Sitecom WL-309 Gaming Router II - Disconnected

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Onze vorige router is kapot gegaan door een nog onbekende reden. Nu heeft onze familie een nieuwe router gekocht. Een Sitecom WL-309 Gaming Router II .
Maar op de een of andere manier kan hij geen verbinding maken. Je kan er via de directe code 192.168 blabla kan je er wel komen. Maar hij kan geen verbinding zoeken met de modem.
Wij dachten dat het eerst een fout van de Router zelf was dus we hadden hem terug naar de winkel gestuurd en gelijk een nieuwe gekregen. Echter heeft deze hetzelfde problemen. Dus wij als familie doen iets niet goed.

Hij blijft steeds zeggen dat de 'Cable status' en 'Network status' 'Disconnected' zijn.
Wij hebben ook de setup wizard gedaan, zoals het hoort.
Omdat wij Ziggo gebruiken hebben we gekozen voor de optie: Kabel (geen ADSL en ook geen wachtwoord) en dan op het schermpje met informatie van de provider (hostnaam & MAC-adres) hebben we niks ingevoerd. De Ziggo Klantenservice zei dat het ook zo moest.Dan gaat hij rebooten, Na het rebooten blijft er alsnog disconnected staan.

Heeft iemand misschien een idee hoe we dit kunnen oplossen?

Bedankt Alvast !
Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
Aangezien Ziggo maar 1 actieve DHCP-lease ondersteunt, is het van belang om bij het wisselen tussen computer en deze router het modem te powercyclen.

Een ander iets kan zijn dat de netwerkkabel tussen modem en router niet lekker is (ik kan niet opmaken of disconnected duidt op geen fysieke connectie of geen DHCP-lease).

De info van Ziggo klopt, hostname is niet meer nodig, MAC-cloning ook niet.

Samenvattend:

Beide apparaten stroomloos maken, daarna modem aan en wachten tot deze volledig online is en vervolgens router aan. Controleer bij dat laatste ook of je op het modem een indicatie ziet of iets als 'network' of 'link' of 'lan' gaat branden.

Mocht dat nog niet werken, dan een simpele test om te zien of de netwerkkabel een probleem kan zijn:

Moden en router wederom stroomloos. De coax van het modem loshalen en modem aanzetten. Wacht een tijdje en zet de router aan. Als de netwerkkabel werkt, krijgt de router een 192.168.x.x-adres. Als dat ook niet werkt, dan zou ik naar de netwerkkabels gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, het werkt niet :(
wij hebben wel een nog oudere router, En die doet het wel gewoon. Je kan daar wel direct het internet mee op.
We maken daarbij gebruik van dezelfde kabels. Dus ligt niet aan de kabels.
Zometeen maar wven de sitecom helpdesk bellen..

Wel bedankt GraveR!

Ter info, er staat ook: "DNS Status: Offline"

Andere nog ideeen?

Groeten,
Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:24

Reptile209

- gers -

Probeer via de webinterface eens een complete reset: ga naar System en klik op Restore Factory Defaults. (of hou 15-20 sec de wireless-knop op de bovenkant ingedrukt).

Controleer (nog) eens of je de kabel naar je modem inderdaad in de (blauwe) WAN-poort hebt zitten. Het WAN-ledje moet dan branden. Zo niet, probeer dan toch voor de zekerheid eens een andere kabel (bijv. eentje die bij de router zat).

Edit: Je DNS zal pas worden toegewezen als de verbinding okee is, dus het klopt dat die offline is.

[ Voor 19% gewijzigd door Reptile209 op 16-07-2010 10:38 ]

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
Verwijderd schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 10:25:
Helaas, het werkt niet :(
wij hebben wel een nog oudere router, En die doet het wel gewoon. Je kan daar wel direct het internet mee op.
We maken daarbij gebruik van dezelfde kabels. Dus ligt niet aan de kabels.

Ter info, er staat ook: "DNS Status: Offline"
Het zou best aan de kabels kunnen liggen. Het verschil met de oude router is dat de nieuwe router een gigabit netwerkaansluiting heeft, het modem ook. In dat geval maakt de kabel wel degelijk uit. Werd in de oude situatie slecht 4 van de 8 aders gebruikt, in het geval van gigabit-over-koper moeten alle 8 aders in orde zijn en de netwerkkabel zelf ook nog Cat5E (let op die E) of beter.

"DNS Status: Offline" is logisch, aangezien je deze info nog niet gekregen hebt van het netwerk (Ziggo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik ook gedaan, helpt niet.
Er staat dat ik firmware 1.0.06 heb, Update ik hem naar 1.0.6, duurt iets langet dan 1 minuut, dan gaar hij rebooten. Ik log weer in en dan staat er nog steeds dat ik 1.0.06 heb en niet 1.0.6 .
Lijkt net of de router niks wilt doen!

Sitecom is ook traag in opnemen van de telefoon. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:24

Reptile209

- gers -

Zou je iets specifieker willen zijn in wat je nu precies geprobeerd hebt? "Heb ik ook gedaan, helpt niet" is niet zo'n informatieve mededeling. Ik zie liever iets als: "twee kabels geprobeerd tussen WAN poort en modem, steeds modem en router uit/aan, maar WAN ledje blijft uit". :)

Heb je na de firmware-update de router ook gereset? Dat is vrijwel altijd noodzakelijk om de update af te ronden.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost
Lag aan de kabel
Beneden bij modem gaan zitten met nieuwe kabel en hij doet het.

Bedankt voor support iedereen!
Pagina: 1