LaserJet schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 14:21:
Euh?? Er is lang geleden een borg betaald en die ben je normaal gesproken kwijt als je het modem niet inlevert. Maar jij krijgt er nog een extra rekening voor? Of een borgsysteem of een rekening bij het niet inleveren lijkt me logischer..
JUa er is zeker een borg betaald, en zover ik weet is dioe nooit terug gestort, woonde toen nog thuis en heb dat voor ze geregeld. Mijn vader is 2.5 jaar geleden overleden en zo is mijn moeder in de problemen gekomen en zijn alle dienste gestopt om de maandlasten te verlagen. Schijnbaar is de modem ergens tussen gekomen of gewoon weg gegooid geen idee wat er mee is gebeurd maar hij is nu onvindbaar in ieder geval. De tv mediabox hebben we wel terug gevonden op zolder, hebben alles meerdere keren nagekeken maar helaas geen modem te vinden.
Ricardo87 schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 14:17:
[...]
Als ik een auto huur staat in het huurcontract een eigen risico dat ik moet betalen bij schade.
In je contract van UPC staat dat je bedrag x betaald bij het niet inleveren van het modem.
Afgeschreven of niet heeft daar niets mee te maken.
Er bestaat ook nog zoiets als een wet, daar staan contracten niet boven hoor.
Door technische en economische afschrijving worden ook bruikleen producten minder waard.

En rechter zal je nooit en onredelijk bedrag laten vergoeden en kijkt altijd wat redelijk is.
swtimmer schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 14:42:
Kan je niet aangeven dat jij die toendertijd naar hun antwoordnummer hebt opgestuurd? Zo werkt het bij KPN en toen ook bij Orange, die hebben praktisch geen controle wat er binnen komt (wij hadden wel opgestuurd, maar aan de telefoon gaven ze dit zelf al aan).
Dat ga ik maar niet doen, wil het wel op een nette manier oplossen. En gaat me ook niet om die paar tientjes, die betaal ik dan wel, maar gaat om het principe dat ze denke boven de wet te staan en voor een afgeschreven product nog volle nieuw prijs te vragen.
[
Voor 20% gewijzigd door
mad_max234 op 16-07-2010 14:47
]