Blacklight: Tango Down

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-07 22:09

Sméagol

Master of Mayhem

Topicstarter
Ik wil voorzichtig een topic openen over deze FPS, die sinds een dag uit is voor de PC (en ietsje eerder al op XBox Live).

De officiële site:
[Blacklight: Tango Down]

En de IGN video review (voor wie niet van mijn lap tekst houdt).
[IGN video review]

Blacklight is een budget downloadable FPS game in een futuristische (maar niet tè futuristisch) setting. Qua actie zeer vergelijkbaar met CoD 6, wat mij betreft, en de prijs (€ 15,-) gecombineerd met de setting en die gameplay, sprak me daarom zeker aan. Voor die € 15,- krijg je 12 maps speelbaar in de gebruikelijke multiplayer modes. Ook zijn er 4 co-op missies, maar die zijn niet al te uitgebreid helaas. In tegenstelling tot CoD 6 Heb je alleen een aantal basiswapens (een standaard assault rifle, smg, lmg, sniper en shotgun, en 3 handguns als secondary). Maar met het levelsysteem unlock je bij elk level nieuwe weapon mods, die de stats (en uiterlijk) van je wapen (en armour) veranderen.

Dé grote feature die wat variatie gooit in de bekende gameplay is de HRV, de Hyper Reality Visor. Als je een game uit de Metroid Prime serie gespeeld heb (of Shattered Horizon), dan ziet deze digitale Hud er enigszins bekend uit. De extra functie die deze visor biedt, is het localizeren van vijanden (en teamgenoten, en objectives). Dit moet geactiveerd worden, duurt maar even, en je kan niet schieten, en je moet 't daarna rechargen. Dit zorgt zeker voor een andere speelstijl dan bij vergelijkbare games.

Tot zo ver algemene informatie, ik wou eigenlijk geen al te uitgebreide topic starten, maar wel mensen op de hoogte brengen van dit spel.. Mijn ervaringen dus, wat vind ik er van? Het is een beetje raar, want ik wil zeker niet te negatief overkomen, want ik vermaak me prima met dit spel (nu), maar ik wil mensen toch even waarschuwen voor de gebreken. Zoals gezegd, het is een dag uit, het is afwachten wat het devteam er nog aan wil verbeteren, maar aangezien ze al met deel 2 begonnen zijn ('t lijkt een soort episodic content op die manier), vrees ik dat er geen al te grote veranderingen komen. En dan moet ik bekennen dat ik hier waarschijnlijk ook sneller dan verwacht genoeg van zal krijgen, ook al beleef ik er nu plezier aan. Toch vind ik m'n geld nog steeds beter besteed dan zeg, een CoD 6 mappack.

Maar goed, wat zijn de gebreken dan?
De 2 grootste:
- matchmaking
Van wat ik hoor zijn parties problematisch. Ik ken nog niemand anders met dit spel, dus hier kan ik uit ervaring niks over zeggen. Een ander probleem met matchmaking is dat je niet een game die al loopt kan joinen. Dit zorgt er voor dat je soms lang moet wachten op games, die vaak maar slechts 6 spelers hebben (3 vs 3 voor teamgames). Misschien dat dit zichzelf enigszins automatisch verhelpt als er gewoon meer spelers komen.
- (spawn) camping. Heel veel team deathmatches lopen uiteindelijk uit op een soort siege situatie bij een van de basissen. Teams hebben maar 1 basis, waar hun spawnpoint is. Deze wordt beschermd door auto-turrets, dus echt spawnrapen zit er niet bij, maar een enemy team voor de ingang kan er toch redelijk voor zorgen dat je een beetje vast zit. Dit is bij sommige maps veel erger dan bij anderen, ik heb een map gezien waar de bassisen wel meerdere exits hebben, dan heb ie dat niet zo. Daarbij moet ik wel zeggen, campen voelt heel anders dan bij andere FPS games, dit dankzij die HRV. Iedereen kan in de gaten houden waar de vijand zit. Als je vast zit in je basis, ben je niet meteen verloren, je kan dan (al is 't dan noodzakelijk) keihard terug campen.Even je HRV gebruiken, dan weet je waar je campers en snipers zitten, en dan is 't een questie van degene met de snelste reflexen, of de meest gelukkige timing (van het gebruik van de HRV, aangezien je defenseless bent als je 'm gebruikt). Campen vanuit je basis is dus ook een strategie. Maar goed, niet iedereen oudt van campen, ik ben er zelf geen voorstander van, maar ook geen tegenstander, en het voelt dus heel anders aan, maar het is iets om rekening mee te houden. Dat gezegd, misschien dat dit ook zichzelf oplost zodra er meerdere spelers bij komen. Met 3 vs 3 lijkt 't me lastiger uit je basis te breken dan met zeg, 5 vs 5.

- Iets anders waar je rekening mee moet houden, de game gebruikt Games for Windows Live. Ook al koop je 't via Steam. Ja. Bah. Maar goed, daar maak ik verder geen woorden meer over vuil.

Verder doet de game, voor z'n prijs, een hoop goed, de controls zijn over 't algemeen tight, ik vind de setting erg tof, een uitgebreide zooi weapon mods om te unlocken, en ondanks het gecampt, vermaak ik me prima.

Tot slot, op de officiële forum heb ik [een uitgebreide lijst met suggesties] gepost, hier kan je misschien nog wat meer uit opmaken hoe 't spel speelt.

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op Youtube staan ook al veel gameplay video's.

Ik weet niet of ik het spel ooit aanschaf, maar voor een beetje schiet plezier is het vast wel een leuk spel.

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htf99
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09 20:21
Ik heb de game voor de PC. Als iemand een keer wil spelen voeg me maar toe aan je vrienden in steam. Mijn id is pdongen en mijn profile name is htf99.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik ga het ook kopen. Zag laatst een trailer voor de xbox maar op de PC heb ik het nog liever. Ziet er echt grappig uit, en voor de prijs van een CoD map pack, is het het probably waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htf99
Thomasthomas schreef op maandag 19 juli 2010 @ 18:26:
Ik ga het ook kopen. Zag laatst een trailer voor de xbox maar op de PC heb ik het nog liever. Ziet er echt grappig uit, en voor de prijs van een CoD map pack, is het het probably waard.
Dat dacht ik ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Zeer vervelend dat er echt totaal niemand te vinden is online. Ik heb in totaal 2 potjes gespeeld waarvan 1 met ongelofelijke lag. Het duurt eeuwen om een server te vinden en dan ben je meestal alleen.

:(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

Topicstarter
Daar had ik voor gewaarschuwd :P. Maar wel vervelend ja. Al lijkt het beter te worden nu, het spel is net uit natuurlijk, misschien heeft 't een aanloop nodig. Misshien ook afhankelijk van de timezone, maar geen idee, ik speel op onregelmatige tijden.

Ik ben wel actief op het officiële forum met "zeuren" :P. Maar serieus, ik (en velen met mij) posten genoeg feedback. Het grootste probleem is dat mensen geen lopende games kunnen joinen, en dit moet de developpers nu wel bekend zijn met alle kritiek en feedback. Dit is het grootste punt. Dus is het afwachten wat zij met deze feedback gaan doen..

In de tussentijd, ga ik wel gewoon even internetten ofzo als ik ik een game zoek. Team Deathmatch (en Deathmatch) is uiteindelijk meestal wel een succes, ik heb inmiddels ook een paar Domination games achter de rug (erg intens trouwens, met de HRV en de hack minigames), en ook een potje Detonate (fast maar furious).

Ik hoor dus geen goeie dingen over de party-system (ander punt van kritiek), maar zelf geen ervaring mee. Mochten jullie 't willen uitproberen though (eventueel voor co-op), M'n Steam nick is "Nat_King_Cole", en GFWL nick is "Eternal Dalek".

Ik hoop echt dat het volgende spel Steamworks gebruikt ;).

Bij een eventuele patch zal ik de OP aanpassen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik speel bijna alleen maar Domination aangezien hij gewoon iets doet bij Team Deathmatch.

Heb het tot nu toe alleen op m'n laptop gespeeld met wat lagere graphics, maar wel vet dat het AlienFX (=kleurtjes op toetsenbord van Alienware computer) op m'n m11x ondersteund, als je in zo'n vage rookbom zit dan veranderen de kleurtjes helemaal en als je damage hebt verandert er iets etc. Heel leuk.

Ik vind het nu wel leuk worden, ben lvl 4 (na 2 uur speeltijd :S eeuwig wachten), en kan nu al wat attachments op m'n smg e.d. zetten. Vind ik wel grappig. Je kan veel meer op je wapen zetten dan in bijv. CoD en dat is wel cool. Die HRV is ook echt een goede toevoeging, het is wel een snelle shooter, alleen nogmaals jammer dat je steeds moet wachten tot je kan joinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

Topicstarter
TDM is in mijn ervaring juist het drukst. Het spel gaat namenlijk raar om met het joinen van games. Van wat ik begrijp, is wat ie nu doet, hij zoekt naar een lopende game of lobby. Vindt ie een lopende game ("Search succeeded"), kan je niet joinen, maar hij wacht totdat de game klaar is, en dropt ie je in de lobby. Daardoor blijft ie zo lang op "search succeeded" staan, maar dan zit je wel in een lobby met 5 andere spelers (tenzij die weggaan). Anders gooit ie je in een lobby waar je als enige of met z'n 2-en zit ofzo, en dat kan nog langer duren, aangezien ie pas begint met minimaal 6 spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Dat kan kloppen ja. Ze moeten echt wat doen aan dat matchmaking en het niet kunnen chatten op de PC (ik vind voice chat op de PC minder goed werken).

Ook wat meer grafische opties zou leuk zijn..

E: Ik heb het ook geinstalleerd op m'n desktop en het is eigenlijk best een fijn spel, tenminste, als je uiteindelijk speelt is het leuk. Ben in 2 potjes al lvl 5 :0. Begin er goed in te worden 8) .

[ Voor 33% gewijzigd door Thomas op 20-07-2010 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

http://nightmaremode.net/...wn-tagcharm-unlock-codes/

Unlockable charms :D. Ook weer ingame advertising eigenlijk, maar het zijn goede merken.

E: Als je op TAB drukt kan je ingame je loadout veranderen trouwens.

[ Voor 103% gewijzigd door Thomas op 23-07-2010 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htf99
Thomasthomas schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 10:56:
E: Als je op TAB drukt kan je ingame je loadout veranderen trouwens.
mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik speel het af en toe en ik moet zeggen dat het spel er op vooruit is gegaan qua spelers. Ik vind nu een stuk sneller een game, en dan kan ik lekker spelen :+ . Als je er een beetje goed in wordt dan wordt het vooral leuk, je haalt dan makkelijk hoge k/d etc... Ik heb geluk dat ik veel Star Wars: Republic Commando heb gespeeld, dat qua gameplay erg op dit spel lijkt.
Pagina: 1