Toon posts:

Lag tijdens 3D toepassingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vooreerst een beetje info over mijn pc :
-Nvidia Gforce 9500GT
-Pentium dual core 2.7GHz
-2GB ram
-Windows XP

Vroeger kon ik al mijn games op hoogste instellingen spelen,nu lukt dat echter niet meer.Tijdens het gamen loopt hij 5min perfect,dan lagt(beeld vertraagd enorm,bewegingen maken lukt amper etc...) hij plots 5 minuten enorm hard en na 5 minuten laggen draait hij plots weer soepel en ga zo maar door.Aan de instellingen kan het niet liggen want op minimale instellingen lukt het ook niet.Zelf bij simpele games uit 2005 hapert hij.

Ik dacht dus dat ik een slechte driver had gedownload dus mijn C: maar geformateerd maar na het opnieuw installeren precies hetzelfde probleem.Ik weet niet precies wanneer het probleem zich heeft voorgedaan/is begonnen want ik heb een maand niet gegamed.Tijdens die lag loopt de CPU maar aan 50% en ook wordt er maar 1GB van de 2GB RAM gebruikt dus daar kan het probleem niet liggen(ongeveer dezelfde waarden wanneer ik geen lag heb).Bij games als football manager (zonder noemenswaardige 3D toepassingen) loopt hij dus wel vlot.

Is mijn videokaart nu naar de kl*te of ligt het probleem bij mij voeding die mankeert of mss de processor?
Mijn verhaal klinkt mss vreemd maar het is echt zo dus gewoon 5 minuten die ik perfect kan spelen en plots 5minuten lag daarna stopt de lag weer en kan ik opnieuw deftig spelen :s

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:23
heb je je themperaturen gecontroleerd, het kan zijn dat het warme weer er voor zorgt dat ie te warm word.

Verwijderd

Topicstarter
sjaakwortel schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 19:26:
heb je je themperaturen gecontroleerd, het kan zijn dat het warme weer er voor zorgt dat ie te warm word.
ik denk niet dat het aan de temperatuur ligt,ik heb btw ook de kast helemaal uitgespoten met de compressor en ook de kast zelf opengezet.Zelf wanneer de pc een hele nacht heeft afgelegen en ik start met gamen het zelfde probleem.

edit1: ik zal eens de temperatuur checken tijdens het gamen maar ik verwacht niet dat daar een probleem zit.

edit2 :

Tijdens lag :

Temperaturen:
Moederbord 43 °C (109 °F)
CPU 22 °C (72 °F)
CPU #1 / Kern #1 48 °C (118 °F)
CPU #1 / Kern #2 44 °C (111 °F)
Aux 47 °C (117 °F)
GPU diode 109 °C (228 °F)
WDC WD2500AAJS-55M0A0 40 °C (104 °F)
WDC WD5000AAVS-00ZTB0 47 °C (117 °F)

Pc in rust ( zonder er iets open staat)

Temperaturen:
Moederbord 39 °C (102 °F)
CPU 22 °C (72 °F)
CPU #1 / Kern #1 38 °C (100 °F)
CPU #1 / Kern #2 35 °C (95 °F)
Aux 35 °C (95 °F)
GPU diode 88 °C (190 °F)
WDC WD2500AAJS-55M0A0 40 °C (104 °F)
WDC WD5000AAVS-00ZTB0 47 °C (117 °F)

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2010 20:14 ]

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:56
Oftewel temperatuur problemen: je videokaart wordt 109 graden!
Bij die temperatuur gaat je videokaart veel langzamer werken om niet oververhit te raken.
Dat is gewoon veel te warm dus, misschien moet je even de koeler van je videokaart schoonmaken, voor nieuwe koelpasta zorgen. of voor een betere airflow in je kast zorgen.

[ Voor 16% gewijzigd door Redblader op 15-07-2010 20:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
dus het is puur de temperatuur? Dat stelt me dan gerust dat hij niet kapot is :P
(hoop ik toch,hopelijk is het ventilatortje van de videokaart niet kapot :s)

• Mr. Blonde
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:02
De temperatuur van je GPU is erg hoog en dat kan dus de reden zijn dat je kaart niet lekker werkt.
Check eens of je fan wel werkt. Als deze niet werkt gewoon vervangen op zich een klein klusje en niet erg duur.
je kunt dan kiezen voor een nieuwe fan of een heatsink. Bij de laatste optie moet je wel een redelijke airflow in je kast hebben voor voldoende koeling.

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:56
Verwijderd schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 20:37:
dus het is puur de temperatuur? Dat stelt me dan gerust dat hij niet kapot is :P
(hoop ik toch,hopelijk is het ventilatortje van de videokaart niet kapot :s)
Als de fan/koeler echt kapot is dan zou je ook een aftermarket koeler erop kunne zetten zoals deze: pricewatch: Arctic Cooling Accelero L2 Pro

Verwijderd

Topicstarter
Op Everest lees ik af dat mijn GPU koeler 100% gaat,ik veronderstel dan dat die werkt?

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02-2025
Verwijderd schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 22:54:
Op Everest lees ik af dat mijn GPU koeler 100% gaat,ik veronderstel dan dat die werkt?
Dat kan je veronderstellen, maar om 100% zeker te zijn zal een visuele waarneming van het desbetreffende component noodzakelijk zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Bij nader inzien draait het ventilatortje van mijn videokaart toch niet meer :( .Wat zijn de beste oplossingen / wat moet ik precies kopen van koeler of moet ik direct een hele videokaart kopen?

• Vossie94
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:31
Videokaart eruitklikken en dan kun je aan de achterkant van de videokaart de schroefjes van de koeler losdraaien.
Wat je voor koeler nodig hebt weet ik niet precies, hier heb ik geen ervaring mee.
Pagina: 1