[ESXi 4.0] UPS oplossing voor host en VM's

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:59
Hallo Tweakers,

Ik heb dus 1 ESXi host met esxi 4 (de gratis versie) daarop draaien.

Onze "eeuwen oude" APC ups met seriele kabel heeft het zo goed als opgegeven.

Ik heb nodig een UPS (HP of APC) voor in ons rack
2U (1 server aan te sluiten).

Mogelijkheid om bij powerfailure mijn 2 VM's + eventueel indien mogelijk mijn ESXi HOST systeem uit te schakelen.

Wat is jullie ervaring cq. advies.

zowiezo 1 met netwerkkaart vermoed ik.

Belangrijkste beslispunt is €€€

zelf ff gezocht, dan kom ik tegen

APC Smart-UPS 1000VA USB & Serial RM 2U 230V
SUA1000RMI2U
http://www.apc.com/produc...1000RMI2U&total_watts=200

en een akelig dure netwerkkaart
UPS Network Management Card 2
AP9630
http://www.apc.com/resour...index.cfm?base_sku=AP9630

kan ik daarmee ook m'n host systeem laten uitschakelen via IP :?

Ik lees dat het nogal ingewikkeld ligt om de ESXi host uit te schakelen.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dronium
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:35
De ESXi host overleeft een power-off wel, zolang je VMs maar netjes afgesloten worden is er weinig kans dat er iets misgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Lees ook even: http://www.techhead.co.uk...-failure-using-an-apc-ups

Ja, is wat ingewikkeld maar kan wel... ESXi moet een bepaald commando krijgen om de state van de vms op te slaan bij een shutdown...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowa
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-02-2021
Zo doen wij het ook. De apc agent/client op onze windows hosts/VM's De ESX Servers zelf hebben we nog niets voor gevonden. We draaien esx in een cluster. Kans dat ze allemaal niet meer up komen na een stroom stroring is klein.
Een jaar terug contact gehad met apc aangezien de client destijds niet lekker werkte met ESX. Geen idee of hier inmiddels al een oplossing voor is.

[ Voor 24% gewijzigd door Nowa op 16-07-2010 08:50 ]

43% of all statistics are worthless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:49
Dronium schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 08:43:
De ESXi host overleeft een power-off wel, zolang je VMs maar netjes afgesloten worden is er weinig kans dat er iets misgaat.
datastore corrupt>vm's weg :?

toegeveven de kans is klein maar toch :P

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Ik heb uiteindelijk besteld:

APC Smart-UPS 1500VA USB & Serial RM 2U 230V
SUA1500RMI2U
http://www.apc.com/produc...1500RMI2U&total_watts=200

UPS Network Management Card 2
AP9630
http://www.apc.com/resour...index.cfm?base_sku=AP9630

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:56
Wat ik ooit heb gedaan was het volgende :

Stel, je UPS levert voor 20 min stroom. Je installeert de management software op een PC die de UPS ziet zodat die weet wat de status is.

Als powerdown 10 min heeft geduurd wordt het tijd de VM guests uit te zetten. Vanaf de management machine trap je een script af wat met het shutdown commando de guests uit zet. Gebruik hiervoor de parameters -s en -m \\machinenaam.

Daarna kan je vast een scriptje bakken wat ook je ESXi host uit zet.

In principe was die netwerkkaart dus niet eens nodig. :o Oja, vergeet niet om je switches op de UPS aan te sluiten. Anders werkt ook jouw oplossing niet O-) .

[ Voor 8% gewijzigd door asing op 17-07-2010 11:31 ]

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:49
asing schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 11:30:
Wat ik ooit heb gedaan was het volgende :

Stel, je UPS levert voor 20 min stroom. Je installeert de management software op een PC die de UPS ziet zodat die weet wat de status is.

Als powerdown 10 min heeft geduurd wordt het tijd de VM guests uit te zetten. Vanaf de management machine trap je een script af wat met het shutdown commando de guests uit zet. Gebruik hiervoor de parameters -s en -m \\machinenaam.

Daarna kan je vast een scriptje bakken wat ook je ESXi host uit zet.

In principe was die netwerkkaart dus niet eens nodig. :o Oja, vergeet niet om je switches op de UPS aan te sluiten. Anders werkt ook jouw oplossing niet O-) .
in jouw config moet je een aparte fysieke machine hebben die de guest afsluit (via usb of serial cable) met die card kan je gewoon een guest gebruiken en bespaar je een fysieke machine

1 script is voldoende, shutdown de ESXi host en klaar ben je. de vm's sluiten dan (of suspenden) dan automagisch

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:56
Powershell schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 13:58:
[...]

in jouw config moet je een aparte fysieke machine hebben die de guest afsluit (via usb of serial cable) met die card kan je gewoon een guest gebruiken en bespaar je een fysieke machine

1 script is voldoende, shutdown de ESXi host en klaar ben je. de vm's sluiten dan (of suspenden) dan automagisch
Je kan een usb poort of seriële poort van de host toewijzen aan een guest. Een aparte fysieke machine is dus niet nodig. De card is nu gekocht, dus het lijkt me handig om die dan ook te gebruiken.

Ik twijfel of een ESX host dat zo netjes doet (twijfel, het kan dat je gelijk hebt). Verder ben je niet in control wat de sequence betreft. Gaat bijvoorbeeld eerst je DC's uit en daarna Exchange, dan hangt Exchange.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
maar er bestaat dus geen script om de gratis versie van ESXi 4.0 uit te zetten, dus dat is geen optie.

Ik kan op m'n VM's toch gewoon de powerchute cliënt installeren, en dan "shutdownen" :?

Pagina: 1