Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

USB poorten vallen uit

Pagina: 1
Acties:

• Flieger
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:37
Sinds enkele dagen lijken de USB poorten van mijn PC na het opstarten uit te vallen.

Het probleem viel op doordat ik met de PC draadloos verbinding maak met mijn router d.m.v. een USB adapter. Na het volledig opstarten van Windows XP komt de verbinding gewoon rechtsonder in beeld en na het opstarten van Firefox werkt deze soms 5 minuten en soms maar 30 seconden.

Na het testen van de adapter en de instellingen heb ik eens enkele USB-sticks geprobeerd. Ook deze zijn te zien kort na het opstarten, maar de werking stopt na een tijdje.

Het gekke is dat de genoemde adapter en usb-sticks wel zichtbaar blijven in Windows. Windows blijft zelfs de verbinding weergeven en ook het zoeken naar netwerken lijkt te werken. Echter het verbinding maken blijft dan hangen.

Ook vreemd is dat mijn toetsenbord en muis via USB aangesloten zijn en deze beide wel blijven werken. Met deze twee gelukkig nog geen uitval gemerkt.

Ik heb geen idee meer wat ik nog kan doen om het weer werkend te krijgen. Alle tips zijn welkom!

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:15
Weet je ook zeker dat het wel aan je USB-poorten ligt?
Want zoals je het nu omschrijft, zou het ook best wel je router kunnen zijn die herhaaldelijk uitvalt of de verbinding met jouw PC verbreekt.

Ik zou daar ook eens naar kijken ;)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

sja ik had ook zo'n stickie, maar een keer opengemaakt, zat toch een missende condensator net vast aan een stickertje aan de binnenkant :P

echt zo'n sitecom gaming usb stick van 50 euro :X

[ Voor 16% gewijzigd door Fish op 16-07-2010 00:05 ]

Iperf

• Flieger
Lars93 schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 00:02:
Weet je ook zeker dat het wel aan je USB-poorten ligt?
Want zoals je het nu omschrijft, zou het ook best wel je router kunnen zijn die herhaaldelijk uitvalt of de verbinding met jouw PC verbreekt.

Ik zou daar ook eens naar kijken ;)
Aan de router ligt het niet. De laptop heeft nergens problemen mee en ook mijn telefoon kan langdurig via de router op internet.
fish schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 00:04:
sja ik had ook zo'n stickie, maar een keer opengemaakt, zat toch een missende condensator net vast aan een stickertje aan de binnenkant :P

echt zo'n sitecom gaming usb stick van 50 euro :X
Doordat de geheugensticks ook uitvallen, denk ik zelf dat het aan de USB poorten moet liggen.

Als ik de adapter verwijder en na enkele minuten weer invoer dan komt er in de taakbalk rechtsonder wel kort een icoontje te staan dat er nieuwe hardware ingevoerd is maar als ik hierop klik zie ik dat de USB poorten een foutmelding geven.

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-11 12:52
Computerbeheer-->Apparaatbeheer-->USB-hoofdhub-->energiebeheer gecontroleerd? Misschien schakelt de computer de USB porten uit om energie te besparen.

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

• Flieger
StefanvanGelder schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 10:29:
Computerbeheer-->Apparaatbeheer-->USB-hoofdhub-->energiebeheer gecontroleerd? Misschien schakelt de computer de USB porten uit om energie te besparen.
Kijk, dit heb ik nog niet gecheckt. Het is een vaste PC dus deze staat altijd verbonden met het stopcontact, maar zou dit dan toch kunnen? Is de PC dan ook zo slim om de USB poort waar de muis en het toetsenbord in zitten niet uit te schakelen omdat deze sowieso moeten blijven werken?

Ik ga het vanavond gelijk nakijken!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-11 11:40
Flieger schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 09:00:
[...]

Als ik de adapter verwijder en na enkele minuten weer invoer dan komt er in de taakbalk rechtsonder wel kort een icoontje te staan dat er nieuwe hardware ingevoerd is maar als ik hierop klik zie ik dat de USB poorten een foutmelding geven.
Welke foutmelding krijg je? Das wel handig om te weten...

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Flieger
ChojinZ schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 11:16:
Welke foutmelding krijg je? Das wel handig om te weten...
Gisteren probeerde ik de foutmelding te krijgen, maar dat lukte niet. Ook dit zal ik vanavond nakijken.

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-11 12:52
Flieger schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 10:57:
[...]

Kijk, dit heb ik nog niet gecheckt. Het is een vaste PC dus deze staat altijd verbonden met het stopcontact, maar zou dit dan toch kunnen? Is de PC dan ook zo slim om de USB poort waar de muis en het toetsenbord in zitten niet uit te schakelen omdat deze sowieso moeten blijven werken?

Ik ga het vanavond gelijk nakijken!
Het zou inderdaad niet mogen, maar het is wel iets simpels dat altijd te proberen valt ;)

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

• Flieger
Helaas helpt het niet om het vinkje voor 'de computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen' weg te halen.

Als ik in de taakbalk de internetverbinding wil 'herstellen' blijft dit hangen op 'de adapter uitschakelen'.

Bij eigenschappen in apparaatbeheer staat vervolgens dat er geen stuurprogramma's voor dit apparaat geïnstalleerd zijn. (ook bij geheugensticks)

De foutmelding na het opnieuw aansluiten van de adapter of geheugenstick is 'een van de usb-apparaten die op deze computer is aangesloten heeft een storing veroorzaakt'.

Afbeeldingslocatie: http://i3.photobucket.com/albums/y82/Koen999/c53a398d.jpg

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Precies hetzelfde probleem gehad met de WUSB600N. Nieuwe computer loste het probleem op, gelukkig was die toen al besteld.
Mijn advies: terugbrengen en een ander merk wifi-stick halen.

[ Voor 14% gewijzigd door Hooglander1 op 17-07-2010 12:32 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Flieger
Had eigenlijk gehoopt dat het probleem op te lossen is. Had jij ook problemen met overige apparatuur die via usb aangesloten was?

Helaas heb ik de adapter al te lang om 'm te mogen omruilen. Hij zal dus retour Cisco gestuurd worden 'ter reparatie'.

[ Voor 38% gewijzigd door Flieger op 17-07-2010 13:43 ]

• halfgaar
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-11 11:37
Ik weet niet of het nog nut heeft voor je, maar wat voor apparatuur hangt er nog meer aan? Ik heb namelijk een goedkope UPS van APC (CS-500 en CS-650) die USB connecties onderbreekt. De Linux syslog geeft dan aan: "kernel: hub 5-0:1.0: port 1 disabled by hub (EMI?), re-enabling...". Ik heb zo'n UPS op 4 plaatsen staan en op alle vier de plaatsen doet hij dat in meer of mindere mate.

• Flieger
halfgaar schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 20:36:
Ik weet niet of het nog nut heeft voor je, maar wat voor apparatuur hangt er nog meer aan? Ik heb namelijk een goedkope UPS van APC (CS-500 en CS-650) die USB connecties onderbreekt. De Linux syslog geeft dan aan: "kernel: hub 5-0:1.0: port 1 disabled by hub (EMI?), re-enabling...". Ik heb zo'n UPS op 4 plaatsen staan en op alle vier de plaatsen doet hij dat in meer of mindere mate.
Via usb is er naast de adapter alleen nog een draadloze muis/toetsenboard aangesloten. Wat is een UPS?

Gisteren nog even geprobeerd met een geleende adapter van SMC, maar ook daarbij werd de verbinding verbroken na enkele minuten. Ik weet dus niet of het retourneren van de Linksys en omruilen voor een ander merk/type zin heeft.

• halfgaar
een UPS is een uninterruptable power supply. Er zit een geschakelde voeding in die nogal veel EMI genereert.

Wat bij mij ook bij sommige computers USB verbindingen verbreekt vanwege EMI, is iets dat lichtnet dichtbij de PC schakelt. Zo heb ik een waterpomp in mijn computer, en bij mijn vorige computer was het zo dat als ik de stekker van de pomp uit het stopcontact haalde en er weer in deed, dat alle USB verbindingen gereset werden.

• Flieger
De PC staat wel direct naast een (goedkope) stekkerdoos. Zou dit ook een oorzaak kunnen zijn?

Inmiddels wel de adapter kunnen retourneren. Ik heb een tegoedbon dus kan nu een nieuwe uitzoeken. Is dit wat?

• halfgaar
Ik denk niet dat die stekkerdoos een probleem is.

En wat betreft de adapter, ik zou het niet weten. Ik denk niet dat dat de oorzaak was, sowieso.

• Flieger
Het probleem is ontstaat sinds ik die adapter had. Mede doordat Hooglander1 precies hetzelfde probleem kende en ik met andere usb apparaten geen problemen heb, denk ik dat het wel door die adapter veroorzaakt is.

Ik heb nog geen nieuwe adapter aangeschaft. Ik blijf de komende tijd eerst even testen of alles nu wel blijft functioneren.

Tips om het probleem te achterhalen (als het dus niet aan de adapter gelegen heeft) zijn nog steeds welkom!

• halfgaar
Nu ik er zo over nadenk, het zou ook best kunnen. Wifi is tenslotte ook veel stralig en wellicht komt deze hoogfrequente storing de USB poort in.

• MacGrumpy
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Check your psu and check the capacitors on your motherboard.
If your 5V is to low it might cause this. I also had failed capacitors causing my usb bus to reset every 3 seconds.

• Flieger
Met geheugensticks lijk ik vooralsnog geen problemen te hebben. De problemen doen zich echter wel voor bij een andere adapter van SMC (een oude die ik nog had liggen). Weinig/geen internet dus!

Wat me opvalt is dat als ik de adapter uit de pc trek de usb-stekker erg heet is. Kan dit kwaad/iets betekenen?
Pagina: 1