Xbox360 op hd-ready tv aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 11:39
Hey,

Ten eerste weet ik niet zeker of ik hier in het goede forum zit, maar zo niet kan het verplaatst worden.

We hadden gisteravond met een paar vrienden een FIFA10 avond georganiseerd (bij een van m'n vrienden) om een paar potjes te spelen. Omdat ik de enige ben met een xbox had ik die meegenomen.
Ik speel thuis altijd op een oude CRT TV, aangesloten via de SCART kabel. Bij m'n vriend hadden we echter een HD-ready LCD tv ter beschikking, dus wilden we dat wel eens proberen.

Ik wist alleen niet goed hoe ik de xbox daarop moest aansluiten...

Ik heb twee manieren geprobeerd, en beide hadden hun voor- en nadelen. Heb er maar even een tekeningetje van gemaakt, want ik heb ook geen idee hoe de meeste kabels heten.
Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/289bpxz.png

Met manier (1) was iets vreemds aan de hand. Hier heb ik (volgens mij) een HDMI kabel aangesloten. Het is een redelijk klein kabeltje, met aan beide kanten dezelfde soort stekker (lijkt wel een beetje op USB maar dan platter). Daarmee alleen kregen we echter GEEN beeld! Om dit te laten werken moest ik ook de rood/wit/geel kabels in de zijkant van de TV steken, maar die kabels zaten verder NIET op de xbox aangesloten!!! Dat past namelijk niet als de HDMI kabel er al in zit...?

Maar goed, zo kregen we dus wel beeld.

Manier (2) had ik van internet gehaald. De rood/wit/geel ingangen zaten blijkbaar ook nog aan de achterkant van de TV (had ik eerst niet gezien). Er was alleen geen gele, maar daar hoefde ook niets in, dus heb ik alleen de rode en witte kabels aangesloten. Daarnaast natuurlijk ook de rood/groen/blauw kabels.
De stekker aan de xbox-kant die aan deze kabels zit (met de keuze voor HD of standard) had ik nu wel op de xbox aangesloten (op stand HD). De HDMI kabel heb ik nu niet meer aangesloten. Hier kregen we ook beeld mee.

Anyway, het probleem is nu als volgt:

Met manier (1) hadden we prachtig beeld, heel scherp, duidelijk HD beeld. Maar, het leek alsof de xbox opeens het spel niet meer aan kon; het liep een beetje trager dan normaal leek het, en midden in de wedstrijd (FIFA10) begon het spel vaak heel erg te haperen. Een beetje alsof je een PC spel aan het spelen bent op een PC die eigenlijk niet goed genoeg is. Dat heb ik nog nooit gezien op een xbox en vooral niet met FIFA10... Ik kan me ook niet voorstellen dat het aan de xbox lag. Kan het dat de HDMI kabel niet snel genoeg de data naar de tv krijgt ofzo?! 8)7

Met manier (2) hadden we helemaal geen last meer van de haperingen uit manier (1). Maar, het beeld was nu duidelijk GEEN HD kwaliteit. Het leek wel de helft van de resolutie als met manier (1), en het was ook nog eens uitgerekt in de horizontale richting. Het spel leek nu veel sneller te draaien, hoewel dat ook kon liggen aan het uitgerekte beeld (waardoor rennen in de horizontale richting misschien sneller lijkt?).

Anyway.... Beide manieren hadden dus hun voor- en nadelen, maar er moet toch wel gewoon een manier zijn waarop je HD beeld krijgt zonder haperingen? 8)7 Ik had me zelf bijna ook een HD-TV gekocht voor de xbox, maar als ik dit zo zie ben ik blij dat ik het niet gedaan heb. Als ik een HD-TV heb wil ik ook in HD spelen, en zonder haperingen...

Heb ik iets fout gedaan of is dit normaal? Bedankt!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:38

Player1S

Probably out in the dark

Optie 1: Heb je de tv wel op de HDMI poort gezet?? Klinkt lullig maar toch.
Die gele is volgens mij ook geen HD but I could be wrong.

Optie 2: gebruik ik zelf. Moet je wel je Xbox op 720i of 1080i zetten.

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
L1nt schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 11:17:
Optie 1: Heb je de tv wel op de HDMI poort gezet?? Klinkt lullig maar toch.
Die gele is volgens mij ook geen HD but I could be wrong.

Optie 2: gebruik ik zelf. Moet je wel je Xbox op 720i of 1080i zetten.
Wat bedoel je met 'de tv op de HDMI poort gezet'?? Ik heb verder niets gedaan, gewoon HDMI kabel erin.

En voor optie 2, moet ik dan zelf nog in de instellingen van de xbox gaan kijken ofzo? Daar heb ik namelijk niet aan gedacht, was ook niet nodig met de HDMI kabel, daar ging hij vanzelf op huge resolutie (hoewel ik thuis echt op lage resolutie speel, kan niet hoger met scart?).

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-06 10:08

Spoooky

Core temp 37°C

Bij optie 2 zou je ook 1080p in kunnen stellen. Omdat het HDready is dus op 720P instellen, en zou gewoon scherp beeld moeten geven.

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Je moet natuurlijk op je xbox ook instellen dat je op hd wilt spelen.

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

HD-Ready -> 720p

Zou moeten werken als je "gewoon" de RGB-kabel gebruikt en niet zozeer de HDMI-kabel. Natuurlijk wel op de TV goede input-signaal kiezen (zoals elke TV) en op je 360 even instellen inderdaad dat je op 720p wil draaien.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ok, dan zal ik dat vanavond eens proberen... Ik snap nog steeds niet waarom het met HDMI niet werkt dan. Is de xbox gewoon niet snel genoeg om zo'n scherp beeld te geven ofzo? En waarom zou het dan wel werken met de andere kabel?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:38

Player1S

Probably out in the dark

NickThissen schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 11:20:
[...]

Wat bedoel je met 'de tv op de HDMI poort gezet'?? Ik heb verder niets gedaan, gewoon HDMI kabel erin.
Mijn eigen (samsung) HD-Ready tv switch niet zomaar tussen de beschikbare kanalen. Ik heb bijvoorbeeld een dvd speler op scart, de xbox op Component (optie 2) en HD-tv ontvanger op HDMI.

Ik moet vervolgens wel op mijn tv switchen tussen deze 3 voor ik iets kan zien.

En ja bij je xbox moet je ook nog even instellen dat je HD wilt :)
Ik heb trouwens 1080i ipv 720p. Mijn gevoel zegt dat 1080i mooier is. Verschilt echter per persoon.

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Oh, je bedoelt gewoon een andere 'zender' kiezen? We hebben gewoon alle kanalen geprobeerd en er was er steeds maar 1 met beeld, dus zou toch goed moeten zijn?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:29

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Je bent wel zo snugger geweest neem ik aan bij optie 2 om je resolutie in te stellen in de settings van je Xbox? Waarbij je ook let op de aspect ratio? (Widescreen 16:9 vs Normal 4:3 ) ?

Performance verschillen mogen er niet zijn, gezien die spellen voor resp 720p of 1080p/i gemaakt zijn

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Nou ik heb het net maar eens op onze eigen TV geprobeerd, ook een HD-Ready, vergelijkbare TV denk ik. Met de RGB kabels (dus niet HDMI) kon ik inderdaad nog een hogere resolutie kiezen in het menu, dat helpt wel enorm ja :) Bedankt!

Maar dit keer had ik met de HDMI kabel ook geen lag. Erg raar dus... Ligt het nu aan de TV? Ik hoop niet dat we vanavond dan (op de andere TV) weer lag hebben, zelfs zonder HDMI...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:40

FeaR

In GoT we trust

Optie 1 moet gewoon werken met een HDMI - HDMI kabel. Je snapt hopelijk zelf wel dat het geen enkel nut heeft als je een kabel maar aan één kant in een apparaat stopt. Verder stuurt HDMI zowel audio als geluid en heb je dus ook maar één kabel nodig. Waar het slechte beeld wellicht aan kan liggen zijn de instellingen van de tv: de tv haalt namelijk over de beelden diverse software waardoor de beelden er beter uit gaan zien. Met analoge tv en DVD's is dat allemaal leuk en aardig, maar bij games werkt het tegen je. Dus als het kan zou ik de tv eens op GAME-mode zetten of alles beeldverwerkingssoftware uit zetten. Baadt het niet dan schaadt het niet...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:33

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

En op de TV bij je maat moet je wel even aangeven dat je beeld wilt zien dat binnenkomt op de HDMI ingang van de TV.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
FeaR1986 schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 13:01:
Optie 1 moet gewoon werken met een HDMI - HDMI kabel. Je snapt hopelijk zelf wel dat het geen enkel nut heeft als je een kabel maar aan één kant in een apparaat stopt. Verder stuurt HDMI zowel audio als geluid en heb je dus ook maar één kabel nodig. Waar het slechte beeld wellicht aan kan liggen zijn de instellingen van de tv: de tv haalt namelijk over de beelden diverse software waardoor de beelden er beter uit gaan zien. Met analoge tv en DVD's is dat allemaal leuk en aardig, maar bij games werkt het tegen je. Dus als het kan zou ik de tv eens op GAME-mode zetten of alles beeldverwerkingssoftware uit zetten. Baadt het niet dan schaadt het niet...
Ik snap inderdaad dat het geen zin zou moeten hebben om een kabel maar aan een kant aan te sluiten, maar in dit geval had het wel degelijk zin... Zodra ik die kabels eruit haalde viel het beeld gewoon weg. Doe ze er weer in, en hoppa, beeld. Erg raar...

En de instellingen van de TV zouden we naar kunnen kijken. Niet gedaan, ik weet ook niet hoeveel instellingen de TV heeft (denk niet zoveel, lijkt me sterk dat hij een Game mode heeft oid).
Meelobee schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 14:11:
En op de TV bij je maat moet je wel even aangeven dat je beeld wilt zien dat binnenkomt op de HDMI ingang van de TV.
Je bedoelt gewoon het goeie kanaal kiezen...? We hadden wel gewoon beeld via HDMI dus ik neem aan dat het dan gewoon goed moet zijn?! Of moet je de TV nog een keer extra vertellen dat hij via HDMI moet kijken, ook al laat hij het beeld al gewoon zien? 8)7

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:33

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Ja zorgen dat de TV op het HDMI 1 (als daar de HMDI kabel inzit) staat.

(had niet begrepen dat je al beeld had..)

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:40

FeaR

In GoT we trust

NickThissen schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 14:26:
[...]En de instellingen van de TV zouden we naar kunnen kijken. Niet gedaan, ik weet ook niet hoeveel instellingen de TV heeft (denk niet zoveel, lijkt me sterk dat hij een Game mode heeft oid).
Dan zou me het niet verbazen als het gewoon om een hele brakke tv gaat, want alles wat je verteld is gewoon niet logisch.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeple
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-07-2024
Google is je beste vriend.

Zoals eerder aangegeven, werkt dit niet, of heb je nog last van storingen, dan zal er waarschijnlijk iets mis zijn met de TV of kabels die je gebruikt.

How to Connect an Xbox 360 to an HD Ready TV

Step1
Select the best cable to connect to your high definition television. In most instances, an Xbox 360 component AV cable will connect to your high definition television. If not, Microsoft also offers VGA HD and HDMI cables. VGA and HDMI connections typically offer sharper images. Check the outputs on the back of your television to determine which cable(s) you can use.

Step 2
Insert the Xbox 360 input of the cable into the Xbox 360's audio video output on the back of the console.

Step 3
Connect the other end to your television. Component cables have five plug-ins color coded to connect to the appropriate outputs. A VGA cable simply plugs into the VGA output and has two additional red and white audio inputs that plug into the television's corresponding audio outputs. An HDMI cable plugs straight into the HDMI output on the television.

Step 4
Turn on your television and change the video input to the appropriate VGA, component or HDMI setting.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Nou uiteindelijk bleek het toch aan de TV te liggen. Met de component kabel had hij ook last van lag op 1080p. In het menu had ik echter wat instellingen gevonden (dingen als dynamic contrast, 'rand aanpassing', etc). Allemaal uitgezet en toen nergens meer last van gehad. Dat verklaart in ieder geval waarom we bij m'n vriend wel lag hadden en thuis niet :)

Bedankt!

Mijn iRacing profiel

Pagina: 1