Hoeveel is een oude UPC modem nog waard

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Mijn moeder heeft een brief gehad of ze de oude modem wilt inleveren. Nu hebben we al dikke 1.5 jaar niks van UPC gehoord of gezien na dat de diensten zijn gestopt. De laatste modem is zeker 4 a 5 jaar oud, die lijkt me dus economisch afgeschreven, we hebben er jaren gebruik van gemaakt en upc heeft zijn deel zeker eraan verdiend.

UPC wilt echter dat wij een nieuw modem gaan vergoeden maar ben daar dus niet mee eens, de oude modem is al jaren gebruikt en niet nieuw meer, UPC heeft er jaren plezier aan gehad door er aan te verdienen. Lijkt het me verre van redelijk dat ze een nieuw in rekening brengen?

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Begrijp ik nu goed dat je het modem dus niet meer in je bezit hebt?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:09
Eh je hebt dat modem toch in bruikleen gekregen? Je wist dus dat hij vroeg of laat ingeleverd moet worden.

Daarnaast zie ik het probleem niet zo, zoals je zelf zegt is dat ding waarschijnlijk geen flut meer waard. Opsturen dus en geen nacht meer van wakker liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

De modem is hoogstwaarschijnlijk op bruikleenbasis uitgeleend aan jullie. Check het contract even of dat zo is. Mocht het inderdaad zo zijn, dan dien je een andere aan te leveren en/of eentje aan hen te betalen.

[ Voor 4% gewijzigd door Outerspace op 16-07-2010 13:43 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-05 21:01

DarkSide

theres no place like ::1

ik snap het verhaal niet helemaal. Je hebt internet van UPC en hebt van UPC een modem gekregen (of huurt).
En nu moet er een nieuwe komen? Waarvoor? Is de oude stuk. Wordt de oude niet meer ondersteund.
Waarom wordt er 1.5jaar niet gereageerd?

Als de modem te oud is en je huurt de modem is deze niet van jouw maar van UPC zij dienen dan kosteloos een nieuwe te sturen. Zelfde als de livebox bij Online. Deze huur ik ook. als hij stuk is wordt hij gewoon gratis omgeruild.

edit zoals boven is aangegeven. Dien je wel de oude terug te geven. Deze is niet jouw eigendom
Zal lekker zijn deze gewoon te houden. Dan wil ik mijn lease auto ook wel houden na 4 jaar. Zonder deze over te kopen.

[ Voor 18% gewijzigd door DarkSide op 16-07-2010 13:44 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:22
Modems van kabelproviders zijn in bruikleen. dit is je ook gemeld of vermeld bij het begin van het abbonement.

Indien je het modem weggedaan hebt en de provider wilt het modem terug dan zul je of het modemmoeten opzoeken en teruggeven of de bijbehorende kosten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:02
volgens mij betaal je borg voor je modem. (was bij mij wel het geval bij UPC). Lever je niet in, dan vervalt je borg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

mad_max234 schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 13:40:
Lijkt het me verre van redelijk dat ze een nieuw in rekening brengen?
Wat heb je met het oude modem gedaan? Kijk anders even op Marktplaats of Ebay, koop een oudje en stuur dat op.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
PROnline schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 13:44:
volgens mij betaal je borg voor je modem. (was bij mij wel het geval bij UPC). Lever je niet in, dan vervalt je borg.
Is afhankelijk van je provider. Bij Ziggo en Telfort betaalde ik in ieder geval geen borg. Ik kreeg alleen een rekening als ik dat ding niet terug stuurde binnen zoveel weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:12

JoSchaap

Had a life, got a modem..

je leent iets en raakt het kwijt..
natuurlijk moet je dan een nieuwe betalen :')

*correctie zie idd borg op mn 1e factuur staan*

[ Voor 19% gewijzigd door JoSchaap op 16-07-2010 14:04 ]

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Jawel hoor. Ben sinds mei dit jaar klant van UPC met internet. Moest gewoon 45 euro borg voor het modem betalen.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Gunner schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 13:41:
Begrijp ik nu goed dat je het modem dus niet meer in je bezit hebt?
Klopt de modem is zoek, tv decoder hebben we nog wel gevonden. Die zal dan ook gewoon terug gestuurd worden.
Outerspace schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 13:42:
De modem is hoogstwaarschijnlijk op bruikleenbasis uitgeleend aan jullie. Check het contract even of dat zo is. Mocht het inderdaad zo zijn, dan dien je een andere aan te leveren en/of eentje aan hen te betalen.
Was inderdaad bruikleen, maar iets wat gebruikt is en er toch plezier aan beleeft, in dit geval heeft upc er jaren gebruik van gemaakt en dus versleten en verouderd, economische levensduur is dus een deel of gehele afgeschreven.

Even voor de duidelijkheid ik de oude modem van 5 jaar oud is zoek en upc wilt dat we een nieuwe vergoeden, wat me dus niet redelijk lijkt aangezien er al 5 jaar gebruik van is gemaakt door upc.

Edit/

Oja de borg, die was ik vergeten, we hebben in '98 zeker een borg betaald.

[ Voor 17% gewijzigd door mad_max234 op 16-07-2010 14:05 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
mad_max234 schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 14:01:
[...]
Was inderdaad bruikleen, maar iets wat gebruikt is en er toch plezier aan beleeft, in dit geval heeft upc er jaren gebruik van gemaakt en dus versleten en verouderd, economische levensduur is dus een deel of gehele afgeschreven.

Even voor de duidelijkheid ik de oude modem van 5 jaar oud is zoek en upc wilt dat we een nieuwe vergoeden, wat me dus niet redelijk lijkt aangezien er al 5 jaar gebruik van is gemaakt door upc.
Als het je niet redelijk lijkt had je dat 5 jaar geleden moeten bedenken toen je de voorwaarden las...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Ricardo87 schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 14:02:
[...]

Als het je niet redelijk lijkt had je dat 5 jaar geleden moeten bedenken toen je de voorwaarden las...
sowieso is dat 12 jaar geleden.

Als je een auto huurt/leent van 5 jaar oud en je rijd hem in prak ga je toch ook geen hele nieuwe kopen, maar vergoed je de aankoop waarde van een 5 jaar oude auto, dat is redelijk en niet een nieuwe. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door mad_max234 op 16-07-2010 14:07 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 20:36
Wat voor een modem was dat? Als dat ook zo'n Motorola Surfboard is, dan moet ik eens in mijn dozen gaan snuffelen. We hadden er iig 2 omdat Ziggo ze niet terug wilde.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Volgens de papieren gaat het helaas om een Arris modem.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
UPC doet alles op bruikleen. In de voorwaarden staat dan ook dat hun de modem terug willen als hun dat vragen.
Als hun dus de modem nu terug willen zul je die moeten geven.
Indien jij hem niet meer in bezit hebt ( waarom weg gedaan als je weet dat het bruikleen is ? ) kunnen ze er een geld bedrag voor vragen, hoe oud dat ding ook mag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
mad_max234 schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 14:06:
[...]

sowieso is dat 12 jaar geleden.

Als je een auto huurt/leent van 5 jaar oud en je rijd hem in prak ga je toch ook geen hele nieuwe kopen, maar vergoed je de aankoop waarde van een 5 jaar oude auto, dat is redelijk en niet een nieuwe. ;)
Als ik een auto huur staat in het huurcontract een eigen risico dat ik moet betalen bij schade.

In je contract van UPC staat dat je bedrag x betaald bij het niet inleveren van het modem.

Afgeschreven of niet heeft daar niets mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaserJet
  • Laatst online: 19-06-2023
Euh?? Er is lang geleden een borg betaald en die ben je normaal gesproken kwijt als je het modem niet inlevert. Maar jij krijgt er nog een extra rekening voor? Of een borgsysteem of een rekening bij het niet inleveren lijkt me logischer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
mad_max234 schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 14:01:
[...] Was inderdaad bruikleen, maar iets wat gebruikt is en er toch plezier aan beleeft, in dit geval heeft upc er jaren gebruik van gemaakt en dus versleten en verouderd, economische levensduur is dus een deel of gehele afgeschreven.

Dat is niet aan jou om te bepalen.

Waarom klop je niet even "arris" in bij marktplaats.nl en haal je ergens anders zo'n ding op voor een paar euro. Men kan toch niets met die dingen beginnen, hebben inderdaad geen marktwaarde.

Alhoewel - dat zou kunnen veranderen als UPC of Ziggo met een massale terugroep aktie gaan beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-05 09:19

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Kan je niet aangeven dat jij die toendertijd naar hun antwoordnummer hebt opgestuurd? Zo werkt het bij KPN en toen ook bij Orange, die hebben praktisch geen controle wat er binnen komt (wij hadden wel opgestuurd, maar aan de telefoon gaven ze dit zelf al aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
LaserJet schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 14:21:
Euh?? Er is lang geleden een borg betaald en die ben je normaal gesproken kwijt als je het modem niet inlevert. Maar jij krijgt er nog een extra rekening voor? Of een borgsysteem of een rekening bij het niet inleveren lijkt me logischer..
JUa er is zeker een borg betaald, en zover ik weet is dioe nooit terug gestort, woonde toen nog thuis en heb dat voor ze geregeld. Mijn vader is 2.5 jaar geleden overleden en zo is mijn moeder in de problemen gekomen en zijn alle dienste gestopt om de maandlasten te verlagen. Schijnbaar is de modem ergens tussen gekomen of gewoon weg gegooid geen idee wat er mee is gebeurd maar hij is nu onvindbaar in ieder geval. De tv mediabox hebben we wel terug gevonden op zolder, hebben alles meerdere keren nagekeken maar helaas geen modem te vinden.
Ricardo87 schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 14:17:
[...]

Als ik een auto huur staat in het huurcontract een eigen risico dat ik moet betalen bij schade.

In je contract van UPC staat dat je bedrag x betaald bij het niet inleveren van het modem.

Afgeschreven of niet heeft daar niets mee te maken.
Er bestaat ook nog zoiets als een wet, daar staan contracten niet boven hoor.

Door technische en economische afschrijving worden ook bruikleen producten minder waard. ;) En rechter zal je nooit en onredelijk bedrag laten vergoeden en kijkt altijd wat redelijk is.
swtimmer schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 14:42:
Kan je niet aangeven dat jij die toendertijd naar hun antwoordnummer hebt opgestuurd? Zo werkt het bij KPN en toen ook bij Orange, die hebben praktisch geen controle wat er binnen komt (wij hadden wel opgestuurd, maar aan de telefoon gaven ze dit zelf al aan).
Dat ga ik maar niet doen, wil het wel op een nette manier oplossen. En gaat me ook niet om die paar tientjes, die betaal ik dan wel, maar gaat om het principe dat ze denke boven de wet te staan en voor een afgeschreven product nog volle nieuw prijs te vragen.

[ Voor 20% gewijzigd door mad_max234 op 16-07-2010 14:47 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaserJet
  • Laatst online: 19-06-2023
mad_max234 schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 14:42:
[...]

JUa er is zeker een borg betaald, en zover ik weet is dioe nooit terug gestort, woonde toen nog thuis en heb dat voor ze geregeld. Mijn vader is 2.5 jaar geleden overleden en zo is mijn moeder in de problemen gekomen en zijn alle dienste gestopt om de maandlasten te verlagen. Schijnbaar is de modem ergens tussen gekomen of gewoon weg gegooid geen idee wat er mee is gebeurd maar hij is nu onvindbaar in ieder geval. De tv mediabox hebben we wel terug gevonden op zolder, hebben alles meerdere keren nagekeken maar helaas geen modem te vinden.
Maar begrijp je ook wat ik zeg? :) Je moet dus tegen die extra rekening klagen omdat die wrs niet terecht is OF je moet een Arris regelen zodat je ontzettend oude borg terugkrijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
LaserJet schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 14:45:
[...]

Maar begrijp je ook wat ik zeg? :) Je moet dus tegen die extra rekening klagen omdat die wrs niet terecht is OF je moet een Arris regelen zodat je ontzettend oude borg terugkrijgt!
Ja had je begrepen en ga dat ook zeker even voorleggen aan ze, van weekend even brief schrijven naar UPC.

Zal ook marktplaats langs gaan,. immers is een gelijkwaardig product dat zo goed als nieuw is ook prima, dat moeten ze aannemen volgens de wet.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

mad_max234 schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 14:52:
immers is een gelijkwaardig product dat zo goed als nieuw is ook prima, dat moeten ze aannemen volgens de wet.
Oh? Welke wet? Als ik je een grasmaaier uitleen, dan mag je me een schaar terug geven?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-05 21:44

Grvy

Bot

Ik vind sowieso de redenatie dat UPC er plezier aan heeft gehad om jouw een dienst te leveren een beetje raar of ben ik de enige? Volgens mij ben jij het juist die plezier heeft gehad aan die dienst en dus ook aan het modem.

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
gambieter schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 14:56:
[...]

Oh? Welke wet? Als ik je een grasmaaier uitleen, dan mag je me een schaar terug geven?
Lees even goed wat er staat, gelijkwaardig product! Ik Wilde daarmee zeggen dat het om het zelfde product gaat en ook zelfde staat, etc

Wet zegt dat als je iets moet vervangen je een gelijkwaardig product moet geven, hoeft nog geen eens het zelfde merkt te zijn, als het maar de schade dekt en gelijkwaardig is. Maar zal het niet te moeilijk maken zal gewoon zelfde product kopen, tweedehands wel te verstaan want het et vergoeden product was ook verre van nieuw. Dat mogen ze niet weigeren, mogen ze wel maar ik heb dan wel aan mijn verplichting voldaan.

[ Voor 51% gewijzigd door mad_max234 op 16-07-2010 15:03 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

mad_max234 schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 14:58:
Lees even goed wat er staat, gelijkwaardig product!
Met een schaar kan je ook gras maaien. Wat jij zegt gaat over garantiegevallen, niet over het retourneren van een uitgeleend product. Verder is het niet aan jou om te besluiten wat gelijkwaardig is, maar de eigenaar.
mad_max234 schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 14:58:
Ik Wilde daarmee zeggen dat het om het zelfde product gaat en ook zelfde staat, etc
Dat is al wat beter; gewoon een Arris modem voor het UPC netwerk zoeken.

[ Voor 26% gewijzigd door gambieter op 16-07-2010 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
grasmaaier is niet gelijkwaardig aan een schaar, andere merk grasmaaier met zelfde kwaliteiten is dat wel.

Of heb jij iets dat het tegendeel bewijst? Ik kan je wel tig topics laten zien waar mensen een gelijkwaardige videokaart krijgen na dat de winkel het product moest vervangen, niet de zelfde merk/typen maar wel gelijkwaardig. Volgens mijn geldt dat ook voor andere situaties en niet alleen winkels. Je kan namelijk niet altijd het zelfde product vervangen dus vandaar deze wetgeving.

is niet aan de eigenaar om te beslissen, als ik iets moet vergoeden en ik geef je iets wat gelijkwaardig is in alle opzichten dan heb ik aan mijn verplichtingen voldaan, is niet zo dat de gene dan mag weigeren en zelf iets mag gaan uitzoeken. Dit is alleen als het in alle opzichten gelijkwaardig is en dus redelijk is.

[ Voor 29% gewijzigd door mad_max234 op 16-07-2010 15:11 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Krypt schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 14:06:
Wat voor een modem was dat? Als dat ook zo'n Motorola Surfboard is, dan moet ik eens in mijn dozen gaan snuffelen. We hadden er iig 2 omdat Ziggo ze niet terug wilde.
Als je ze kwijt wilt heb ik nog wel belangstelling voor een 5100.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

mad_max234 schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 15:07:
Of heb jij iets dat het tegendeel bewijst? Ik kan je wel tig topics laten zien waar mensen een gelijkwaardige videokaart krijgen na dat de winkel het product moest vervangen, niet de zelfde merk/typen maar wel gelijkwaardig. Volgens mijn geldt dat ook voor andere situaties en niet alleen winkels. Je kan namelijk niet altijd het zelfde product vervangen dus vandaar deze wetgeving.
Jij moet bewijs voor jouw stelling leveren, ik hoef niet het tegendeel te bewijzen. Je verwijzing naar de garantiewetgeving gaat niet op, omdat het niet om videokaarten gaat die uitgeleend zijn aan de winkel.
is niet aan de eigenaar om te beslissen, als ik iets moet vergoeden en ik geef je iets wat gelijkwaardig is in alle opzichten dan heb ik aan mijn verplichtingen voldaan, is niet zo dat de gene dan mag weigeren en zelf iets mag gaan uitzoeken. Dit is alleen als het in alle opzichten gelijkwaardig is en dus redelijk is.
Nee, jij hebt niet te beslissen wat voldoende is om aan je verplichtingen te voldoen. Zou mooi zijn, zulke willekeur. Je denkt nu puur en alleen in je eigen straatje, maar zo werkt het gelukkig niet.

Als dat zo is, dan kan ik je de schaar geven voor de grasmaaier. Ik vind het gelijkwaardig in alle opzichten, en dat is volgens jou voldoende (for the sake of the discussion).

[ Voor 6% gewijzigd door gambieter op 16-07-2010 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 20:36
offtopic:
Skinkie; zet even je DM aan, dan kan ik zeggen of ik ze nog heb zonder dit topic te hijacken

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Volgens mijn mag je dat niet uitkiezen en heb je geen poot om op te staan, gelijkwaardig is gelijkwaardig en kan een winkel of wie dan ook beslissen, ben je er niet mee eens heb je pech, dit is alleen als het 100% gelijkwaardig is of beter is dan je oude product.

als een winkel een videokaart terug krijgt en die is kapot en geeft je een beter of gelijkwaardige terug dan heb je die aan te nemen, dat is volgens mijn de manier van handelen.

[ Voor 25% gewijzigd door mad_max234 op 16-07-2010 15:18 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80673

Je kunt er niet onder uit. Je hebt echter (waarschijnlijk) borg betaald, welke nu achtergehouden wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Ik wil er niet onderuit ik wil dat UPC redelijk is naar haar klanten toe. ;) Ik ben gerust bereid om geld te betalen wat het nog waard was, maar geen nieuwe te vergoede zodat hun die als nieuw weer jaren kan gebruiken bij andere klanten, dat is niet redelijk en ons wetgeving zit zo niet in elkaar. weet bijna zeker als je dit voor een rechter laat komen dat die me nooit het gehele bedrag laat betalen. Maar voor die paar tientjes is dat de moeite niet.

Ik heb geen bezwaar dat ze modem terug willen of zo, maar wel op de manier van handelen.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Krypt schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 15:14:
offtopic:
Skinkie; zet even je DM aan, dan kan ik zeggen of ik ze nog heb zonder dit topic te hijacken
offtopic:
done

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Pagina: 1