• knifto
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-01 11:00
Bezig met voorbereidingen om een 2003 Std domeincontroller te migreren naar 2003 SBS R2

In grote lijnen komt het er volgens mij hier op neer;

2003 SBS R2 installeren, SBS installatie nog even skippen
2003 Std adpreppen met tools van de 2003 R2 CD
Standaard 2003 -> 2003 Migratie doen (AD, FSMO, DNS, DHCP)
SBS Installatie afmaken
File en print shares overzetten.
2003 Std demoten
2003 Std weghalen

Zijn er dingen waar ik specefiek nog rekening mee moet houden of mogelijk over het hoofd zie?

[ Voor 9% gewijzigd door knifto op 16-07-2010 13:38 . Reden: stapje toegevoegd + tiepvoud ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Afgezien van een verouderd OS? (lees: was het niet makkelijker om alvast 2008 te nemen ivm support lifecycles?)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• knifto
alt-92 schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 13:23:
[...]

Afgezien van een verouderd OS? (lees: was het niet makkelijker om alvast 2008 te nemen ivm support lifecycles?)
De klant heeft een sterk verouderd softwarepakket wat moet blijven draaien, helaas geen ondersteuning voor 2008 in dit pakket.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
knifto schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 13:26:
[...]

De klant heeft een sterk verouderd softwarepakket wat moet blijven draaien, helaas geen ondersteuning voor 2008 in dit pakket.
dan zou ik kiezen voor een SBS 2008 (gevirtualiseerd) en een 2e gevirtualiseerde machine welke 2003 draait waarop dan de branchesoftware kan blijven draaien.

heb je iig Exchange 2007 en al dat andere lekkere van SBS2008 :)

A wise man's life is based around fuck you

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:52
Ik weet niet wat precies hier mee wilt doen, maar volgens mij kan je in een huidig domain niet even een SBS server bij installeren. Volgens gaat je migratie strategie niet werken.....

• BDannyV
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Hoe groot is de omgeving (aantal gebruikers)? En heb je al Exchange?
Aangezien je maar spreekt over 1 source en 1 target server kan dat zeer beperkt zijn.
Je zou kunnen opteren om een nieuw domain op te zetten en de gebruikers/computers te migreren met ADMT. Ook voor het migreren van de shares bestaan er tools.

• Zwelgje
Rolfie schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 20:51:
Ik weet niet wat precies hier mee wilt doen, maar volgens mij kan je in een huidig domain niet even een SBS server bij installeren. Volgens gaat je migratie strategie niet werken.....
kan gewoon, vaak genoeg gedaan ook :)

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Kan, maar mag licentietechnisch gezien niet. Twee maal SBS in je domein is gewoon een no-go :)

(edit: kan overigens ook alleen door wat truukje toe te passen en moedwillig de preventie die Microsoft heeft ingebouwd te saboteren.)

[ Voor 42% gewijzigd door Dysmael op 19-07-2010 07:25 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

RolfLobker schreef op maandag 19 juli 2010 @ 07:24:
Kan, maar mag licentietechnisch gezien niet. Twee maal SBS in je domein is gewoon een no-go :)
Ze gaan van standaard naar SBS.
Bovendien is de aanpak van de topicstarter gewoon deel twee van een Swing Migration, dus het kan prima.

[ Voor 18% gewijzigd door alt-92 op 19-07-2010 07:33 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-01 04:06
knifto schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 13:26:
[...]

Waar ligt dit aan? Kan me bedenken dat het NTLM authenticatie gebruikt wat standaard uit staat in 2008 domeinen.. Valt ook weer aan te zetten hoor..

• knifto
Ik zie dat ik waarschijnlijk een fout heb gemaakt in de volgorde,

volgens mij moet ik eerst de oude 2003 demoten, voordat ik de sbs wizard af maak.

Iemand?

• Zwelgje
knifto schreef op maandag 19 juli 2010 @ 15:50:
Ik zie dat ik waarschijnlijk een fout heb gemaakt in de volgorde,

volgens mij moet ik eerst de oude 2003 demoten, voordat ik de sbs wizard af maak.

Iemand?
nope die DC kan gewoon blijven draaien, de wizard zal de FSMO roles overzetten voor je. demoten mag je zelf doen maar hoeft niet. immers in een SBS domain mag je rustig meerdere DC's hebben (itt wat sommigen denken!)

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:22
Wat wij deden bij onze klanten die hun huidige SBS wouden behouden, is gewoon de HP Migration Pack , dit kopieert het huidge os volledig over naar de nieuwe hardware.

Indien het geen HP software is, kan je daarvoor Symantec Backup Exec System Recovery voor gebruiken.

Geen geprul met hacks en andere, geen problemen met licenties, je mag downgraden van een HP SBS , hebben we zelfs schriftelijk gerkegen van Microsoft. Dus de klant koopt gewoon een nieuwe server met een SBS2008 licentie, en je zet er de oude op.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:23

_AN

RolfLobker schreef op maandag 19 juli 2010 @ 07:24:

(edit: kan overigens ook alleen door wat truukje toe te passen en moedwillig de preventie die Microsoft heeft ingebouwd te saboteren.)
Microsoft heeft een Whitepaper geschreven voor Windows SBS 2003 migreren naar nieuwe hardware. Werkt prima!

Overigens betreft dit geen SBS naar SBS...
Pagina: 1