Toon posts:

Display MBP 15"

Pagina: 1
Acties:
  • 437 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

weet iemand wat het verschil is tussen een widescreen en een hi-res widescreen.
heb her en der gezocht op internet maar kan niet echt wijzer worden.

Mvg. iJeff

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-01 08:41

Nik

De resolutie is hoger van het hires scherm.

http://www.macrumors.com/...e-apples-new-macbook-pro/

[ Voor 44% gewijzigd door Nik op 16-07-2010 01:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
en wat is dan het nut ervan?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2010 01:13 ]

Verwijderd

Meer pixels, dus het ziet er allemaal wat scherper uit en dergelijke.

Verwijderd

Topicstarter
maar even voor de duidelijkheid een gewoon display is ook mooie kwaliteit toch, is het van 1/2e meter
zichtbaar verschil?

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-01 08:41

Nik

Alles zal ook kleiner worden op je scherm. Dus je gaat zeker verschil zien. Alles is iets scherper, je kunt meer informatie op je scherm toveren. Maar voor een gemiddelde gebruiker heeft het geen nut. het feit dat je niet eens weet wat je er mee moet of wat het doet, zou ik zeggen: gewoon lekker voor de standaard display gaan, en als je geld over hebt, die hires nemen (handig voor verkoop tweedehands).

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:13

Umbrah

The Incredible MapMan

Stel, je iconen zijn 48 bij 48 pixels, en je draait 1280 * 800. In de hoogte kun je dus een kleine 16 iconen kwijt.

Ga je echter voor 1680*1050, dan kun je in de hoogte al snel 20 iconen kwijt. Het beeld is er niet alleen 'scherper' door, er past ook meer op. Minder claustrofobie, minder scrollen, meer vensters naast elkaar, meer werkplek.

Verwijderd

Topicstarter
Tja ik heb nu een HP/Compaq Pressario CQ60-100ED 15 Inch
en als u toevallig weet dat het gelijke/iets betere kwaliteit is ga ik voor het standaard display

Verwijderd

-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2010 01:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
komt er toch dit jaar nog niet van want het geld moet nog even bij 1 gespaard worden :'(
zal ik morgen even doen en dan word ik er wel wijzer van!
want mijn huidige resolutie is 1366x768
:)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2010 01:31 ]

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:09

breinonline

Are you afraid to be known?

Standaard 15" MBP display is 1440x900, dat is al hoger dan die HP.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:04
Dan is de standaard resolutie al wat hoger als je huidige:

De standaard resolutie is namelijk 1400*900 het high-res scherm is 1680*1050

^ What he said

[ Voor 6% gewijzigd door ZpAz op 16-07-2010 08:31 ]

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-02 14:10
Als je veel in excel, word tekenprogrammas etc zit is extra pixels wel fijn omdat je werkruimte een stuk groter is. Wel wordt alles een stuk kleiner.

[ Voor 5% gewijzigd door dewil1990 op 16-07-2010 08:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik werk veel in photoshop flash en illustrator
maar standaard is hiermee wel te doen aangezien ik nu toch
een lagere resolutie heb

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:29
iJeff, zoals je in het algemeen beleid hebt kunnen lezen, verwachten we hier op GoT enige mate van eigen inzet. Dat betekent dat je eerst zelf een antwoord probeert te vinden via bijvoorbeeld Google. Mocht je er niet uitkomen, dan is het vaak handig om te vermelden wat je zelf hebt gedaan om het antwoord te vinden (zoektermen e.d.), wat je al gevonden hebt en waarom het niet voldeed.

Het verschil kun je terugvinden op de Apple website. Je bent nu langzaam in een rondje aan het vragen en geeft mondjesmaat wat informatie. Zo werkt het niet op GoT.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.