitzet als ik klaar ben.

Ik had eerst zo'n wifi USB ding van nintendo, maar zelfs met windows XP werkt dat voor geen meter. (waarschijnlijk omdat het netwerk draadloos is en niet bedraad)

Ik heb verschillende dingen gevonden via google, maar of het echt gaat werken kon ik er niet bij vinden.
de router die ik heb is de experiabox van KPN (TG789). Deze kan ik niet vervangen, omdat ik geen inloggevens heb, die zitten voorgebakken in de hardware denk ik.

Ikzelf zat te denken aan het koppelen van een andere router of access point aan de experiabox. Of dit gaat werken kan ik echter nergens vinden. De 2e router moet dan WEP codering hebben, maar wel kunnen communiceren met de experiabox die op WPA staat. Het liefst draadloos, zodat ik die 2e router makkelijker kan uitzetten als ik klaar ben.

Ad-hoc werkt helaas niet, dus dat valt af.

Kan iemand mij vertellen of je (liefst wireless) 2 routers kan koppelen met verschillende encryptie? Of heeft iemand een beter idee?
Het gaat dus puur om het online kunnen spelen van games op de DSi. Ik weet dat de DSi ook WPA aankan, maar kan dat alleen met DSi functies. De games snappen alleen WEP.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:03

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Kun je in je router niet extra SSID's aanmaken? Bij mijn Draytek kan dat wel. Je zou dan een aparte SSID met alleen WEP als beveiliging kunnen toevoegen. Deze SSID kun je aan en uit schakelen door een vinkje te veranderen in de configuratie van de router. Ben je klaar met spelen? SSID uit!

Een tweede router kan natuurlijk ook, al heb je strikt genomen aan een accesspoint ook al genoeg.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Raf_73
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-08-2020
Ik heb een oude wireless router in het netwerk gehangen als access point (dus zonder de router functionaliteit), met WEP en MAC address controle.
AP staat enkel aan als DSi wordt gebruikt

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eindelijk vandaag de router binnengekregen (de TG789vn). Ten tijde van het posten had ik nog een gammele 780WL Het heeft een week of 3 geduurt voordat ik hem binnen had...

Meteen gekeken of hij meerdere SSIDs aankan. Volgens de specs die ik online kan vinden, moet hij 4 SSIDs aankunnen, maar ik kan het niet vinden op de router. Dat zal de KPN wel weer hebben afgeknepen.
Ik ga maar eens op zoek naar een simpel routertje...

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:53
Het is mogelijk om een wireless netwerkkaart in een pc te laten fungeren als access point.
Als de pc via een netwerkkabel aangesloten is aan de router, kan je een tijdelijk WIFI netwerk maken.

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-02 22:12

sjaool

Every life should have 9 cats

Volgens mij ondersteunt de DSi (XL) gewoon WEP, WPA en WPA2 hoor.
Je moet de verbinding alleen onder het menu "Internet", "Connection Settings", "Advanced Setup" instellen.

edit:
Dit zijn trouwens wel de menu's op een DSi maar volgens mij zal het wel hetzelfde werken op een DSi XL.

Ik heb een WNDR3700 router en daar heb ik speciaal voor de "oude" DS Lite een gastaccount met WEP opgezet en dat werkt perfect.

[ Voor 43% gewijzigd door sjaool op 29-07-2010 11:53 ]

"When you grow up your heart dies"

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-02 09:46
WPA2 wordt ondersteund voor de DSI (lite/XL). Dit zou dus gewoon moeten werken.

• Raf_73
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-08-2020
barry457 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 11:52:
WPA2 wordt ondersteund voor de DSI (lite/XL). Dit zou dus gewoon moeten werken.
voor de DSi functionaliteiten wel (zoals de browser)
maar dus niet voor al de spelletjes
Pagina: 1