T-mobile internet stick op Ubuntu met sms?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simyager
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ik heb dus een T-mobile internet stick, die ik zonder extra software kan gebruiken op mn Ubuntu, ik kan alleen internet ervoor gebruiken en geen sms ontvangen of verzenden.

Toen ik nog windows had werkte alles natuurlijk wel door middel van extra software die op de stick zelf zat, alleen als ik windows wil installeren dan wist windows ook mn Linux partitie.

Ik heb het ook met wine geprobeerd die software te installeren, maar die kan helemaal geen verbinding maken.

Ik kan helaas ook niet werken met een virtualisatie, door hardware redenen :') .

Ik heb op de site van T-Mobile ontdekt dat ze een linux fix hebben.

Nou is mn vraag dus of je dankzij die fix ook sms functie zou kunnen krijgen. Alleen de read me file is best wel slecht naar Engels vertaald en ik ben ook een Linux noob dus ik begrijp er geen hol van.

Dit is de readme:
1.Installatiion

a. To install the Linux Driver tool only:

call ./install in the installation directory.

And the can copy usbmod file to /sbin/

copy startMobilePartner file to /sbin/

copy 10-Huawei-Datacard.rules file to /etc/udev/rules.d/

register the auto run settengs into the current system.

To make the settings applied, you must restart the system.

b. To integrated the Linux Driver tool into the third dashboard application:

call "install norestart" in the installation tool of the third dashboard application.

This call scheme will disable the restarting function in the tool installation.

And after the third dashboard application installed, its installation tool must restart the current system.

2. To inquire about the version of the Linux Driver tool,

call HWActivator --version.

3. The current version is 4.08.01
In welke sbin zou het dan in moeten gaan? Ik heb 3 sbin mappen :S

Ik heb namelijk echt die sms functie nodig, heb helaas ook geen t-mobile/unlocked telefoons om even snel mn sms te zien of te smsen.

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28958

Ik heb in een ander land gewoon via NetworkManager de diensten van volgens mij Vodafone gebruikt. Het lijkt me dat ze allemaal dezelfde protocollen gebruiken. Dus, op Linux was het een kwestie van usb-dongle in mijn laptop stoppen, goede mobiele protocol kiezen, wachtwoord invullen, en gaan. De details weet ik niet meer.

Volgens mij hoef je in ieder geval geen software te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:45

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

Je leest de vraag van de T.S niet. Hij geeft aan dat hij kan internetten, maar geen sms'jes kan ontvangen/ versturen omdat je daarvoor de software moet installeren die bijgeleverd word op de stick. Ik heb hier ook een tijd naar gezocht maar heb toen ook niets kunnen vinden. Ik hou dit topic in de gaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28958

Meulugar schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 13:52:
Je leest de vraag van de T.S niet. Hij geeft aan dat hij kan internetten, maar geen sms'jes kan ontvangen/ versturen omdat je daarvoor de software moet installeren die bijgeleverd word op de stick. Ik heb hier ook een tijd naar gezocht maar heb toen ook niets kunnen vinden. Ik hou dit topic in de gaten!
Je hebt gelijk.

Er bestaat maar 1 /sbin op een bepaald systeem. Dat er ook een /usr/sbin bestaat maakt dan niet zoveel uit. Het lijkt mij dat de instructies kraakhelder zijn.

Nog een laatste punt: heb je geen mobiele telefoon waarmee je SMS-berichten kunt versturen? Of is het gratis via deze methode ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simyager
  • Niet online
Neeh ik denk niet dat het gratis is, het is gewoon zo dat als het nodig zou zijn zou het wel handig zijn. En ik heb echt die sms ontvang functie nodig want af en toe krijg ik wel eens sms'jes.

Maar wat bedoelen ze dan met ./install ? Dat je een gewone map moet maken en dan in die map een /install map of bedoelen ze .install wat ik betwijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchNutcase
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

Je moet naar de installatie map met cd en vervolgens in die map (de punt staat voor de huidige directory) ./install invullen in de commandline.

Luctor et Emergo || specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simyager
  • Niet online
Waar moet ik dan die installatie map maken dan? Of is die er al :') ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:45

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

Simyager schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 15:43:
Waar moet ik dan die installatie map maken dan? Of is die er al :') ?
als je het pakket uitpakt moet je als het goed is een bestand of map hebben wat alleen install heet. met de ./ geef je volgens mij aan dat het een uitvoerbaar bestand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchNutcase
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

Meulugar schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 16:02:
[...]

als je het pakket uitpakt moet je als het goed is een bestand of map hebben wat alleen install heet. met de ./ geef je volgens mij aan dat het een uitvoerbaar bestand is.
Nee de "./" geeft aan dat het iets is in de huidige directory en die "./" heb je nodig omdat uitvoerbare bestanden alleen uitgevoerd worden met volledig pad of als ze binnen je $PATH variabele staan.

Luctor et Emergo || specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simyager
  • Niet online
Dan krijg ik dus na een gedoe met cd :9
Simyager:~/Downloads/driver$ ./install
./install: regel 24: /driver/ndis_driver/ndis_install: Bestand of map bestaat niet
cp: kan status van `/driver/64bit/HWActivator’ niet opvragen: Bestand of map bestaat niet
chmod: kan geen toegang krijgen tot `/driver/HWActivator’: Bestand of map bestaat niet
./install: regel 36: /etc/udev/rules.d/10-Huawei-Datacard.rules: Toegang geweigerd
chmod: kan geen toegang krijgen tot `/etc/udev/rules.d/10-Huawei-Datacard.rules’: Bestand of map bestaat niet
cp: kan status van `/driver/HuaweiAutoStart.desktop’ niet opvragen: Bestand of map bestaat niet
chmod: kan geen toegang krijgen tot `/etc/xdg/autostart/HuaweiAutoStart.desktop’: Bestand of map bestaat niet
./install: regel 44: /driver/Uninstall: Bestand of map bestaat niet
find: ‘/root/’: Toegang geweigerd
./install: regel 69: /driver/skeleton.bak: Bestand of map bestaat niet
./install: regel 71: /driver/runhwactivator: Bestand of map bestaat niet
cp: kan status van `/driver/runhwactivator’ niet opvragen: Bestand of map bestaat niet
chmod: kan geen toegang krijgen tot `/etc/init.d/runhwactivator’: Bestand of map bestaat niet
./install: regel 89: /driver/Uninstall: Bestand of map bestaat niet
find: ‘/etc/chatscripts’: Toegang geweigerd
find: ‘/etc/ppp/peers’: Toegang geweigerd
find: ‘/etc/ssl/private’: Toegang geweigerd
find: ‘/etc/cups/ssl’: Toegang geweigerd
ADDRUNLEVEL=/etc/rc3.d
ln: aanmaken van symbolische koppeling `/etc/rc3.d/S99runhwactivator’: Toegang geweigerd
chmod: kan geen toegang krijgen tot `/etc/rc3.d/S99runhwactivator’: Bestand of map bestaat niet
ln: aanmaken van symbolische koppeling `/etc/rc3.d/K10runhwactivator’: Toegang geweigerd
chmod: kan geen toegang krijgen tot `/etc/rc3.d/K10runhwactivator’: Bestand of map bestaat niet
./install: regel 105: /driver/Uninstall: Bestand of map bestaat niet
./install: regel 106: /driver/Uninstall: Bestand of map bestaat niet
ADDRUNLEVEL=/etc/rc4.d
ln: aanmaken van symbolische koppeling `/etc/rc4.d/S99runhwactivator’: Toegang geweigerd
chmod: kan geen toegang krijgen tot `/etc/rc4.d/S99runhwactivator’: Bestand of map bestaat niet
ln: aanmaken van symbolische koppeling `/etc/rc4.d/K10runhwactivator’: Toegang geweigerd
chmod: kan geen toegang krijgen tot `/etc/rc4.d/K10runhwactivator’: Bestand of map bestaat niet
ADDRUNLEVEL=/etc/rc5.d
ln: aanmaken van symbolische koppeling `/etc/rc5.d/S99runhwactivator’: Toegang geweigerd
chmod: kan geen toegang krijgen tot `/etc/rc5.d/S99runhwactivator’: Bestand of map bestaat niet
ln: aanmaken van symbolische koppeling `/etc/rc5.d/K10runhwactivator’: Toegang geweigerd
chmod: kan geen toegang krijgen tot `/etc/rc5.d/K10runhwactivator’: Bestand of map bestaat niet
ADDRUNLEVEL=/etc/rc2.d
ln: aanmaken van symbolische koppeling `/etc/rc2.d/S99runhwactivator’: Toegang geweigerd
chmod: kan geen toegang krijgen tot `/etc/rc2.d/S99runhwactivator’: Bestand of map bestaat niet
ln: aanmaken van symbolische koppeling `/etc/rc2.d/K10runhwactivator’: Toegang geweigerd
chmod: kan geen toegang krijgen tot `/etc/rc2.d/K10runhwactivator’: Bestand of map bestaat niet
rm: kan `/etc/init.d/.depend.start’ niet verwijderen: Toegang geweigerd
rm: kan `/etc/init.d/.depend.stop’ niet verwijderen: Toegang geweigerd
./install: regel 114: chkconfig: opdracht niet gevonden
./install: regel 117: /driver/sleep-settings.sh: Bestand of map bestaat niet
cp: kan status van `/driver/usbmod’ niet opvragen: Bestand of map bestaat niet
chmod: kan geen toegang krijgen tot `/sbin/usbmod’: Bestand of map bestaat niet
cp: kan status van `/driver/startMobilePartner’ niet opvragen: Bestand of map bestaat niet
chmod: kan geen toegang krijgen tot `/sbin/startMobilePartner’: Bestand of map bestaat niet
./install: regel 125: /driver/Uninstall: Bestand of map bestaat niet
./install: regel 126: /driver/Uninstall: Bestand of map bestaat niet
Het is trouwens een bestand geen map. Ik ga nu even de bestanden toch maar eens kopieren naar sbin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ERIKvanPAASSEN
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-04 21:18

ERIKvanPAASSEN

Bug Killer

Die internetdongle is er een van Huawei, zo aan die readme te zien. Ik heb er geen ervaring mee, maar zou je niet Gammu kunnen gebruiken om sms'jes te verzenden/ontvangen?

Gammu support list voor Huawei-devices: http://wammu.eu/phones/huawei/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simyager
  • Niet online
Ik heb gammu geïnstalleerd, maar volgens mij ondersteund hij die van mij niet want de gammu sms daemon die zegt nog steeds dat ik geen sms heb ontvangen.

Hmm zijn signaal is 0, dat zegt ook genoeg.

Ik heb via repository gammu en later wammu gedownload en geïnstalleerd en hij werkt!!!!!!! *O* :Y :9~

Hartstikke bedankt iedereen die heeft gereageerd, jullie waren allemaal top d:)b

Wat mij betreft kan de topic wel dicht ;) .

[ Voor 38% gewijzigd door Simyager op 16-07-2010 19:20 ]

Pagina: 1