Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijntjuhh
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-05 19:15
Mede-Tweakahs,

Ik heb een groot probleem, maar ik maak me geen zorgen, is al eerder opgelost.
Ik heb dus een code purple op mijn pc, kan alleen op hp en compaq pc's komen. Het ontstaat na een herinstallatie, als de 'handtekeningen' niet meer overeenkomen in de bios. Ik heb het probleem eerder gehad, is toen opgelost door mijn oom. En hij heeft toen gezegd dat het niet meer kon voorkomen, eenmalig probleem dus.

Ik wou Windows even opnieuw installeren omdat pc best wel traag was geworden. Toen dacht ik bij het opnieuw opstarten nog: Geen Code Purple, geen code purple. En helaas, mijn gebeden zijn niet gehoord :P
Ik wou het zelf graag oplossen, dus ik heb Ultimate Boot CD 5.02 gedownload, alleen hoe kom ik erachter of dit gaat werken, en hoe ga ik dat aanpakken?

- USB stick
- Ultimate Boot CD 5.02
- PC met Code Purple

Nu is mijn vraag: Wat moet ik doen? moet ik UBCD 5.02 uitpakken met 7zip en de mappen op mijn USB stick zetten, en dan de USB stick in mijn pc stoppen, en dan naar de BIOS gaan en USB als opstartmethode gebruiken, of moet ik iets anders doen?

Verhaal kan misschien warrig overkomen, dus vraag maar als je iets niet begrijpt

PS: Ik heb bij de aankoop van de pc geen vista cd gekregen, vista was al voorgeinstalleerd, dus het idee, met vista opnieuw installeren vanaf de cd gaat niet door ;)

Zelf al gedaan:
- Oom geraadpleegd (geen antwoord)
- Gegoogled, Gegoogled en Gegoogled
- UBCD 5.02 gedownload
- Te 'bang' geweest om zelf stappen te ondernemen, en daarom maar wat meer ervaren mensen geraadpleegd (zoverre dat ze ervaring hebben met het verhelpen van dit probleem) ;)

Alvast heel erg bedankt!

Het is bedoening, niet bedoeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Heb je HP al gebeld?

HP heeft een rechtzaak verloren over het niet verstrekken van recovery CD/DVD's.
Ze zijn dit nu verplicht te doen op verzoek.

[ Voor 76% gewijzigd door Wouter op 16-07-2010 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:59
Ken het probleem van HP 's met XP erop die dezelfde melding gaven na bv vervangen van mb. Toen inderdaad door wat 'hack' werk op de recovery partitie kunnen voorkomen dat de betreffende bioscheck ooit nog tijdens het laden van windows geladen wordt, zou je echter zo niet precies meer kunnen vertellen hoe. Makkelijkste is denk ik om een Vista cd te downloaden (zorg wel dat 't een 'schone' cd is en niet een gekraakte) en dan Vista mbv de code onderop de laptop te activeren. Mogelijk wil dit niet direct via internet en moet je bellen met MS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-09 19:15

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

ff Google'n et le voila:

Tools: Bart's CD, Ultimate Boot CD, on WinXP/Vista CD

FOR WIN XP:
-Get into C:\hpbin\CheckConfig\cfgchk.bat
and Rename the file "run.py" to "run.p_"
or just Deleted.
-Reboot.

FOR WIN VISTA:
-Get into C:\hpbin\CheckDMI folder
and Rename the file "CheckDMI.cmd" to " CheckDMI"
-Reboot

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09 12:11
Boot van een PE CD (Knoppix, Ubuntu Live, Fedora Live, Hiren's BootCD, Win7 PE CD)

Verwijder op je Windows partitie C:\hp\bin\ConfigCheck\cfgchk.bat
Indien Vista Verwijder je: C:hp\bin\CheckDMI\CheckDMI.cmd

Je moet met Linux LiveCD's de partitie mounten voordat je deze kan benaderen.

[ Voor 16% gewijzigd door Starke op 16-07-2010 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijntjuhh
Zojuist HP even ge-emaild, ik hoop dat zij mij verder kunnen helpen.
Bedankt voor de reacties, alleen: Ik snap er helemaal geen bal van. :$

UPDATE: zojuist mail van HP gekregen. Ik moest een foto maken van het beginscherm van mijn BIOS. Iemand enig idee waarom, dat vermelden ze niet :P

[ Voor 34% gewijzigd door martijntjuhh op 16-07-2010 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 16:21

sus

is druk :+

naar 't schijnt, voor zover ik net begrepen heb na een zoektoch wat code purple is, komt deze melding naar voren als je een HP/Compaq recovery gebruikt op een non-HP/Compaq PC. Met een foto van jouw bios bewijs je dan dus of het wel of niet een HP PC is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijntjuhh
Computer is gewoon gekocht in de winkel, met hp behuizing, alles wat er in zit is eigenlijk van HP, ik heb alleen een keer het werkgeheugen verandert (1GB naar 2GB) maar lijkt mij niet dat dat iets in BIOS zal veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijntjuhh
Zojuist weer een mailtje ontvangen van HP. Ze hebben alles aan een dossier toegevoegd, en ze gaan het probleem voorleggen aan een andere afdeling, waar ze het probleem gaan onderzoeken.

EDIT: Mijn oom gaat deze week het probleem verhelpen met UBCD.
Ik laat nog even weten hoe het mailverkeer met HP verloopt, en indien dit niet nodig is, kan dit topic wat mij betreft gesloten worden.

Maar bedankt voor jullie zoekwerk. Nu kan ik het ook zelf oplossen!

[ Voor 42% gewijzigd door martijntjuhh op 19-07-2010 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijntjuhh
Zojuist weer een mailtje van HP gehad, en ze gaan de pc kostenloos repareren :D

Pagina: 1