Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11 20:00
Al een tijd loop ik met een probleem. Ik werk op het moment als IT engineer / project leider (mkb). Ik verdien 3100 euro bruto en ben 28 jaar. Zeker niet slecht, maar ook niet top of the hill.

Bij het bedrijf waar ik nu werk heb ik het op het moment prima naar m'n zin, ben lekker bezig diverse projecten (nieuw netwerk klant, migratie nieuwe omgeving e.d. voor bedrijven met tussen de 5 en 30 werkplekken).

Als vooropleiding heb ik MBO Niv 4 afgerond, heb m'n MCSE / MCITP:EA / CCA (stuk of 6), ITILv3 en Prince2 Foundation en nog een paar minder zeggende certificaten.

Onlangs heb ik een gesprek gehad met m'n leidinggevende en heb aangegeven dat ik het gevoel heb dat ik een beetje stuurloos werd en dat ik 'gewoon' opdrachten aan het uitvoeren was en dat ik dus behoefte heb aan een bepaald doel.
Ik heb aangegeven dat ik graag een HBO studie zou gaan willen doen. Dit is opzich goed volgens hem, maar het moet wel aansluiten op wat ik nu voor een werkzaamheden doe en waar ik naar toe wil.

Ik zie mijzelf over pakweg 10 jaar niet meer Next next finish drukken, ik wil meer richting project management (ik geloof dat bijna alle IT engineers dit willen). Maar liefst wel met enige technische uitdaging, ik verwacht niet dat ik dit binnen mijn huidige werkgever kan vinden.

Nu heb ik gekeken bij LOI en NCOI, je hebt hier HBO Technische Informatica, dit is een opleiding die 36 maanden duurt. Dit is erg interessant maar ik vind 36 maanden wel weer erg lang. Ik ken mezelf en weet dat ik niet een kei in leren ben, misschien is zo'n 36 maanden opleiding gewoon iets te veel van het goede en ben dus bang dat ik halverwege niet meer gemotiveerd ben (ter indicatie: m'n MBO heb ik tijdens m'n werk afgemaakt omdat ik tijdens de studie meer in de kroeg hing dan ik op school zat, op een gegeven moment gaat de stufi stoppen, en dus ook het lui lekker leven). Of dat ik er zo veel tijd mee bezig ben dat ik niet meer 'bij' blijf met de reguliere curssussen (microsoft / citrix) en dat m'n gezin (net een kleine) in de knel komt.
Bij NCOI heb je ook HBO Projectmanagement, hier zit Prince2 Foundation, Prince2 Practitioner en nog een projectmanagemnt cursus bij. Deze cursus duurt 'slechts' 10 maanden. Dit is natuurlijk niet een officieel HBO papier, maar op je CV kun je wel HBO Projectmanagement zetten.

Mijn vraag nu is eigenlijk waar heb je uiteindelijk meer aan. Een werkelijk HBO diploma met het risico dat je achterop raakt met reguliere cursussen en de kans dat je hem niet af maakt. Of maakt het niet zo veel uit, en staat HBO Project management 'netzogoed' op je CV, met het voordeel dat je ook je reguliere cursussen kunt blijven doen.

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 14:17
Als je voor een HBO gaat zou ik dan zowieso voor een gedegen opleiding gaan ie InHolland of iets in die trend (al komt die ook niet zo fraai weg in het nieuws de laatste tijd). Om een HBO te doen boven een certifcering, bekijk het van de andere kant met een HBO gaan er meer deuren op een hoger niveau open dan een certificering die je uiteindelijk een leuk trucje leert, althans op papier kunt die een kleine verbetering in je loon zal opleveren.