[PLESK] door onverwachte migratie problemen met mail

Pagina: 1
Acties:

• XippIX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik zal gelijk maar met de deur in huis vallen, want we zitten met een groot probleem vandaag.

Ik zal even kort de situatie uitleggen:

We zijn aan het migreren naar een andere server (+- 500 hosting accounts), dit draait op Plesk 8.

Nu moet dit gemigreert worden naar een nieuwe server met Plesk 9.

We zitten echter met een groot probleem, want hoe de mail migreren naar de nieuwe server met Plesk 9, zonder dat de klanten hier last van hebben, en/of de instellingen in hun outlook moeten aanpassen?

Want wij hebben begrepen dat plesk 8 alleen een gebruikersnaam voldoende is. (dit bijvoorbeeld bij een instelling in Outlook).

Maar als wij overgaan op Plesk 9, dat er dan gebruik moet worden gemaakt van:

mailgebruiker@domeinnaam.nl ipv mailgebruiker

Deels alle klanten accounts zijn ingesteld als "mailgebruiker".

Mijn vraag: hoe dit op te lossen, zijn er mogelijkheden zonder dit allemaal om te gooien en 500 telefoontjes te krijgen?

Ik hoor graag van jullie.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je vraag gaat niet over aanpassingen in Outlook zelf maar hoe Plesk zelf te migreren, dus verplaats ik je topic naar Serversoftware en Windows Servers :)
Inkoppertjes: 1) test een migratie eerst in je testomgeving met voldoende testaccounts en 2) check ook http://www.parallels.com/support

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)